Godbidder og kontakt/interesse {{forumTopicSubject}}
Min Corgi hvalp (tæve) på 18 uger går til hvalpetræning hver lørdag. Vi er begyndt at bruge små bidder cocktailpølse som godbidder til træning og når vi øver at gå pænt i snor (hun trækker en del når vi går tur). Men i går og i dag har hun slet ikke været interesseret i sit tørfoder. Jeg er lidt bange for at hun ikke gider sit tørfoder fordi de der cocktailpølsebidder er mere lækre! Eller at hun selvfølgelig bare er mæt eftersom hun jo får en del af de lækre pølser, når vi går tur osv. Jeg vil jo helst at det skal være ekstra motiverende fx at gå pænt. Hun er nemlig totalt ligeglad med hvis jeg fx bruger hendes foder som godbidder på gåturen haha...
Nogle gode råd..? Har selv overvejet at vente med at give hende mad, og så gå først, for så der at bruge hendes tørfoder som belønning på turen, så hun er godt sulten. Det er jo bedst at hun får sin egen mad og ikke så meget pølse
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 58 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.278
sep 2017
Følgere: 526 Emner: 138 Svar: 10.279
Jeg ville købe nogle af de bedre vådfoderpølser, skære dem ud i tern, bage dem og smide i fryseren. Og så tage en lille håndfuld op hver dag. Du kan sagtens have en blanding af de godbidder, og så nogle andre små hapsere i lommen, som du bruger til ture.
Husk at skære i foderet de dage I er til træning. Hun dør ikke af kun at få halvt foder en dag
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.510
Måske du kun finde et andet foder du kan bruge til træningsgodbidder. Fx Alpha Spirit - de fås i små pakker med 210 g i semi moist foder. Måske dette kan bruges i stedet. De kan snildt deles i mindre stykker
Mht foder så havde vi en del udfordringer med Svende, da ham var hvalp. Han spiste nærmest ingen ting og gad ikke sit foder uanset hvordaneller med hvad vi fordrede Det varede en periode og vende nærmest fra den ene dag til den den anden.
Ellers så smut i Maxizoo og se, hvad de har stående af foderprøver i små 500g -1 kilos poser Måske noget falder i damens smag og kan bruges
Alternativt til indkald og gå pænt kunne være kogt kylling skåret små tern
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.368
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.635
Og så bare skære ned på det alm. foder den dag du er til træning
Jeg ville ikke fodre før træning, da mange hunde er mere motiveret når de er lidt sultne
okt 2018
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 14
Jeg har faktisk nogle små prøve-pakker med andet foder i, som jeg evt. kan bruge som godbidder i stedet for. Og så vil jeg prøve at skære pølser/andet kød i mindre bidder
Godbidder og kontakt/interesse