1.113 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Tysk korthårs = Staldhvalpe?? Tysk korthårs = Staldhvalpe??

Nu har jeg ringet rundt og snakket med lidt korthårs kenneler/avlere i omegnen. Min kæreste vil have en jagthund om et års tid, men eftersom det er hans første hund har jeg blandet mig meget. Jeg forlanger at han får en hvalp fra et "køkkenopdræt". Men alle dem jeg har snakket med har hvalpe i stalden eller i løbegårde....for filan det er svært. Begrundelsen er at det er et kæmpe arbejde eller at de jo sviner som pokker - ja det kunne jeg godt fortælle jer, men kender personligt til 6 kuld af ambull/amstaff som er vokset op i huset og det er store kuld. Kan det virkelig passe at folk med jagthunde racer er mere tilbøjelige til at vælge den nemme løsning mht hvalpe?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tysk korthårs = Staldhvalpe??
  • #1   1. mar 2010 hmm min kleiner munsterlander (jagthund) er heldigvis køkkenopdræt.
    Om der ikke findes køkkenopdræt af hønsehunden skal jeg ikke kunne sige, men jeg vil sige at hold fast i at det SKAL være køkkenopdræt! Det er vigtige uger af hvalpens liv, så det er vigtigt at hvalpen har været i køkkenopdræt. Så hold endelig fast i den beslutning smiley

• #2   1. mar 2010 Nu findes der jo mange brugsracer der ofte bor i hundegård, og så er det vel meget naturligt at deres kuld osse fødes i hundegård/ikke i huset.

Det ser jeg som sådan ikke som et stort problem, HVIS altså opdrætter alligevel sørger for at de får masser af menneskekontakt, bliver miljøtrænet osse i at begå sig inde i huset osv.

• #3   1. mar 2010 Jamen min krav som er dkk tavle, hanhund og køkkenopdræt bliver der slet ikke slækket på. Synes bare det er vildt, fik fat i en vestjysk opdrætter som blev rigtig fornærmet over at jeg sagde at det så ingen interesse havde.

• #5   1. mar 2010 JA - vel sviner det. men hvis man ikke kan klare "mosten" eller ikke synes man har pladsen, så skulle man overveje at lade være med at lave hvalpe. hvorfor lave hvalpe som man ikke kan give den optimale opvækst, så de og deres nye familie kan få det bedst mulige "hundeliv"?

hold fast i din beslutning - det må og skal være muligt at finde en køkken/stueopdrættet hvalp. tjek specialklubben og ring evt og snak med deres repræsentant. de ved gerne hvor man kan finde det rigtige.

• #6   1. mar 2010 De store avlere vælger oftest at have burhundeavl.....Dvs. Hvalpene er måske inde de første 3 uger og så er det ellers ud i kennelanlægget.
    Det er bare desværre sådan det er.....Måske kan I være heldig, at finde en nystartet avler, som vil lave et opdræt inde i huset.
    Jeg selv har jo lige igen købt hvalp.........Og jeg måtte gøre op med mig selv, om jeg ville have en burhund, fra en stor avler, med mange gode resultater i form af premieret afkom----eller jeg ville have en avler, hvor det foregik inde, og der fik hvalpene så meget begrænset foder, for det mindskede selvfølgeli rengøringen.
    Jeg valgt det sidste, fordi der var så tydelig forskel i hvalpenes ageren. og deres menneske kontakt, og hvor den og hvor længe kontakten var der....
    Jeg har skam også købt engang en burhundehvalp......Og han blrv da også en dejlig hund efter et hårdt arbejde.
    Så hvis man har mod og lyst til at give den den ekstra skalle såååå----

• #8   1. mar 2010 Arh! Kig jer lidt grundigere omkring!!!
    Der findes masser af korthårsopdrættere, der har deres hunde som både jagt/udstillings og familiehunde...

Jeg kender adskillige!

Og det er ikke så almindeligt endda, at jagthunde tilbringer størstedelen af deres liv i hundegård.

Mine 12 Weimaranerhvalpe tilbragte de første 3 uger i soveværelset for derefter at blive deporteret til køkken/opholdsrum og mit gulv har aldrig været renere;-) Det måtte nemlig vaskes ca. 1000 gange om dagen..

Derudover ville jeg hellere have en hvalp, der har tilbragt en masse tid ude, end en der havde været pacificeret i en lille hvalpegård i et hvilket som helst køkken...

• #9   1. mar 2010 Ja et enkelt kuld eller 2 det kan de klare inde......Men ellers hvis man som storopdrætter, og vi snakker dkk regi laver måske 12 kuld på et år, Ja se er det så som så med stueopdræt-----
    Men det er jo så også tp proff. folk som ved noget om prægning----Men igen de udser sig de bedste og de får særbehandling----Og sådan er det-

• #10   1. mar 2010 Lige meget hvordan vi vender og drejer det så vil jeg kun have at det skal være en hvalp fra et køkkenopdræt, jeg har oplevet 2 hunde som var "burhunde" og ingen af dem er nogensinde blevet det som jeg opfatter som normal. Vil kontakte den tyske korthårs klub og self lede videre herhjemme også.

• #11   1. mar 2010 Jeg har haft en korthåret hønsehund der boede i stalden som hvalp. Men alle hvalpe kom ud og lege, 2 af gangen, hvor familiens børn og legekammerater legede med dem. Det var hos en jæger med stor omgangskreds, så alle hvalpe blev præget godt. Han er nok den bedste hund jeg har ejet, der er ingen korthår i DK der når ham til sokkeholderne.
    Selv garvede opdrættere der ville sælge mig en ny korthår, da den gamle døde, måtte indrømme, at en Jonas kunne de ikke give mig, men jeg kunne få det næstbedste.
    Men se dig for, for jeg har skam også haft en korthår der aldrig havde været inde i hjemmet, og som derfor var bange. Jeg fik førstat vide flere dage efter jeg havde købt ham at han ikke var vant til at være inde. Så der blev jeg snydt. Og jeg havde undersøgt det jeg kunne omkrin den kennel. Det endte med at jeg måtte skille mig af med hunden da den ikke kunne bo i byen

Kommentér på:
Tysk korthårs = Staldhvalpe??

Annonce