Barf foder til en shih tzu med problem {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg håber du vil læse mit lange indlæg - jeg har virkelig brug for din hjælp!!!!
Jeg har Rosa på 14 mdr, en lille dejlig shih tzu som er aktiv og glad:)
Hun har haft lidt forskellige sygdoms/infektions forløb (tarm betændelse, hårsæk mider, svamp m.m.)
Hun har gennem de sidste 4 mdr været rød omkring mundvigen, og oven på for poterne (oven på poterne og i mellem træde poterne). Først mente vores dyrelæge at det var svamp. Vi fik hende behandlet med noget salve - sammen med noget pencelin af en art (antibiotika) uden held. Efterfølgende har vi prøvet med noget shampoo, - som vi har skulle bade de syntoms ramte steder - i op til flere gange ugenligt + andet antibiotika (10-20 dage ad 2 gange med pencelinen). Behandlingen har stået på de sidste par mdr. men stadig uden resultat. Hun slikker sine poter af og til hvor de er røde.
Dyrlægen har sporet lidt svamp fra nolge mikroskops prøver. Men behandlingerne har ikke haft nogen som helst effekt.
Vi fodrer hende med tørfoder og lidt menneskemad (det kan være ris/kylling/leverpostejsmadder og lign.) og vi har også prøvet skånekost våd foder. Hun finder ikke tørfodderet særlig spærndende. Hun gider dog godt spise det hvis hun får det under træning/leg - eller fra hånden.
Vi har prøvet at lade hende udelukkende få piller i flere dage (5 dage)- men uden hun har rigtig har spist. Så derfor vi bruger en kombi funktion.
Jeg har læst utroligt meget godt om braf - og har ikke rigtigt fundet nogle dårlige ting om det - når jeg har søgt på det på nettet.
Kan en shih tzu godt gå over til barf foder metoden - og vil det muligvis hjælpe på nogle af de problemer hun har?
Er der nogle der har efaringer med lignende symtomer på jeres hunde? Og med at skifte over til barf foder fra alm tørfoder og menneske mad.? og vil det have nogen som helst effekt på min lille Rosa?
Jeg håber der er nogle der ude som kan hjælpe!
De bedste hilsner
Lars M
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.529
Det er bestemt ikke utænkeligt at BARF kan hjælpe -det kan ikke helbredde, men det kan holde symptomerne nede og dermed forbedre hendes livskvalitet.
Der er dog ingen garanti for at det vil hjælpe, men det er bestemt ikke utænkeligt.
Og ja, selvfølgelig kan en Shih tzu gå over til BARF :o)
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Har dyrlægen taget en blodprøver på hunden, for at se om der skulle være tale om allergi ?
Vores Enzo slikkede sine poter rigtig meget. Først troede vi det var svamp, men blodprøve viste det var allergi.
Barf foder til en shih tzu med problem