1.296 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Hvor blev jeg rørt, se DKK blad Hunden Hvor blev jeg rørt, se DKK blad Hunden

Da jeg her i dag skulle læse bladet Hunden fra DKK. På side 8 var der lige DET jeg havde ventet på. En artikel om "alletiders" gårdhund og hans fantastiske ejer, som tilsammen er næsten 100 år. De deltog i Verdensudstillingen i Herning i juni, hvor han blev 2. Bedste Veteran. Den artikel fortæller alt om Hr. Matthæus på snart 18 år. Han er international udstillingschampion (det kunne de blive dengang han var på toppen) og lydighedschampion og er far til 116 hvalpe. Dengang var der ingen matadorgrænse, fordi han var med til at genopbygge racen, og kommer fra en af de mest kendte kenneler på den tid.

Jeg er stolt fordi hvis ikke de skulle portrætteres i Hunden, så ved jeg næsten ikke hvem der skulle. De har virkelig fortjent det.

I søndags mødte jeg Else, og hun fortalte at de havde haft besøg, men jeg var ikke klar over om det kom i Hunden og hvornår.

Hvad artiklen ikke foræller er at hun nu også er den lykkelige ejer af den smukkeste hanhvalp på 12 uger. Som kun Else kan sige det, så har hun aftalt med opdrætter, at hun skal finde ham et nyt hjem hvis ikke hun overlever ham. Ingen onde tunger behøver kommentere på om det er i orden at anskaffe sig en hund i hendes alder, man kan ikke leve i morgen men skal leve i nuet.

Ekstra stolt er jeg, for Matthæus er morfar til min Baloo, som følger godt i hans fodspor. Som 7½ årig blev han i august også norsk champion. Det ligger åbenbart i generne med sådan en morfar.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor blev jeg rørt, se DKK blad Hunden
Kommentér på:
Hvor blev jeg rørt, se DKK blad Hunden

Annonce