Naboens hund {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
jeg er i et lille dillema.
Jeg bor i et lejlighedskompleks, hvor der for et par måneder siden flyttede en dame ind med sin hundehvalp (blanding af amerikask bulldog og boerboel).
Jeg har selv en grand danois og har derfor hørt hende lidt om hun ved noget om store hunde. Ang motion, kost og bare generelt om opdragelse og pasning af store hunde. Hun lader nemlig hunden gå op ad trapper, giver den (eftermin mening) aaalt for meget motion i forhold til dens alder og størrelse. Men hun siger at hun godt ved alle disse ting men at hunden ikke vil gå ind i elevatoren og derfor bliver nødt til at bruge trapperne og at hun jo bliver nødt til at give hunden motion for ellers bliver den jo stresset. Nu skal jeg ikke sige hvor meget hun mentaltræner hunden men tror ikke det er det hendes tid går med.
Nå nu til sagen. Hunden er begyndt at gå rigtig rigtig dårligt (den svinger MEGET med bagenden, næsten hopper på bagbenene og går meget ujævnt, som om den ikke har helt styr på balancen. skal jeg sige noget til hende eller hvad skal jeg gøre...har nemlig været lidt efter hende, men kun for at give hende gode råd, men tror hun syntes at det er lidt irriterende at jeg har "rettet" på hende.
Hvad skal jeg gøre? skal jeg sige til hende at jeg synes at hun skal lade en dyrelæge kigge på hofterne eller hvad? Det er en fantastisk sød hvalp og vil jo bare det bedste for hunden.
Håber i kan komme med lidt gode råd.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Fortæl hende at motion ikke hører til hvape, men derimod hjernearbejde.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.049
Kunne det tænkes at hun finder dig irriterende af den grund, og derfor vil være mindre tilbøjelig til at lytte til dig nu og fremover?
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 11
Men ja min hund var også selv mega bange for elevatoren i starten men det eneste der skulle til var at naboens hund (hans bedste legekammerat) uden problemer gik ind i elevatoren og derefter er han fuldstændig ivrig efter at komme ind i elevatoren for det KUNNE jo være at hans ven var derinde Så det kan man jo prøve.
men mht hofterne kan jeg ikke hørem ig selv sige på en pæn måde at hendes hunds hofter mligvis er lidt ødelagte??????
Naboens hund