hundetaske eller ej.. hundetaske eller ej..
Hej allesammen
simpelt spørgsmål, har i en hundetaske til jeres basser, og hvis ja, hvornår bruger i den ?
Kan jeres hund lide at være deri?
-jeg har lige fået min idag jubii, de´n er så fed og Zoey elsker den.. Den er tænkt som når vi skal med tog og bus og hvis vi er på tur i århus hvor der er mange mennesker. så hun kan være lidt i fred..
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 753
Bruger den hvis jeg er ude at køre bus, tog osv med dem.. Bor i København og familien i Jylland.. Så tager tit derover og hundene skal selvfølgelig med..
Ellers bruger jeg den sommetider hvis jeg går over til kæresten, selvom der ikke er ret langt så er det nemmere at tage hundene i tasken når jeg også skal have en masse andre ting med..
Skal ikke forsøge at gå op på 4 sal med 2 hunde i armene, en bærbar, en taske og evt en plastikpose.. Så hellere tage dem i tasken..
Og ja de elsker den.. Jeg stiller tasken på gulvet og de hopper pænt op i den med det samme..
feb 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 13 Svar: 212
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.817
han har ben som alle andre.. synes det virker såå UNATURLIGT a sætte en hund i en taske..
tico går alle lange ture hele vejen (går meget langt for har osse en rottweiler ) og han er aldrig oppe . han vil slet ikke op
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.866
Jeg bruger den hvis jeg fx kommer hjem fra arbejde og lige skal ét eller andet, så tager jeg hundene med i stedet for at de skal være alene igen.
Bruger den også når vi skal på ferie og skal ombord på færgen.
Når vi er på ferie i Harzen bruger jeg også tasken når vi har hundene med ud at spise.
Tja.. Bruger den når hundene skal bruge en fredelig base og hvor det er nemmest at have dem på skulderen. :o)
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 231
Skulle lige høre om andre havde samme mening - at det er okay.. efter min veninde og jeg havde en diskution om det
Men det kan jeg jo se der er mange der har hvis hunde elsker at være i taskerne
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Jeg bruger taske til transport, når vi er med det offentlige. Mine er tit en tur med nede på gågaden, de elsker at være med mig, og skal vi fx lige ind og hente en bluse så kommer de lige op i tasken imens vi er derinde. Eller sidder vi og får en is, så kommer de også lige op i tasken og får et hvil. Her i vinters har jeg faktisk brugt tasken mere end normalt. Der har været SÅ meget salt, så har måtte finde steder hvor det var til at gå for dem, så vi har "klat-gå-turet" imens det har været værst;o)...
Jeg ser ikke en taske som noget negativt, hvis den bare bruges rigtigt, en hund der sidder i en taske hele livet er synd:o(. Men at tasken bruges med måde, kan jeg ingen problemer se i:o)...For mine er det rart for dem, at når de er med mig næsten over alt, at have et sted de kan slappe 100% af og få et hvil hvis det er det de behøver:o)
Men største delen af tiden der går de. Vi går gode gåture hver dag(her om vinteren bliver de dog lidt mindre) og om foråret, sommer og efterår, er vi ofte ude fx 3 timer hvor vi går tur, træner/aktiver lidt og de får lov at komme op på sportspladen og gasse af enten bare os eller sammen med hundevenner...
Vi er glade for vores tasker og kunne ikke undvære dem, og det er det rigtige for os, sådan som vi benytter os af dem:o)
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 231
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Lige præcis og har man hunde der har psyken til at være med rundt omkring, så får de bare så mange oplevelser, og det kan jeg se på mine det ruster dem til mange forskellige situationer. Og ja giver dem oplevelser i hverdagen, det fungere herhjemme, så for mig er det rigtigt at gøre:o)
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 753
+ jeg må ikke have dem med i busserne i København med mindre de er i en taske.. Og for at komme ind til hovedbanegården så skal jeg med bus..
Min dyrlæge ligger også langt væk og jeg skal tage bussen derhen, igen har jeg brug for en taske..
Men mine hunde går skam selv, men de skal jo heller ikke gå rundt inde i hverken bus eller tog..
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.817
nu var det så ment ikke mente ondt .. jeg ser bare tid folk her i byen komme med deres i tasker og synes det er underligt .. kunne aldrig selv finde på det. men skulle jeg fra sjælland til jylland og tilbage ja så skal de jo ha et sted a slappe af hvad eneten det er et bur eller en tasken ..
min skal bare ikke i en taske fordi jeg synes det var nemmer ..
men kun for a han evt skulle kunne få lidt ro på tog turen..
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 262
Jeg ville ikke undvære en taske til dem så længe jeg af og til kører med bus og tog.
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 82
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 72 Hunde: 3 Emner: 356 Svar: 4.429
Af samme årsag har jeg også tasken med mange steder...
Han elsker ligesom fru R tasken og springer op i den, når jeg finder den frem, fordi han så ved han skal med.
Og har tit oplevet, når jeg f.eks. venter på bussen og han ikke er i tasken, men den står på jorden, at han så selv vælger at hoppe op i den.
jeg vil sk*de højt og flot på hvad andre tænker...
jeg har god samvittighed og min hunds velbefindende er det vigtigste for mig.
Og samtidig ved jeg han får gået det han skal hver dag.
apr 2007
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 128 Svar: 1.103
Og når de ikke er i brug, står de i vores store entre, hvor der også er plads til en dejlig stor kurv. Og der er kjurve i samtlige andre rum vi har.
Men gæt tre gange hvor Guincho for det meste tager sig en lur, når det ikke er nat og han er i soveværelset:
I de to tasker.
-Det kunne selvfølgelig handle om at i entreen kan han holde fint øje med hvem der kommer og hvem der går. Men der er som sagt også en lækker kurv, som han ikke bruger nær så tit.
Det kan så handle om at så regner han med at komme med, hvis vi skal ud af døren.
Men i hvert fald tager jeg det som udtryk for at han ikke synes dårligt om tasken:o)
Toffi gjorde nøjagtigt det samme, brugte taskerne i entreen til smålure fremfor kurvene.
Men selvfølgelig får han sine gode gåture, 2 korte og 1 længere hver eneste dag. Men jeg synes at en taske er enormt praktisk til time out, når jeg f.eks. er på heldagsbesøg i Roskilde hver 14. dag, samt til offentlig transport.
Guincho er typen der helst vil være nede på sine 4 ben, han viulle vist alllerhelst være en stor hund, så det er kun når han bliver træt at vi bruger den på langture.
apr 2007
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 128 Svar: 1.103
Guincho vil have god plads, og luft hvilket kan være lidt uhandy at slæbe rundt på, fordi det fylder, men sådan er det bare. Toffi derimod ville gerne have en lille blød taske der formede sig omkring hende, og som var lun. Vi har 6 tasker ialt, de 4 fra Toffis tid, men det er kun de to nye rummelige, der står fremme til brug.
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 54
hundetaske eller ej..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside