5. dec 2008 Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.805
At sælge sin hund - {{forumTopicSubject}}
der har nok været andre tråde om det - dem har jeg så ikke set eller læst, så derfor spør´ jeg:
Hvorfor sælger man sin hund?
Man har haft en hund i X-antal tid -
den har fået tillid til en -
den elsker en -
den er forhåbentligt blevet ens bedste ven (det står, der jo nogen gange i annoncerne)
Af forskellige grunde kan man nu ikke have den længere og må af med den - hvor er det så lige, at penge kommer ind i sagen?
Jeg forstår det bare ikke - når man er træt af sin mand/kone, så gives disse personer væk - kvit & frit
Men den hund man elsker og græder over at skulle af med, den skal man ha´ penge for!!!!!!
Så det vi er ligeglade med giver vi væk gratis, mens det vi elsker skal vi have penge for!
eller hvordan? Jeg forstår det bare ikke.
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 74 Svar: 1.001
moren blev givet til min moster og onkel uden de gav en krone for der vidste jeg hun ikke ville blive brugt til avl..
vil da gerne sælge min ex tror desværre bare ikke nogen vil give så meget som en krone for ham
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.805
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
Du får 1000 henvendelser fra alle slags mennesker som måske bare vil have en modehund eller som slet ikke har sat sig ind i sagen.
Synes man skal sætte et symbolsk beløb fx 3000 kr og hvis der så kommer en køber hvor du ved at det bare er den rette - så kan du så vælge at sige at de må få hunden og du er så glad for den får et godt hjem..
(man kan jo heller ikke rigtig tage penge for sine ægtefæller )
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
jun 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 20 Svar: 445
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.988
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
maj 2007
Næææææ, jeg har fået mange hug på denne konto......*GGGGG*
JEG ville nemlig aldrig i mit liv kunne sælge en hund!!
dec 2008
hvorfor det?
Og selvfølgelig kan man ikke få penge for sin brugte ægtefælle:-)
Det blev brugt for illustrere, at når man er rigtig træt af noget, så gir´ man det væk, mens det man elsker skal man ha´ penge for.
Personligt kunne jeg aldrig drømme om at få penge for min hund - jeg ville i første omgang gøre alt hvad jeg kunne for selv at finde et egnet hjem - uden betaling.
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Jeg syntes det er okay manden ryger før hunden - ingen problemer i det *G*
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 313
maj 2007
HELT enig!!.........*GGGG*
aug 2007
Det er 5 år siden nu, men jeg tager da ofte mig selv i, at lede efter ham herinde. Jeg mangler ham jo alligevel, men er ikke i tvivl om, at det var det rigtige jeg gjorde dengang....
dec 2008
maj 2007
Muligvis........ Og jeg ser heller ikek ned på folk, som reelt har en grund. Men jeg bliver rasende når folk "med blødende hjerte" sælger deres hund, fordi de har opdaget at de skal starte i skole om mandagen eller fordi den ikke "passer ind i kvarteret"!!
Jeg VED bare at jeg har baglandet iorden, så jeg kommer IKKE til at skulle af med mine hunde før de skal bæres ud herfra:-)
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Robert LOOOOOOOOOL
Er I så enige?
aug 2007
Hvis tilfældet er, at man vil af med den fordi den ikke lige passer i farven med ens nyeste sofa eller sko, så har hunden det meget bedre et andet sted.
Og er da helt enig med andre i, at det ikke er helt ok, at tage penge for den. Men derimod sikre sig, at den kommer det rigtige sted hen, på alle mulige andre måder....
dec 2008
LOL
Jeg fordømmer ingen - forstår bare ikke og derfor spør´ jeg, hvad der får en ejer til at sætte en pris på sin hund og så sælge den.
aug 2007
dec 2008
du husker vist en gammel tråd - godt husket.
dec 2008
Det har du ret i - selvfølgelig vil man (desværre) få en utrolig masse henvendelser fra folk, der meget gerne vil ha´ gratis hund.
Og jeg er bestemt ikke i tvivl om at du hellere end gerne ville den rigtige familie få Elvis uden betaling - det tror jeg på.
Det jeg ikke forstår er at når man/nogen ikke længere kan have hunden mere - det kan desværre hænde for den bedste - at man så sælger som 1. valg.
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.400
Men kan godt forstå at folk vælger at tage penge for deres hund det er da en måde at sikre sig på at folk forhåbentligt ville passe godt på hunden, samt ville det jo så skilde en masse ikke seriøse fra.
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 74 Svar: 1.001
du skriver du aldrig ville sælge din hund hvad så hvis det gjorde skade på din hund at blive ??
vi måtte se i øjene at vi ikke kunne beholde vores og de var ikke andet et 3år og 10 mdr skulle de så aflives ?
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 442
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Men ellers vil de blive afliver, hvis ikke vores venner vil have dem. De bliver aldrig sat til salg. Aldrig.
De skal ikke avles på med hovedet under armen
de skal ikke placeres i et bur 8-10 timer mens ejer er på arbejde
De skal ikke have morteret gøhalsbånd fordi de siger vov
De skal ikke være ene 20 timer i døgnet
Nej, jeg har set og hørt for meget til at mine hunde skal i nyt hjem.
maj 2007
Ja, men jeg skriver også at jeg har mit bagland iorden, som kan tage vare på mine hunde i en periode (eller for altid) hvis det skulle blive nødvendigt. Det er nemlig opdrætterne af mine 2 tæver. Blackie, med sine 14 år, skal aflives, hvis noget sker med os, men tævernes opdrættere skal overtage dem, hvis der, gud forbyde det, skulle ske noget. Så nej, jeg ville aldrig sælge min hund:-)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Reiki blev omplaceret fordi tidl ejer havde haft en voldsom rygskade, og blot et forkert ryk i snoren fra Reiki's side, kunne koste hende førligheden. Så det er da fuldstændig rimeligt at man så sætter sit eget helbred over at beholde hunden, uanset hvor glad man så måtte være for den.
Møffe fik jeg fordi man i familien ikke havde tid til hende og nu skulle ud at rejse. Der havde aldrig rigtig været tid til hende, og det var sådan en familie jeg ikke mener burde have haft hund overhovedet. De var glade for hende, ingen tvivl om det. Men hun havde aldrig fået den træning, opdragelse motion og tid som burde være til en hund. Så selvom de ikke skulle have haft hund i første omgang, var det da det rigtige at gøre at omplacere hende
Gaia har osse været et højt elsket medlem af familien hos tidl ejer, og tidl ejer er en der ved en masse om racen, har godt styr på det at have hund, er dygtig til at træne osv. Men det rigtig for Gaia var at finde hende et nyt hjem og det gjorde hun så.
jan 2007
At man så vælger at tage et beløb for det, kan jeg virkelig ikke se et problem i.
Reiki havde jeg gladeligt betalt et eller andet beløb for, hvis han ikke havde været til udstationering.
Møffe fik jeg gratis, og alle hendes problemer taget i betragtning, så er det lige før jeg mener jeg skulle have fået penge for at tage hende;o)
Men hun var nu højt elsket alligevel.
Jeg ser ikke et problem i at man betaler noget for hunden. Hvorfor skulle den være gratis?
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 52
Og jeg betalte den oprindelige købspris.
På trods af et meget tæt og kærligt forhold til den forrige ejer tog det kun 2-3 dage før vapsen var tilfreds med tilværelsen igen.
Jeg tror ikke man skal lægge så meget i hundes "følelser".
Ja, de er meget loyale og vil gerne være en del af et fællesskab.
Men de kan sagtens skifte mennesker.
Jeg tror vi mennesker lider mere end hundene ved ejer-skifte.
Når bare man finder en ny ejer med lidt bedre egenskaber end en selv så er det helt i orden for mig at give hunden videre, hvis man sku komme i den situation hvor der ikke foreligger andet alternativ.
7-9-13
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Men jeg tror man skal have oplevet en af de hunde der knækker ved et skift for og forstå hvad man taler om.
Jeg har set mange eksempler på hunde der er knækket ved og skifte hjem..
Prøv og tænk på hvis det var jer selv der uden sprog blev hentet et nyt sted hen den ene gang efter den anden. I kommer måske til Kina og forstå ikke sproget men får en masse nye ting du skal uden at forstå hvad i skal. Nye mennesker der har deres regler som i skal forstå og indordne jer under.
Det kan i måske klare et par gange men i kan ikke blive ved og klare det.
jan 2007
-der er så enkelte racer jeg ser som undtagelser. Det er så racer som f.eks filaen o.l. som jo ikke ligefrem er super åben overfor fremmede.
Men der er jo så osse masser af hunde der IKKE falder under kategorien "almindelige velfungerende hunde", og som af den ene eller anden grund ikke vil kunne tåle et skift.
Og selv hvis man har en hund der uden problemer falder til i et nyt hjem, betyder det jo ikke at den vil gøre det hvis den skifter hjem 10 gange. Det KAN altså sætte sine spor
At sælge sin hund -