liste af forbudte hunde liste af forbudte hunde
hej
vil lige høre jeres mening om nogle ting
hvordan vurdere i chancerne for den liste med de forbudte hunde bliver vedtaget?
nu hvor den liste måske bliver vedtaget har i altså jer der sælger de hunde mødt en større efterspørgselse???
og sidst hvis den liste bliver vedtaget hvordan så med udstiling er det så helt slut hvis man er ejer af en de racer????
håber på nogle gode svar i en ordenlig tone ved godt det er et meget følsomt emne
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
Ved blandinger hvor der er mistanke til at de er en af de forbudte racer i, bliver det op til ejeren at bevise om det er en lovlig blanding
Stakkels de ca 4000 familiehunde der kan komme til at lade livet
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 347
Jeg kan ikke se hvordan loven ikke skulle blive vedtaget, Både V, K og DF stemmer for og så er den vist vedtaaget.
Alice: det er vist 400.000 og ikke 4.000, der kan få problemer.
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 62
I tro vel ik på de "forbudte" hunde skal aflives ?
aug 2006
de 400.000 har jeg blandt andel her fra.
http://www.ritzauinfo.dk/pressrelease/detail.do?pressId=32724
aug 2006
Det kan godt være det er sjovt hvis man hedder Johnni Gotti, men jeg kan ikke se det sjove i det.
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 62
Hundene må sku da handels som de altid er blevet - bare de bliver steralisteret ..... ! Det samme med hvalpe ! Haha ! Du troede vel ikke alle hvalpe med DKK stamtavle bare skulle aflives grundet forbud ??????
De sidste muskelhunde vil først forsvinde om 10-12 år ! HVIS forbuddet kommer igennem !
aug 2006
Nej, som det ser ud nu må de ikke overdrages, det vil sige sælges eller bortgives, uanset om de er steralisteret.
Jeg kan anbefale dig at bruge tid på at læse om lovforslaget,
http://www.ft.dk/samling/20091/lovforslag/L163/index.htm#dok
Der skulle være underholdning til et par timer og ja jeg har læst stort set alt der er på siden.
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 429
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 429
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 888
hvordan vurdere i chancerne for den liste med de forbudte hunde bliver vedtaget?
jeg tror loven kommer og jeg synes (med fare på at komme til at træde nogle over tærerne) faktisk det er helt ok. disse hunde er efterhånden blevet en potensforlænger for alt for mange unge mennesker og de læser intet inden de bar køber sådan en hund. det er hele vejen igennem dem der er problemet. det er meget ærgeligt for mange af de racer på listen er nogle dejlige hunde (nogle racer kender jeg ikke så meget til)
jeg synes det er ærgeligt det går ud over de gode hundeejere men det er nok det som i sidste ende er bedst for ellers vil der fortsat være dårligt avl og videre salg.
de andre 2 spørgsmål kan jeg desværre ikke svare på
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 34
Sidste nyt om "forbudte" hunde. Læs mere her:
http://www.aktivedyrevenner.dk under nyhederne.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.489
Og ja, ALLE hunde kan blive farlige i ukyndiges hænder, men visse racer kan, p.gr.a. deres størrelse og/eller deres oprindelse, gøre større skade end andre racer.
Selvom man ikke har haft problemer med alle racerne før, så kan alene en beskrivelse af racen være nok til at den forbydes.
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 34
Link til alt vedrørende denne lov ser I her:
(link fjernet)
Årsagen til I bliver henvist hertil er at det ville fylde for meget herinde.
Der vil senere blive sat en artikel på samme sted, som en uvildig dyrlæge har skrevet om denne problematik.
Jeg er selv meget ambivalent omkring denne lovgivning, da jeg gerne ser at der gøres noget ved de tragiske ting der sker med forskellige hunde, men jeg er så absolut slet ikke enig med dette udvalg omkring valget af hunderacer, og slet IKKE med dem i at der ikke må finde blandingshunde mere. Må lille Fido (f.eks. en puddel ikke mere parre sig med en anden bitte lille hund), eller hvordan skal den lov tolkes?
liste af forbudte hunde