{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

Sikkerhed i bilen (2 hunde) {{forumTopicSubject}}

Lige nu har vi Arnold på ca. 30 kg som sidder på bagsædet med sikkerhedssele, men vi føler ikke helt, at sikkerheden for os og ham er god nok, hvis han blev slynget frem. Derudover er det nærmest umuligt at rengøre bagsædet for hundehår, på trods af vi har afdækning på sædet.
Endvidere er Arnold ikke den bedste til at køre bil, da han døjer med køresyge. Han kaster ikke længere op, men han finder han ikke ro og savler meget. (Piller mod køresyge har ikke nogen mærkbar effekt på ham)

Vi forestiller os, at et bur bag i bilen vil være den bedste løsning, for at få den bedste sikkerhed (det er det vigtigste), renere bil og håber også at det måske kan hjælpe på hans køresyge.

Om 3 uger skal vi hente Arnolds lillebror (glæder os helt vildt) og han bliver så kun omkring 10 kg +/- som fuldvoksen.

Spørgsmålet er så, hvordan kan I anbefale at have 2 hunde i en bil, hvor sikkerheden er i top og evt. hvilket bur kan bedst anbefales til formålet???

Håber nogen kan hjælpe med gode råd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikkerhed i bilen (2 hunde)
  • #1   12. aug 2010 Jamen et bur som er godkendt til bil er helt klart at foretrække og helt sikkert et der er delt op i to, så hundene ikke kommer til at genere hinanden under kørsel. Der findes mange gode brugte bure og nye i alle prislejer. Husk at spænde buret fast til bunden evt med båndstrammere aller anden fiks måde. Og tillykke med lillebror.

• #2   12. aug 2010 Troede faktisk det var lovpligtigt at have bur i bilen. Har jeg fået af vide flere gange men har tit undret mig over hvad hundeseler så skulle til for? Nogen der ved hvordan loven er på det område?
    Undskyld jeg spammer din tråd TS

• #3   12. aug 2010 Et bur er langt at foretrække, nok det mest sikre for alle parter.

Der er ingen regler på det punkt, hundene må bare ikke være til ulempe for føreren under kørsel, de er at betragte som andet bagage

• #4   12. aug 2010 Vivi@ Tak, vi glæder os også rigtig meget. Og tak for råd, Synes lidt det er en jungle at finde rundt i, når man ingen erfaring har med bure til hunde.

Trine@ Jeg er ikke 100 % men jeg tror slet ikke, at der er nogen lovgivning omkring det. Mener hunde hører under sammen regler som med andet man transportere, at de bare ikke må være til gene for den som kører. Men der er vist tit blevet talt om, at der skulle laves en lovgivning, men jeg har ikke hørt at den er kommet!?!

• #5   12. aug 2010 Tina: okay tak for svar

• #6   12. aug 2010 Ville også helt klart anbefale bure. Enten 1 bur der var opdelt eller 2 bure. Du kan købe færdiglavede bure i mange størrelser, eller du kan få dem special-lavet så de passer til bilens mål.

• #7   12. aug 2010 Tak, men er der noget specialt som er godt at kigge efter på et bur, matariale, åbent(gitter) eller lukket i nogle af siderne og hvor stort skal et bur helst være i forhold til hundens størrelse, her tænker jeg både på hundens komfort, men også sikkerhed???

• #8   12. aug 2010 Dette er mit bur, det er så tungt,at det ikke flytter sig en tomme.
    (link fjernet) 20:34:42

• #9   12. aug 2010 Når hundene ikke har samme vægt vil jeg så afgjort foreslå at de har hvert sit bur.
    Til en lille hund kan du evt. godt nøjes med et udstillingsbur, men til en stor og tung hund skal du vælge et bur der kan modstå den vægt som hunden vil få ved en opbremsning. Du skal ikke vælge et stofbur... det skåner kun bilen imod hundehår, ikke hunden imod skader ved et uheld.

Plastikbure... fx en kennel cab kan godt være varme om sommeren.
    Mine hunde har metalgitterbure fordi de 3 af dem godt kan lide at kunne kigge ud af vinduet når vi kører. liv kan slet ikke lide at kunne se omverden flyve forbi, så hun ligger altid i det nederst bur ud imod døren hvor der er mindst udsyn... jeg har 3 bure... 2 forneden og et der står ovenpå.

• #10   12. aug 2010 Tak for gode input smiley Soft og plast vil være helt udelukket. Har set en 'ulykketest' med kat (bamse), hvor kassen i plast blev helt knust ved opbremsning og katten (bamsen) fløj ud.

Vi har i en anden bil måske fundet en 3. mulighed, da der er 'sikkerhedsgitter mellem bagsæderne og bagagerummet og hvor der er mulighed for at fastspænde med sikkerhedssele fire steder.
    Er der nogen der har erfaringer eller viden om sikkerheden med denne metode?

• #12   12. aug 2010 hva med net til bagagerummet. vores ligger lige så pænt ned. fandt en papkasse han kunne være i også ligger han lige så pænt, han kunne ikke tåle og side foran, da vi hentede ham, der blev han lidt dårlig. siden har vi haft ham bag i og der går det super.

• #15   12. aug 2010 Camilla det er netop sådan et form for hundegitter/sikkerhedsgitter der er i dit andet link, som vi har i den ene bil og hvor vi også har muilghed for at fastsætte sikkerhedssele oveni.

Dejligt at høre, at du har haft erfaringer med at det går bedre med køresyge, når han sidder bag i. smiley

• #16   12. aug 2010 Absolutte bedste sikkerhed for jer og hundene er dette:
    http://www.ostrand.dk/shop/variocage-dobbeltbur-299p.html

Ang køresyge et par råd:

Kan være han ikke tåler at have mad i maven inden biltur

Omvendt kan det også være han ikke kan tåle at køre på tom mave..

En klump vat i det ene øre kan i mange tilfælde afhjælpe køresyge..

Kan også hjælpe at starte op med at dække bur til, så det bliver en hule

Mange oplever ved at få hunden bag i bilen stopper køresyge..

• #17   12. aug 2010 M&R@ Det ser rigtig lækkert ud det bur. Har du gode råd til størrelse på bur i forhold til hundens størrelse??
    Altså tænker om Arnold ville ha nok plads.

Mht køresyge har vi forsøgt os med og uden mad. Men det med vat har vi ikke prøvet, troede lidt det var en skrøne. Og ellers god ide med at lave
    'hule'.
    Tak for gode ideer smiley Vi håber også han vil finde mere ro bag i bilen, for ellers er han jo lidt langt væk, hvis man skal prøve at berolige ham med lidt nussen... smiley

• #18   12. aug 2010 Mai

Jeg vil tro at i skal i et XL, men det bedste er at tage hunden med ned og prøve, i Østrand har de 3 forskellige mærker, G-line er også en rigtig lækker serie, er jo ikke sikkert det første passer til jeres bil...

Det med vattet er ikke helt en skrøne, det virker for nogle hunde:o)

• #19   12. aug 2010 M&R

Ja det er du jo helt ret i. Nok godt at tage både hund og bil med smiley

Det med vat må da prøves så, så må vi se om han går med til det... smiley

• #20   12. aug 2010 Vi har et bur til vores 2, og det er spændt fast i bilen så det ikke kan flytte sig.
    Hundene er trygge når de kommer ind i buret. og plejer bare at lægge sig til at sove, D, hvis man skulle a vi kørte på sommerferie tog det 5 timer at komme frem, vi holdt et par tisse pauser, men ellers mærkede vi intet til der var hunde i bilen.
    Et bur er langt at fortrække både for ens egen sikkerhed og for hundens.hvis man skulle køre galt..

Kommentér på:
Sikkerhed i bilen (2 hunde)

Annonce