Muskelhunde lov! {{forumTopicSubject}}
Hej Alle.
Læs ikke videre hvis du er træt af at høre om den lov ang. kamp/muskel hunde. Så er I advaret Jer der har fået nok af alt denne snak.
Jeg har nu egentlig bare siddet og tænkt meget over denne lov. Har bare vendt og drejet den i hovedet siden der begyndte at være snak om denne.
Nu er loven jo så vedtaget. Godt for nogen og skidt for rigtig mange hundeejere.
Jeg har ikke selv nogen liste hunde, men min tæve Misty kan vel i realiteten godt snige sig over som en listehund. Har jo ikke nogen beviser for at hun er den race som hun er. Så måske kan denne lov også gælde for mig en dag.
Så et eller andet sted sådan som landet ligger lige nu, kan den lov rende mig et vist sted! Men det gør den bare ikke...
Kender en del som har listehunde og de er skønne de hunde. Ejerne har styr på deres hunde. Men nu skal disse skønne hunde iføres en mundkurv, iføres line, ikke færdes i hundeskov...
Jeg synes det er synd for hundene og bestemt også for ejerene af disse hunde...
Men igen, der er jo et problem med disse listehunde og det skal løses..
Dette var så den "nemmeste" løsning "gør de ting vi synes er farlige ulovlige og så er de væk" eller er de??
Man må jo ikke gå med kniv og pistol, dette er ulovligt. Det virker da på et eller andet punkt. Hvis man sammenligner med USA hvor det er tilladt i mange stater at gå med våben (hvis ikke alle) der er der mange skudepisoder.. Men igen, der er også mange flere mennesker.
I lille DK hvor det er ulovligt er der ikke nær så mange skudepisoder (det har der været en overgang), men vi er jo også en mindre befolkning. Men igen, det har da virket.
En ting som jeg er meget forarget over er folks holdninger.. Fra begge sider.
Dem der er for den nye lov kommer med ikke så gennemtænkte udtalelser...
- Skyd lortet
- Det var da på tide
- Afliv dem alle
- Hug hovedet af dem
- Hvis jeg møder en så skal den bare dø
osv. jeg kunne blive ved med at komme med eksempler på utalelser fra dem der i mod..
Dem der er for den nye lov kommer også med ikke så gennemtænkte udtalelser og handlinger.
- Det er ejerne den er gal med (Jeg er enig et stykke af vejen)
- Jamen den kunne aldrig finde på at gøre sådan noget
- Jeg ved den ikke kan lide andre hunde, men jeg plejer at kunne kalde den til mig...
- Forbyd flere andre racer
- De bider mere end min
Igen, jeg kunne blive ved med at finde eksempler.
Men en ting som jeg er så ked af at se i disse debatter er den manglende medfølelse fra andre hundeejere.. For et eller andet sted så er det en hund. Chihuahua, staffordshire bullterrier, gravhund, foxterrier, rottweiler, amerikansk staffordshire terrier, malteser osv.. Fælles betegnelsen er og vil altid være Hund. Ja de er avlet til forskellige formål, men det hedder nu stadig en hund.
Til Jer der er imod, prøv at sætte Jer ned og tænk på hvis (hvilket aldrig sker) Hunde blev forbudte? Så er det jo uanset hvordan den ser ud, så længe den kan betegnes som en hund. Så skal lille Fido, King, Oscar, Malou, Trixie osv forbydes. Iføres mundkurv, line, ikke færdes frit igen nogensinde. Prøv at forestil Jer det gik udover Jeres hund. Hvordan føles dette? Ikke rart. Forestil Jer at lille Fido først var flyttet ind hos Jer den 17/3, tænk på hvor meget I holder af lille Fido. Men det er slut med den kærlighed til Fido. for han skal aflives da han flyttede ind til netop Jer efter den 17/3. Eller lille Mille som ligger med hvalpe som alle er blevet navngivet og elsket, de skal også aflives.
Til Jer der er imod, prøv I at sætte Jer ned og tænk og føl hvordan det er at leve med den frygt for at ens hund bliver angrebet af "kamphund". Ja denne kan skubbes hen på begge sider, men den frygt ligger nok mest hos dem der er for. Forestil Jer at I kan se en listehund komme rundt om hjørnet uden ejer. Jeres hjerte går nærmest i stå, tankerne flyver rundt i hovedet, hvordan skal I gribe situationen an? Skal i løbe, stå stille? Tage kampen op? Det må ikke være rart at leve med sådan en frygt..
Jeg vil ikke benægte at denne frygt ikke er begrundet, for med de overfald der har været og nok stadig vil komme så kan jeg godt forstå at nogle mennesker er bange. Medierne har haft en stor del med denne frygt at gøre, for de har fremstillet listehunde som de rene dræbermaskiner. Og mange som frygter disse hunde har aldrig mødt en listehund, de går ud fra hvad medierne skriver. Og et eller andet sted er det en skam, for mange listehunde ER familie hunde. Men igen, nogle listehunde er som medierne skriver, agressive kampbæster.
Min bøn til alle hundeejere er hold Jeres hund i snor. Find ud af hvad du har mellem hænderne! Tag de forholdsregler som man skal tage som en ansvarlig hunde ejer. Og dette gælder alle! Alle med en Hund.
Stavefejl og ikke helt forståelige sætniger er gratis.
Hvad jeg vil med dette vides ikke. Måske en smule mere medfølelse fra begge sider til hinanden.
jan 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 7 Svar: 55
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
jeg synes virkelig at denne lov er hul i hovedet, da det som regel vil gå mest ud over dem, der ikke udgør problemet...dem, der avler med tavle. f.eks ast SKAL mentaltetstes inden avl.
maj 2010
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 168
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
feb 2009
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 218 Svar: 10.911
sep 2005
Følger: 62 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 137 Svar: 1.387
Uanset hvad der sker så har du altid styr på dine hunde? Uanset hvilken situation I måtte ende i, så har du altid 100% styr på din hund? Der kan ikke ske noget uforudset så du ikke har styr på din hun?
Hvis du kan svare Ja til det, jamen så slip da dine hunde så de kan gå plads ved siden af dig.
Men hvis dette gælder for dig så gælder det også for alle andre med 100% styr på sine hunde.
MIN HOLDNING er:
Alle hunde skal i snor undtagen de steder hvor man gerne må lade sine hunde løbe frit. For hvis alle hunde er i snor uanset race, så længe det er en hund, så er der altid styr på hundene.
feb 2009
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
maj 2010
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.394
Så på med snoren hvor dette er påbudt!! Og det skal sgu gælde OS ALLE!!
sep 2007
Christina - ja, det har jeg! Altid! Desværre bliver jeg ofte nødt til at tage mine hunde i snor - især når jeg møder andre. For selvom jeg dække mine af eller de går på plads, så tager folk en løs hun som en åben invitation til leg.
Jeg ville være rigtig ked af altid at skulle have mine hunde i snor. For de fritløbsområder der findes i dag - dem sætter jeg aldrig mine ben i. Mine hunde skal bare ikke have de negative oplevelser ved at komme i hundeskov!
sep 2007
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.394
sep 2007
maj 2005
sep 2007
maj 2005
jan 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 126
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 218 Svar: 10.911
Min har ikke problemer med andre hunde, så længe det ikke er løse hanhunde som kommer over til ham... men folk fatter jo ikke noget.. selvom man siger det, så lader de stadig deres hund komme over... og selvom min kunne med alle, så ville jeg stadig ikke lade ham hilse på alle vi møder på vores vej.
maj 2010
sep 2007
Jeg får ofte den kommentar: "nå, de må nok ikke snakke, hva!" Ofte sagt sådan lidt tvært. Jeg oplever også at folk bliver sure, når jeg beder dem om at hente deres hund, som er ovre i hovedet på mine (som er afdækkede).
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
sep 2005
Følger: 62 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 137 Svar: 1.387
Så kan vi godt ændre det til mange, for det er som du siger rigtigt. Det gik lidt hurtigt med at skrive og samtidig langsomt. Men håber folk forstår hvad jeg mener.
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Muskelhunde lov!