1.637 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

hundetaske, bus? hundetaske, bus?

Hej!
Alle jer der har cavaliere eller hunde i den str. ordning: Har læst mig frem til at for at komme med i bus skal hunden være i en transport kasse/hundetaske, men synes da det virker til man skal op i en ret stor hundetaske hvis man har cavalier? Det virker noget tosset at skulle bakse rundt med sådan en eller hvad? Hehe, og så lige et sidste spørgsmål; er det realistisk at have en cavalier med i en cykelkurv? Det er så svært at bedømme udfra billeder og kender ikke lige nogen hvis hund jeg kan låne for at afprøve det:D Vil jo gerne have hunden med over det hele næsten.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hundetaske, bus?
  • #1   21. okt 2009 Jeg havde engang vores gamle hun, en malteserblanding, med i bussen, uden at den var i taske. Jeg havde hende bare på armen, for vi skulle ikke ret langt. Og vi vidste vist heller ikke dengang, at man kunne få tasker til dem, vi forestillede os vist sådan et kæmpe bur ligesom til katte... Så det kom aldrig på tale. Og buschaufføren sagde ikke noget til det. Han smilede bare og sagde, at hun så sød ud smiley Men det skulle ikke undre mig, om det er sådan i dag, at man skal have dem i taske. Sådan en cavalier er jo et farligt dyr smiley Jeg har altid min pekingeser i taske, når vi skal nogen steder, simpelthen for nemhedens skyld, og så elsker hun den taske.

• #2   21. okt 2009 ' hun = hund

• #3   21. okt 2009 Tak Heidi:) Hvad vejer din pekingeser? Ved en cavalier kommer til at veje en seks til otte kg, synes ikke det lyder af særlig meget, men kunne da forestille mig tasken bliver ret stor, ja nærmest som et bur som du siger hehe hvis den skal have lidt plads.

• #4   21. okt 2009 en af mine hvalpekøbere har en taske hvor en japansk spids kan være i. jeg kender dog ikke mærket, men de fåes altså.

jeg ved ikke om reglerne omkrings hunde i bus er forskelligt fra sted til sted.
    her omkring skal man betale børnebillet for hunde der ikke er i taske og er de i taske er de gratis

hmmm cyklekurv, det ved jeg sørme ikke. det kommer jo også an på om den er vænnet til det fra starten.

• #5   21. okt 2009 Ellers kan man have den i snor og på gåben og betale børnebillet smiley

• #6   21. okt 2009 ja det mener jeg jo også Jeanette

• #9   21. okt 2009 Jeg har godt havanesere - men har flittigt brugt denne taske, når vi skulle med bus, tog eller lign. (kun en hund af gangen smiley selvom det ville kunne bære begge i ft vægt) Det er rart at have vægten på maven og hænder fri. Mine hunde vejer hhv 5 og 6,5 kg.

(link fjernet)

Men du kan da bare investere i et stort indkøbsnet og vupti - hund i taske...

• #10   21. okt 2009 Tja - det med børnebilletpris til større hund er vel rimeligt nok - De fylder jo noget mere. Børn under 6 år er jo også gratis....

• #11   21. okt 2009 Jeanette: du må kun medbringe hunde i tasker og førerhunde i Århus Sporvejes busser f.eks. så den holder ikke helt den der smiley

Rikke: det sjove er at hvis du tager en hund gratis med i toget i en taske, så må den sidde på sædet, men hvis du betaler, så skal den sidde på gulvet. Virkelig mærkeligt synes jeg.

Jeg har en af de største tasker til Louie. Han vejer ikke så meget men er kun lidt mindre end en cavalier. Så det kan sagtens lade sig gøre smiley

• #12   21. okt 2009 Rikke - selvom man har små hunde med koster det også børnebillet i toget... Ialtfald for et par år siden, da jeg sidst kørte med hund i tog

• #14   21. okt 2009 Sorry, jeg bor på Sjælland, så kenderikke reglerne for Jylland og Fyn..

Og Connie, ja det kan jeg se, du også havde skrevet.. Det er det der med at læse, før man skriver *rødme*

• #15   21. okt 2009 Det har du ret Rikke H - Kan huske at en gang ville de videresælge min hunds pladsbillet - Der blev jeg sur - Når jeg havde betalt for pladsbillet og børnebillet ville jeg også have sædet ved siden af for mig selv GG
    De endte med tilbud om penge tilbage både for pladsbillet og børnebillet (toget var propfyldt) Jeg forbarmede over den stakkels passager og Penjo sad alligvel i sin taske på gulvet eller i skødet på mig. Lidt fordele har jeg da af mine små hunde...

• #16   21. okt 2009 Min veninde har en amstraff og han kører meget bus. Og han er ikke i taske. Kun hvis det er små hunde vist. Så skal de i taske. Men jeg ser tit folk kommer med store hunde i bussen uden taske eller transport.

• #17   21. okt 2009 Mine cavaliere kan fint være i en takse i tog og bus og kan også være i cykelkurven :o)

Min bæretakse er sådan en sportstaske-agtig ting med metalstivere i siderne og noget net i den ene langside.

Min cykelkurv er sådan en jern/metal-ting - den største man kan få ved cykelhanderen. (tror dog ikke min hanhund ville kunne være i cykelkurven, hvis han ikke havde været vandt til det fra lille - han skal sidde på en helt særlig måde :o) )

• #18   21. okt 2009 helt ok Jeanette - det var ikke ment på den måde

• #19   21. okt 2009 Skulle lige træne - tak for svar:D Ja ville nu også helst have den på gåben, men hvis den ikke kan være anderledes køber mor her da bar en taske til sin hund:D

• #20   21. okt 2009 Rebecca:
    Ling vejer ca. 3 kilo nu, så der er jo lidt op til en cavaliere... Men man kan få rigtig mange smarte tasker meget større end den, jeg har købt. Jeg købte den hos Alt til hund og kat, og de har altså et jævnt stort udvalg

• #21   21. okt 2009 Jeannette-- Sådan fungerer det desværre heller ikke i KBH. Man må ikke have sine hund med i busser der hedder noget med 80 eller derunder. Med mindre den er bette og kan være i en taske. Det er nyeste regelsæt, og pisseirriterende for jeg kan ikke længere have mine drenge med nogen steder..... I hedehusene kunne jeg altid have dem med.

Kommentér på:
hundetaske, bus?

Annonce