hundeskov (næstved) {{forumTopicSubject}}
Jeg var i dag med familien i hundeskoven ved herlufsholm i Næstved. Ikke den store succes. Men vi var nok heller ikke helt klar over hvad det var vi gik ind til.
Nogle MEGET store og voldsomme hunde kom fræsende, så min lille hund blev bange.. Men de hoppede op af begge mine børn som væltede og blev vildt bange. Næste gang nøjes vi med at gå i skoven.
Men vi kom til at snakke om reglerne i forhold til mundkurv på de forskellige hunde. Skal de ikke være på uanset hvad når de er ude og gå??? Eller er der andre regler ved hundeskove?
Og jeg har så ingen ide om det overhovedet var hunde der burde have mundkurv på. De var store "kamphunde" lign, men aner det ikke.
Ejere var fine nok til at kalde hundene til sig og de gjorde ikke andet end at de ville lege.
Andre der har erfarring med den hundeskov??
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 98
Jeg spurgte egentlig bare af ren nysgerrighed.. hvis man da må det??
jan 2011
Men efter lidt googlen tror jeg nok at de to af hundene er af de forbudte hunde eller hvad det hedder. IGEN.. jeg har ingen forstand på dette.
Men er der nogen som kender næstved hundeskov. Jeg fornemmer nemlig at det er et sted de fleste ikke ønsker og komme.
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 256
- Nu nøjes jeg med at komme til de chihuahua træf der er ved boldbannerne om søndagen (;
- 1 gang jeg var der var det kun store hunde der var der, og de var lige lovlige voldsomme for min chi. OG så er hullerne i hegnet så store, at så snart jeg tog snoren af hende løb hun så hurtigt hun kunne, ud gennem hullerne.
Så den er hvertfald ikke indrettet til mindre hunde
jan 2011
Ja jeg kommer der nok heller ikke igen. Det var ret voldsomt.. også for mig og ungerne.
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Vi var hele familien i Høve Hundeskov. Børnene er 2 år og 3 år. Det var en super god oplevelse for alle. Vi måtte løfte Christine på 2 år op kortvarigt 2 gange på 2 timer, når hundene var lidt for overivrige - hun er lidt for lille til at kunne holde balancen, når hundene leger.
Men Høve er ikke indhegnet, ved ikke om det gør en forskel?
Men den er rigtig lækker at besøge, der er strand og skov til gåture og hygge:-) Børnene nød at lege med grene i skoven og kaste sten i vandet og Buddy fik leget og hilst.
jan 2011
Men det er da super ærgeligt at der er sådan en indhegning som så ikke rigtigt er god for hundene.
Er der ingen der ved om hunde skal have mundkurv på sådan et sted?? Og jeg mener jo så de hunde som er vedtaget ved lovgivningen.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Jeg er jævnt glad for Næstved Hundeskov.
jan 2011
Vi gik ikke omkring derinde, da vi egentlig gik ret hurtitg ud igen.
Men hvor er det den indhegning til de små hunde er henne så??
maj 2004
maj 2004
jan 2011
Begge unger blev vildt forskrækkede af at have 3 store hunde der kastede sig over dem.
aug 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 277
Straks man er kommet igennem lågen, kommer hundene drønende til os i "velkomst" - og hvad er det lige det betyder på hundesprog?
Ejerne står oftets på midten og lader hundene klare sig selv og mit indtryk er at de føler at "have ret til skoven". Det selvom de kun opholder sig og benytter 1/4 af skoven.
Selv om der er regler for hundeskove (du skal have din hund under kontrol - også uden snor), så er der for mange der er ligeglade, "hva´fanden hund SKAL da have det sjovt" - jeg kan jo bare blive væk, hvis mine hunde ikke kan tåle mosten.
Undskyld at jeg lyder sur og selvretfærdig, men det ville da være skønt, hvis flere kunne benytte de eksisterende hundeskove - uden den store risiko for at blive overfaldet.
Ditte R: Der en anden hundeskov, som stadig er helt åben (= indhegnet og ikke tilvokset) den ligger i den Nordlige del af Næstved. Der skal man gå et stykke for at komme til den. Der er også en anden ny i den syd-vestlige del af byen, som heller ikke har høj bevoksning endnu. Begge steder kan man se om der er mange hunde og hvilke - INDEN man går ind.
aug 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 277
Hånden på hjertet, hvor mange af dem du ser i hundeskoven, kan reelt kalde deres hund til sig?
jun 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 19
jan 2009
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 4
Vores GD'er har det med at snuse til alle de hunde der kommer, hun gider generelt ikke de helt små hunde, da de gør med en meget skinger stemme og så bider de hende i hendes haser og hængelæber og så gider hun ikke det mere, så det falder helt naturligt for hende at hun leger med de lidt større hunde.
Vi har en fornemmelse af de gange vi har været der, at det kun er folk der ved deres hund kan med andre hunde store som små som kommer, da de netop er uden snor i hundeskoven.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
Jeg har også i dag været en problemfri tur i hundeskoven(dog en anden). Den med at hundene væltede dine børn.. undskyld men du kan jo ikke forvente at alle hunde i DK er stille og rolige... Ligesom vi heller ikke kan forvente at alle børn kan lide hunde.
Et lille billede fra dagens tur. Vi havde min venindes Jack russel med (som det ses) og mødte derudover en bordercollie,en labmix, en golden og en samojede blanding samt en hel skoleklasse. God dag.
hundeskov (næstved)