{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
643 visninger | Oprettet:

Fedme og småproblemer. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har en dejlig Ratterrier tæve på de 6 år, som desværre er kommet ind i nogle problemer.
hun har altid været meget aktiv, spist normalt, og haft mulighed for motion hele dagen i vores store haveareal.

hun er desværre blevet lidt småfed hvis man kan kalde hende det. Hun er ikke SÅ gammel endnu, og det undrer mig da hun sådanset styrter rundt konstant. Og så er der noget med hendes øre. hun har strittende ører, men det ene er lavere end det andet pga at det gør ondt. hvis jeg rører ved det, så piver hun og kigger på mig med store dukkeøjne for at sige "det gør ondt mor!" jeg ved ikke hvad der er galt og det undrer mig hvad hun kan ha lavet? har i en idé?

En anden ting er hendes bagpote. hun gnaver hele tiden i den, og den er meget meget øm også så hun støtter meget lidt på det. Hvis ingen har et forslag til det kan være, så vil jeg gerne have bestilt en tid hos dyrlægen for at finde ud af det, da hun er min lille guldklump og jeg ikke kan ha at hun "lider" af evt. smerter der kan fjernes let.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fedme og småproblemer.
  • #1   6. aug 2010 Jeg synes at en tur til dyrlægen lyder som en rigtig god ide!!

  • #3   6. aug 2010 Som de andre siger er en tur hos dr.dyr en god ide.

    ang. det med at hun bider i sin pote , ligner det min simmer gør i øjeblikket ( ikke for at skræmme dig )
    min simmer kan ikke tåle at gå på græs ( tror vi nok ) og allergi hos hunde kan starte med potekløe , det gjorde det hos simmer

    man kan ingenting se på hans poter overhoved , men genere ham det gør de.

    idag vil simmer så heller ikke støtte på det ene ben og da jeg ringede til dyrlægen sagde hun , at allergien godt kunne gøre så ondt at hunden faktisk ikke ville støtte på benet.



  • #4   6. aug 2010 Øret kan være allergi, øremider, betændelse osv osv.
    Poten kan også være allergi eller måske smerter.
    Du skal simpelthen til dyrlægen hurtigst muligt.


  • #5   6. aug 2010 vi har allerede en "fedtfattig" hundefoder til hende, og hun spiser ikke mere end de andre hunde vi har haft, gjorde.
    - og ja, jeg har tænkt mig at gå til dyrlægen det kunne bare være at i havde et tip.


  • #6   6. aug 2010 Mona smiley

    et tip lige nu ville fra mig være , at du vaskede hendes poter i en allergivenlig shampoo.
    min dyrlæge siger at det er meget vigtigt at få vasket allergenerne ( pollen ) væk fra pelsen når hunden har været ude.

    simmer bliver vasket hver 3. dag og sprayet med noget andet de 2 andre dage for at holde allergenerne nede


  • #7   7. aug 2010 Nu er det jo altså bare ikke alle hunde der skal spise lige meget. Så hvis hun er for tyk, skal hun endten have mindre at spise (uanset hvad jeres gamle hunde fik) eller mere motion, eller måske endda begge dele.

    Vær osse opmærksom på hvad/hvor meget i giver hende af snacks (griseører, ben, godbidder mm.) og om hun evt selv kan finde noget mad når hun hygger sig udenfor.

    Problemerne med ører og pote, ville jeg få dyrlægen til at tjekke. Dyrlægen kan osse hjælpe jer med vægttabet hvis ikke i synes i kan komme igang selv.


  • #8   7. aug 2010 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !


    jeps , du har så ret ang. vægttabet smiley

    Er ens hund fed skal man bare gøre som dyrlægen siger , vip vap vup og hunden taber sig .
    Min Simmers vægt bliver styret af veterinærsygeplejersken hos Dr.Dyr og vi har ikke nævneværdige problemer med hans vægt ( han mangler kun 1 kilo for at opnå idealvægten )
    Hun har styret hans vægt siden han begyndte at tage på efter kastr. for 1½ år siden og det bliver hun ved med.
    Min gamle Freia DSG , havde også på sine gamle dage lidt problemer med vægten og der lagde jeg ansvaret over på sygeplejersken og Freia blev fin igen , hun var faktisk åleslank indtil hun tog over regnbuehimmelen.
    Så brug din dyrlæge og gør som de siger og problemet vil løse sig


  • #9   7. aug 2010 Jeg kan overhovedet ikke forstå at du ikke har været forbi dyrlægen endnu, hvis en af vores hunde næsten ikke støttede på benet havde jeg været til dyrlægen forholdsvis hurtigt, men nu kan det jo være det først lige er sket! Det vil jeg håbe for hunden.
    Hvad angår øret, så skal du altså også til dyrlægen med det, hunden har jo virkelig ondt!

    Noget helt andet er, at jeg er så ufatteligt træt af at høre på alle folk mener det er så let at slanke sin hund!

    Sofus har været på kur jeg ved ikke hvor længe, og nej det hjalp absolut ikke at dyrlægen var indover vægttabet, samt at han fik dyrlægens foder, flere af de typer foder dyrlægen har, er langt federe end meget andet foder man kan købe!
    Du er simpelthen nødt til at prøve dig frem. Sofus får nu select gold light fra maxi zoo, og jeg er absolut ikke tilfreds med indholdet, men det er det eneste han taber sig på. Og så får han grøntsager stort set hver dag i store mængder, simpelthen som fyldstof, og så må jeg indrømme at han får noget tilskud da jeg absolut ikke er tilfreds med det tørfoder han får, og er bange for han ikke bliver dækket korrekt.
    Og selvom det er light foder, taber din hund sig ikke nødvendigvis selvom den kun får det angivne!
    Noget helt andet er, at den nok ville have godt af at komme ud og gå, altså ikke kun i haven.

    Held og lykke med hunden:-)


  • #10   7. aug 2010 Da Simba i sin tid blev sat på slank ( han skulle tabe 3 kg. efter kastr. ) nærmest smeltede fedtet af ham den første uge og vi måtte justere op i foder da det gik for stærkt.
    Så her virker dyrlægens foder optimalt må jeg sige.
    Men det er med hunde som med mennesker , vi reagere forskelligt på tingene.


  • #11   7. aug 2010 Susanne... og Simba....

    Undskyld, jeg fik vidst formuleret det forkert.. Naturligvis er der forskel, det er derfor jeg skriver at man må prøve sig frem...
    Jeg er bare blevet tudet ørene fulde af at det var fordi jeg iikke gjorde noget, og jeg ved hvor svært det kan være.... Og man føler sig totalt mislykket når man gør alt hvad man overhovedet kan, og stadig får at vide man er får dum..
    Godt det virkede med jeres hunde smiley


  • #12   7. aug 2010 Ida H smiley

    okay , ærgeligt med din hunds vægt problemer , men jeg er ret sikker på at du på et tidspunkt vil finde en mellemvej , det er jo ikke altid man kan nå idealet smiley

    Simmer mangler et kilo og det bliver han nok ved med at mangle resten af sine dage , det der er vigtigt er at man holder fokus på problemet så det ikke for lov til at eskalere smiley


  • #13   7. aug 2010 Ida -uanset hvordan man vender og drejer det, så ER det at slanke hunden, i sidste ende = der skal færre kalorier ind end hvad der bruges.
    Så simpelt er det (osse hos mennesker).

    At det så i praksis kan være svært, særligt ved neutraliserede dyr der jo kan have et lavt stofskifte er e anden sag. Det samme gælder hvis de får medicin e.l. som osse kan påvirke vægten.

    Min mors tæve har været på kur siden hun fik hende. I lang tid skete der ikke noget trods lightfoder mm.
    Nu er hun på noget slankefoder fra hills, og har tabt sig rigtig fint.
    Men det er ikke gjort med kosten alene. Hun skal samtidig motioneres en masse. De bor på landet og Molly er med ude og aktiv hele dagen. Men det er ikke nok. Der skal osse sættes ind med "planlagt motion". Altså ikke bare at hun kan drøne omkring på gården, men hvor hun f.eks. kommer på ½ times cykeltur, en lang gåtur osv.


Kommentér på:
Fedme og småproblemer.

Annonce