{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Interesse {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg tænker på af få hvalpe på min dejlige Vincenza (Italian Greyhound).

MEN først om et par år, det vil sige hun vil blive parret om cirka 2 år, hvis omstændighederne er til det, og hun er blevet avlsgodkeendt osv.

Så af ren nysgerrighed
Hvor mange ville være interesseret i en hvalp af denne race, fra mig.

Dette er ikke bindende eller noget som helst. Er bare nysgerrig om der er sandsynlighed for at kunne komme af med hvalpene i år 2013., april måned ca.

Mange hilsner herfra


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Interesse
  • #1   21. dec 2010 sjovt indlæg - henter popcornene

  • #2   21. dec 2010 Tænker det måske er en ide at skrive lidt om racen, den er trods alt ikke så kendt ? smiley

    Så nogle erfaringer og evt links ?


  • #3   21. dec 2010 Tænker umiddelbart at "om et par år" osse er ved at være sidste udkald, hvis det er tæven i din profil.

    Jeg skal ikke have mynde eller noget -men om man er interesseret kræver vidst lidt mere info fra dig.
    Ikke bare hvad racen angår, men osse hvad hundene i så fald har at byde på sundhedsmæssigt, mentalt osv


  • #4   21. dec 2010 Jeg tænker også at det er sidste udkald hvis det først er om 2 år, da hun jo er 2 år nu og så skriver du i hendes profil at hun er lidt for stor og personligt ville jeg nok ikke købe en hvalp efter en tæve der er for stor i forhold til standarten, og hvis hun er de 40 cm høj som du skriver så er hun da meget stor af racen af være??? De plejer da at være ret små.

  • #5   21. dec 2010 Jeg kan se at hun har DKK tavle..... Ring og tag en snak med din opdrætter......

  • #8   22. dec 2010 Til alle der har spurgt om hun ikke når at blive lidt gammel. MEN hvem vil have en lille fryse pind i November måned?

    Desuden vil jeg gerne vente til jeg har en moden hund, ved de "bliver" voksne ved en 2 års alderen.
    Min tanke er hun fylder 4 i september 2012, og december er hun i løbe tid. så hvis alt gik vel ville hun få hvalpene i ca. febuar 2013, og så salgsklar lige i begyndelsen af foråret, hvor man som regel kan mærke varmen komme.

    Jeg fik idéen for ca et år siden, og så tog det mig 6 måneder at tage mig sammen til at skrive en mail til opdrætteren da jeg tænkte meget hvad hun ville sige. netop fordi hun er lidt for høj i forhold til standraden på racen. Opdrætter ved dette og hun sagde ja, det er jo din hund. MEN inden jeg fik fat i hende skulle der gå ydderlig et halvt år. for det viste sig hun ikke havde set den mail, og den jeg sendte i oktober. så fik svaret for en uge siden nu,

    En grund til jeg gerne vil havde hvvalpe på hende er jeg elsker denne race og hvordan denne beriger mit liv i hverdagen. Så hvis man siger jeg får et typisk kuld hvalpe på 4. skal jeg selv behold en tæve. Dt vil jo sige der er 3 tilbage. Men 8 hvalpe for en Italiener har jeg aldrig hørt om, har set 6. men derfor vil jeg gerne have ihvert fald 2-3 helt fastlagte, og så 2-3 i reserve. dvs. at jeg når at have de der 4-6 hvalpe købere.

    Vincenza har været udstillet som det man kalder hvaple klasse, tror jeg. jeg fik hende da hun var 6 måneder, og der havde hun vist været til udstillinger, eller ihvertfald bare med på nogle.
    Jeg har ikke udstillet hende, men vil begynde på det her til foråret, der er jo både skuer og udstillinger.

    Det minder mig om kender i noget til ringtræning nær næstved, roskilde, ringsted, køge, evt holbæk.? har været inde på min kreds hjemme side og har sendt mail og prøvet at ringe på nummeret men hun tager den ikke og har ikke svaret på mailen.

    Jeg gør ikke dette for pengenes skyld på nogen måde, for jeg skal udstille hende have hende avlsgodkendt, dyrlægen skal se på hende, ringtræning, når hvalpene kommer skal der gives ormekur, vacciner, chip, de skal stambogsføreer osv. Dette bbliver ret dyrt hvis man lægger det sammen, og når jeg nu kun skal have 1 kuld med hende har jeg også valgt at tælle det med.

    Da hun jo er lidt høj, vil jeg nok ikke gå ud og finde en han som er 36-38 cm over skulderen. eller derover.

    Håber i fik svar på jeg spørgsmål, vil nu gå i gang med at skrive lidt om racen generelt.


  • #10   22. dec 2010 Hov kan se jeg glemte et spørgsmål.

    Selv om hun på billederne ikke ser meget race typisk ud, vil jeg nævne at hun ikke er den der er mest race typiske af alle, men bestemt ikke mindst. Jeg har siddet og kigget på billeder af andre italiener fra samme opdrætter og de ser forskellige ud en af dem ligner faktisk vincenza helt utrolig meget, hun fik en BIR, CERT til en udtilling i oktober, specielt for mynde klubben, og dennes bror, fik på verdensudstillingen Titlen world winner i junior klassen. og de ligner hinanden rigtig godt, og selv han er også høj.


  • #11   22. dec 2010 Krumme og Shaker: er der noget hjemmesideværk omkring det?

  • #13   22. dec 2010 Lidt om racen generelt

    Den er en meget livlig, kvik og intelligent charmetrold, som tryllebinder og gør dens familie til dens slaver! Man opdager hurtigt at synet bedrager mere end hos nogen anden race! Deres små elegante kroppe gemmer på nogle kloge, nysgerrige, beregnende, selvbestemmende væsener, som med det samme indtager alles hjerter!
    Den italinske mynde er ikke som mange af de andre mynderacer, som kan lide at slappe af det meste af dagen, de er mere livlige. Grunden til dette tror jeg er fordi de elsker at være centrum for dens familie, så pludslig mens den ligger og sover så springer den op og begynder at lege.

    Den Italienske mynde er nok den mest ekstreme elegante af alle mynderne. Lange ben, opkneben bug, finmejslet hoved med rosen ører og et kærligt, intelligent udtryk. Som navnet på engelsk antyder, (Italian Greyhound) er de en greyhound i miniature udgave.
    Den skal være helt uden de fremstående øjne, æblerund isse og dværgpræg, som så mange andre miniature racer har. DETTE ER INGEN DVÆRGRACE.

    Racen kræver ikke det helt vild af motion. jeg går oftes 3-4 ture om dagen ( det var før jeg fik Mephisto) på alt fra 10 minutter til 2 timer. og så ofte det er mulig slipper jeg hende så hun kan lege og få løbet en masse. de har brug for denne form for at af reagere 2-4 gange om ugen, og det behøver ikke være mere end 5-10 min. men de elsker det og somregel giver jeg hende mindst 30 min.

    Her i vinter halvåret der vil hun ikke slippes, da hun fryser helt forfærdeligt. så der bliver hun på de kolde dage luftet samme antal som normalt men kun 5-10 min per gang.

    Her er et eksempel på en måde de kan bruge deres fart og deres inteligens samtidig.

    http://www.youtube.com/watch?v=AmEza9pEZ7c

    Det var lidt om racen generelt.


    Vincenza er lidt en undtagelse, hun virker ualmindeligdoven, hun sover meget af tiden væk, men når hun er vågen er der fart over feltet. Hun er det jeg kalder en kærligheds hund. Dette vil sige at hun altid giver kærlighed til mig uanset, om jeg er sur på hende eller ej, hun giver gladeligt kys til de nærmeste familiemedlemmer, hun bryder sig om.
    Her skal det sige at jeg oplevet at mynderne vælger selv hvem de kan lide og ikke kan lide, hvor fx en labrador elsker alle i sin familie på 5, så vil en italiener elske 1-2 rigtig højt, og de restende bare holde af.
    på trods af dette er min oplevelse at de er gode familie hunde, for de kan lide dem alle men knytter sig mere til dem der giver sig tid til dette fantastiske væsen.


  • #15   22. dec 2010 Så vidt jeg har læst gælder det for alle racer. men var det ikke bare good, læste det igår, men nu virke siden ikke lige nu men der er jo nye regler fra 1-1-2011. Jeg har ikke tilmeldt mig endnu, men har skrevet nogle ind i kalenderen, vil lige se hende til ringtræning først, for hun har lidt svært ved at vænne sig til nye ting. og vil nødig tilmelde mig og hun fx går i panik.

  • #17   22. dec 2010 okay, så håber vi at få det. men er det det eneste der skal til? en VG og så må hun parres, ikke fordi det er planen, ville gerne give hende lidt titler, for uden titel tror jeg de kan være svære at komme af med.

  • #19   22. dec 2010 Takker for de oplysninger, er rigtig glad for at du sådan hjælper mig.

Kommentér på:
Interesse

Annonce