872 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Skræk scenarie nr 1 Skræk scenarie nr 1

Jeg arbejder nat hver anden weekend så min veninde passer Trunte sammen med sin engelsk buller. Vi bor begge ved en super lækker park, Grøndals Parken i Vanløse, og hver dag bliver hundene luftet 1-1½ time i parken. Hundene går frit rundt og snuser og det har der aldrig været nogle problemer med.
Lige op til parken ligger et område med kolonihave huse og imellem parken og husene er der lidt træer og krat som ligesom skiller de to ting fra hinanden. De fleste kolonihavehuse er godt lukket af om til deres have så hvis hunde (eller børn) skulle rende rundt i krattet kan de ikke komme ind i kolonihaverne. Der er dog enkelte steder hvor træværket er så råddent at der er huller osv.
Hundene elsker at rende rundt derinde og snuse og gøre ved, men har opdaget at flere at kolonihavehusene udleder deres spildevand og hvad dertil hører i det krat så nogle steder lugter det ret fælt.

Nå til historien - Idag var min veninde så i parken med hundene. De tonser jo rundt og leger og løber self. også ind i krattet og snuser som de plejer. Hundene kommer altid hurtigt igen og vi kan jo her om vinteren sagtens se dem inde i krattet, men lige pludselig er Trunte bare VÆK og hun kommer ikke når vi kalder (gør hun normalt jo) - så min veninde går lidt i panik og går ind i krattet og leder og beder sin hund om også at lede. Hendes hund går så over til et sted hundene ellers aldrig går hen. Og der ser min veninde til sin store skræk at der er et åbent kloak-dæksel. Og hvem ligger dernede i vandet og kæmper for at komme op? det gør Trunte. Der var et lille bræt dernede som hun kunne holde sig fast ved. Tør slet ikke tænke tanken om hvor galt det kunne være gået.:-( Min veninde fik hende hevet op og tog hende hjem i bad og nu ligger hun herhjemme og er meget træt.

Er simpelthen SÅ glad for at min venindes Engelsk Bulldog kunne fungere som sporhund!

Er det ikke ulovligt at have sådan nogle åbne huller med vand i? Og hvem skal man kontakte ang det? Det kunne jo lige så godt være nogle børn der rendte og legede eller spillede bold der faldt deri!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skræk scenarie nr 1
  • #1   16. jan 2011 Det er bestemt ikke smart at have sådan et åbent hul. Men om det er ulovligt det ved jeg faktisk ikke. Men det vil jeg da tro at det er.
    Jeg kan godt forstå at du og den veninde er rystede men kunne hun ikke bare hive hunden op i snoren igen?

• #2   16. jan 2011 Altså, er det privat grund ?

• #3   16. jan 2011 Hvis hullet er inde på folks egen grund og ikke er et sted, hvor der kommer folk (som f.eks. indkørslen), kunne jeg ikke forestille mig, at det var ulovligt.
    Det kan også være, at det er en brønd, der kun er vand i nu her pga. al smeltevandet.

God hun kom op igen :o)

• #4   16. jan 2011 Pu ha, sikke en grim oplevelse. Godt hun blev fundet og er i god behold....

Hvor er jeg glad for Luka ikk gider fise rundt inde i krattet :o)

• #5   16. jan 2011 For jeg tænker at hvis det er privat grund og jeres hunde render der uden snor, er det jo ikke smart. Ikke at det er sjovt af den grund, godt hun kom op igen.

• #6   16. jan 2011 Maj-Britt H Jeg TROR nok at det er lovpligtigt at have hegn rundt om et havebassin (eller et net over den) så naboen børn ikke kan falde i. Også selv om den er på privat grund. Men det er ikke noget jeg er sikker på. Har bare hørt noget om det. Men egentlig håber jeg lidt at jeg tager fejl.

• #7   16. jan 2011 de løber frit i parken, så hun kunne ikke bare hive hende op. og det krat er offentligt tilgængeligt og har set andre huller i krattet men de har altid været overdækkede... hun gik åbenbart længere oppe i parken end vi plejer... et sted vi så ikke kommer til at gå uden snor mere!

• #8   16. jan 2011 margit- det er lovpligtit at du dækker et havebassin over hvis det er tilgængeligt for børn. Min mormors nabo har et i forhaven og det er overdækket fordi han fik besked på det, da alle kan gå derhen. Ved ikke hvad reglen hvis det står i ens baghave hvor det egetnlig ikke er "offentligt" tilgængeligt. men mon ikke reglen er den samme der...

• #9   16. jan 2011 margit der blev lavet et eller andet lov forslag med det med hegn og bade bassin,,,jeg tænker også det ku have været et barn,,tænk hvis man stod der og fks ikk ku nå sin hund,,skrækkeligt

• #10   16. jan 2011 *Mosekonen* det mente jeg egentligt nok. Og på en måde synes jeg at det er iorden. For det ville da være forfærdeligt hvis et barn druknede. Men på den anden side så må folk jo også holde sine unger ude af andres haver. Godt at jeg bor langt ude på landet hvor der ikke kommer nogen forbi.

• #11   16. jan 2011 Det var jo ikke inde i kolonihaven, men lige bagved. Der er fuld tilgængeligt fra parken - som der jo er offentlig adgang til. Der er desuden også en legeplads og en boldbane lige ved siden af krattet så det er ikke utænkeligt at nogle børn kunne rende derinde uden et videre opsyn andet end forældrene der sidder på en bænk og snakker.... Og hundene løber for det meste også frit. Det er en meget populær park at lufte hund i og de fleste hunde der kommer der, kender hinanden og leger godt sammen...

• #12   16. jan 2011 alle større huller skal spæres af og skiltes , det gælder faktisk også på privat grund... hvis en tyv feks. falder i hullet og brækker et ben, kan han kræve erstatning, fordi det ikke var afspæret. vildt ik !

• #13   16. jan 2011 Hold da op - sikke en historie. Hvordan fik din veninde fisket din hund op, - sådan et hul kan jo være enormt dybt?

• #14   16. jan 2011 Der var så meget vand i hullet at der kun var lige knap en halv meter ned til overfladen, så hun kunne lige fange Trunte og hive hende op. Heldigvis! Og så var der vist også en del skidt i hullet eftersom at trunte havde en gren hun kunne holde sig fast i så hun ikke gik ned.
    Min veninde var fuldstændig chokeret - troede jo ikke der var sådan nogle potentielle fælder i krattet når alle bare kan gå derind.
    Men hun var meget kold og hun frøs så meget at hun ikke kunne pive efter hjælp eller noget. Det tog også 1½ time før hun faldt til ro efter hun var blevet hevet op. Og nu er hun bare HELT udkørt. Orkede ikke engang at spise.

Og hun har vist noget betændelse i øret så det var ikke så heldigt at hun har fået slam ind i det, så hun er blevet renset med ørerens, men hvis hun ikke holder op med at klø i det i løbet af i nat bliver vi vist nødt til at tage forbi dr. dyr...

• #15   16. jan 2011 Jeg tænker om I skulle melde det til Vej og Park... det kan jo være farligt. Der var da en mand for nogle år siden, der røg i en kloak ovre på Damhusengen og blev revet med langt pokker i vold, hvor de fandt ham druknet...

• #16   17. jan 2011 Tror lige jeg går over og kigger på hullet imorgen når det er blevet lyst og jeg har sovet (er på nattevagt) og så kan det meget vel ske at jeg sætter noget igang. Det er jo et område hvor der er mange dyr, både fugle, høns (nogle i kolonihaven holder høns - tvivler på det er lovligt), pindsvin, ræve, hunde og det er lige ved siden af en legeplads og en boldbane så det er slet ikke utænkeligt at nogen kunne komme til skade....

• #17   18. jan 2011 Det ville være rigtigt fedt... jeg tør næsten ikk la Luka løbe frit, især ikk når jeg ikke præcis ved hvor det er.,.... er det lige over for legepladsen ?

• #18   18. jan 2011 Uha, sikke dog en forskrækkelse. Godt den lille hund blev reddet hurtigt op.

Jeg tænker på at dækslet nok er blevet skubbet op af alt det ,is og smeltevand, der har været den seneste tid, så I er måske de første der her opdaget det. Kan du ikke selv gå over imorgen og få det skubbet på plads igen?

• #19   18. jan 2011 Har fundet ud af hvad det er nu, det er sådan en sivebrønd og den var kun dækket af en gammel MDF plade der var hel rådden. Så det var derfor Trunte gik i den. Hullet er så stort at jeg ikke rigtig kan dække det med noget og det ser ud til at kolonihavehuset kun bliver brugt om sommeren.... Og tror det er deres ansvar at få det dækket....

Jeg var også godt forskrækket... Og min veninde endnu mere... Men vi kan dog grine af det nu... Trunte er blevet til kloak-rotten og slam-dyret smiley

Kommentér på:
Skræk scenarie nr 1

Annonce