{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

Første muskelhund aflivet iht. nye lov {{forumTopicSubject}}

Så er den første muskelhund på 10 måneder blevet aflivet iht. den nye lov.

>>Den nye danske hundelov blev skæbnesvanger for den uheldige hund, Heldig.

På trods af navnet Heldig, så har heldet ikke været med det 10 måneder gamle gadekryds, der er en blanding af labrador og den nu ulovlige muskelhunderace Amstaff.
Hunden blev nemlig i går aflivet, som følge af den hundelov, som trådte i kraft 1. juli.

Heldig var så uheldig, at hans ejer fik en blodprop og derfor ikke kunne passe den. Derfor måtte Heldig returneres til de oprindelige ejere, der havde haft den fra fødslen.
Da de havde flere andre hunde, at tage sig af, så kunne huset ikke rumme det ti måneder gamle gadekryds. Derfor måtte de finde et nyt hjem til Heldig inden kalenderen rundede 1 juli.

Det er nemlig den dato, hvor hundeloven trådte i kraft. Herefter ville det være ulovligt at overdrage Heldig til nye ejere, fordi den var halvt amstaff.
Amstaff er en af de i alt 13 ulovlige racer, som den nye hundelov er omfattet af. Hundeloven gælder både for fuldblodsmuskelhunde og gadekryds, hvor der indgår en ulovlig race.
Men da uret tikkede midnat til d. 1 juli, så var Heldigs dage talte. På trods af fem forsøg på at anbringe hunden rundt om på Sydsjælland, så var Heldig blevet sendt tilbage igen hver gang med et "nej tak, ikke alligevel"
Og i går blev Heldig så aflivet.
- Vi har været totalt ødelagt over det, siger Heldigs ejer, som ikke ønsker at stå frem med navn.
- Jeg synes det er urimeligt, at den skal aflives. Jeg kan godt forstå, der har været kritikere af de her hunde, men jeg synes det er bedre med en ordning for hundekørekort. Så kan man undgå tilfældige aflivninger, siger hun.<<


http://www.bt.dk/nyheder/foerste-muskelhund-aflivet-efter-ny-lov


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første muskelhund aflivet iht. nye lov
  • #1   6. jul 2010 Jeps det er en repost. Tror de fleste mente at det var godt at dens liv som kastebold var endt på en human måde.

  • #2   7. jul 2010 lorte regler....

    men sidder nu alligevel og tænker, den når at være 5 steder, som ikke kan magte den, men de skriver intet om hvorfor de ikke kan magte den ?

    men for hulen da, stakkels syge gut, han må da være helt knust


  • #4   7. jul 2010 ååh suk... smiley

  • #5   7. jul 2010 Ja der gik heldigvis heller ikke mange dage inden den skærpede våbenlov viste resultater.

  • #6   7. jul 2010 Grunden til at de 5 familie har takket nej, kan jo også være på grund af den nye lov..... Det behøver jo ikke at være hundens skyld!!
    Jeg syntes ikke det er total optur at gå tur med min hund fortiden, da den ikke er van til at have mundkurv på, kan se på den, at den hæder at ha den på, og selvfølgelig skal den lige vende sig til den, men det at se på hundens glæde når den får den af igen, det gør ondt i mit hjerte!!!!!
    Syntes det er så trist, at denne lille hund på 10 måneder skulle ha sådan en ende livet.....


  • #7   7. jul 2010 Jeg tror desværre også primært at folk har takket nej - da de har hørt om den kommende lov...
    Det er en endnu større omvæltning at give plads og lære en 'ulovlig' hund at kende og leve end en der ikke er ulovlig...

    så på den måde ar loven måske vist sig at være mere 'afskrækkende' end først ventet - hvilket har frarøvet den første hund chancen for et godt liv...


  • #8   7. jul 2010 Min hund fik jeg i oktober, og den skulle ha været aflivet hvis man ikke fant et godt hjem til han. Han var lukket inde på et badværelse hele dagen og blev kun luftet 2 gange om dagen og det var kun lige ud og så hurtig ind igen.....
    Bare tanken om at en sund og rask hund bliver behanldet på den måde, gør så ondt, og denne lille hvalp som nu ikke er her mere, behøver jo heller ikke at ha fejlet noget.

    Alle hunde bør ha en chance her i livet, det er ejernes ansvar at håndtere hunden.

    IND MED DYREPOLIT


  • #9   7. jul 2010 en til ! kender også en smiley

    det er sindsygt det her !


Kommentér på:
Første muskelhund aflivet iht. nye lov

Annonce