{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

Underligt men sandt :-) {{forumTopicSubject}}

Vi har her i weekenden vores barnebarn Mathilde på 5 år , da hendes mor og far skulle til fest .

Simba og Mathilde er uadskillige , Simba følger efter Mathilde og omvendt. ( vi plejer at sige at Simba er Mathildes hund , men farmor passer den bare )

I nat lå Simba og Mathilde og sov tungt efter dagens dont og alt åndede fred.
Jeg er i køkkenet og steger frikadeller ( kl. 01 !!!!!! ) og Simba kommer ud i køkkenet og piver -brummer - græder .
Jeg kan se , at der ikke er noget galt med ham , hverken varme eller noget , giver ham en frikadelle og regner dermed at afledningen er fyldest.
Sim,ba lunter ind til farfar som sidder og spiller på nettet , Simba piver-brummer- græder igen og jeg går så derind , ser at der ligger et håndklæde på stolen og regner med at det er det han vil have ( han stjæler alt hvad der er bomuld ) tager håndklædet og lægger det i vasketøjskurven.
Simba stiller sig nu ud i gangen imellem soverværelset- pc-værelset og køkkenet og piver stadig.

Jeg har jo altså travlt med de der frikadeller og begynder og blive sådan lidt irriteret over hans natteroderi.

Pludselig hører jeg så en høj underlig lyd fra soverværelset og går der ind ( Simba nærmest springer med ) og ser så at Mathilde har sat sig op i sengen og kaster op.

Vi for ordnet det hele , sengen - Mathilde - gulvet osv. ( Simba følger med rundt hele tiden ), bagefter lægger Mathilde sig til at sove OG det gør Simba også , stille og roligt hele natten.

Han har da været klar over at hun var syg FØR jeg , og prøvede at gøre opmærksom på det , men næ nej ,han talte for døve ører.

Reagere jers hunde også sådan når jers børn bliver dårlige ?
Nu har jeg jo ingen små hjemmeboende børn så det er første gang jeg oplever det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underligt men sandt :-)
  • #1   4. jul 2010 ja freja gør en gang var mathias ude og cykle vi bor en en km lag grus vej og han må cykle til midten dag han falder og står hovde kommer freja og henter mig og det er ikke 1 gang hun henter mig

• #2   4. jul 2010 Det er da virkelig en sød historie fra denn virkelige verden:)
    Vi passer tit den nærmeste families børn, og før vi fik hunde sov jeg aldrig roligt når vi havde de små, men efter vi har hundene sover jeg tungt... Hundene ligger altid i gæsteværelset når børnene er der, og skal de små op og tisse om natten har de to følgesvende;)
    Jeg ved ikke om de kan mærke hvis noget er galt før barnet kaster op, men det skulle ikke undre mig;)

• #3   4. jul 2010 FLOT, vi burde alle være hundelyttere =)

• #4   4. jul 2010 Min hund gør det unanset hvem det er der er syg..
    Min mor lider meget af for meget mavesyre, og når vi er derhjemme og hun har det, så ligger hun ude foran hendes soveværelses dør, og hvis min mor så går ud fra værelset, ja så går Jamie efter og begynder at pive indtil min mor har det bedre..

Hun gør det også når vi er ved dyrlægen, og der er syge dyr de.. Så ligger hun også bare og piver..
    Der var faktisk engang hvor hun skulle vaccineres hun gjorde det.. Der kom en mand ind med en kat der skulle aflives, og Jamie flyttede sig ikke fra transportburet hvor katten var i før det hele var overstået..
    Det var vildt underligt..

• #5   4. jul 2010 Hold da op - dygtig hund =)

• #6   4. jul 2010 Min søsters hund var meget klæbende dagen inden hun (min søster) skulle føde. Rendte i hælene på hende hele tiden. Bagefter kom vi i tanke om at hunden da garenteret har kunnet fornemme noget. Og det var inden min søster selv vidste at nu var det ved at være.

• #7   4. jul 2010 hunde er enormt sensetive mht sygdom - ved man bla bruger hunde som advarere til Epilepsi patienter - de kan mærke et anfald under opsejling længe før patienten kan.. det er helt vildt syntes jeg..

mine bliver helt over pyldrede når jeg er syg og sidder nærmest på mig hele tiden. specielt akoya er slem... og de slader også om hinanden hvis der er ulykker under optræk...

• #8   4. jul 2010 Jeg har ingen børn, men hjertekær og "flippet" oplevelse i har haft med jeres hund!♥

Jeg har dog oplevet, en lignende adfærd hos Geister!
    En sen aften, hvor jeg var ved, at gå i seng -begyndte han at "dutte" mig, og sige "tude/grynte" lyde, alt imens han gik frem og tilbage mellem mig og havedøren..
    Han ville have mig ud i haven, og da jeg kom der ud, stillede han sig over en af kattene (dengang 8 ugers killing) så hun stod mellem hans forben, og han kiggede på killingen og derefter op på mig! *s*

Jeg havde væreret uopmærksom og havde ikke fået den ene killing med ind -det skulle han lige fortælle mig! ♥

Da killingen kom ind, gik han bare over i sofaen og lagde sig til, at sove!

• #9   4. jul 2010 Har forresten også en historie om en god venindes schæferdreng.

Han begyndte "pludselig", at klæbe op ad hende og ville parut ligge med hovedet på hendes mave, når de sad i sofaen..

Min veninde kom så i tanke om, at hundens adfærd var den samme som da hun var gravid.....
    Hun tog en gravidlitetstest -og jo, den var god nok -hun var 1,5 mdr henne! smiley

• #10   4. jul 2010 Vi har ingen børn, så vi har ingen historier som din.

Men jeg må sige, at vi i vores hunde har haft nogle meget kommunikerende kammerater. Cassius fortalte os mange ting - vi kunne altid se på ham, når han kom for at sige noget, og så gik vi altid med ham. Det kunne være tusind ting - en rådyr på marken, en cyklist ude på vejen, hvad som helst.

Men med en stor og tydelig forskel mellem at han fortalte noget og ville have os til at tjekke og det, at han bare ville snakke...

• #11   4. jul 2010 KR, den er god nok -der har været en udsendelse i fjernsynet om en australsk kvinde og hendes, vist nok, Dalmatiner..

Hun havde fået en "plet" på skinnebenet, som hun egentlig ikke tillage den store betydning. Men hunden kom adskillige gange i løbet af en dag, og "duttede" på mærket!
    Det synes hun alligevel var lidt mærkeligt, og gik derfor til lægen -som konstaterede en ondartet "galloperende" hudkræft!

Havde hunden ikke "duttet" hende, var hun aldrig gået til lægen!

Sej hund!♥

Jeg mener også, at huske en norsk eller svensk mand har forsket i hunde og kræftsøgning -med ret flippede resultater!

• #12   4. jul 2010 Man må sige, at det ville være ulogisk, hvis ikke hunde, der jo kan snuse sig frem til næsten hvad som helst, ikke skulle kunne snuse sig frem til kræftsvulster med lidt træning :o)

Jeg er ikke det mindste i tvivl om, at der findes et stort uudnyttet potentiale i hundenæser...

• #13   4. jul 2010 CH, ulogisk -men også ret flippet synes jeg..

Flippet, fordi, det er umuligt at indleve sig i den uforlignelige lugtesans hunde har!

Kom da lige i tanke om et site på fjæsbogen:

http://www.facebook.com/group.php?v=wall&gid=49802919699

• #14   4. jul 2010 Og så var der sørme også en dansk "redningshund"!
    Sejt! ♥

(link fjernet)

• #15   4. jul 2010 Ih man bliver jo helt 'misundelig' på alle jeres kloge og følsomme hunde! Synes aldrig Coda reagerer på den måde, hverken når man er ked af det eller syg..

• #16   4. jul 2010 Da jeg havde Felix, så fik jeg pludselig mellemørebetændelse. Men et par dage inden jeg fandt ud af det, så lå Felix kun ved det øre når vi sov og han ville ikke rykke sig.. Det først da det begyndte at gøre ondt jeg fandt ud af det.. Ligegyldigt hvor jeg gik den uge gik han med og begyndte at pive når jeg gik (: smiley
    Længe skal man ikke lede for at få kærlighed når man har en hund smiley

----- nøjs jeg savner det lille pus nu -------

Julia

Kommentér på:
Underligt men sandt :-)

Annonce