{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Hvorfor gør vi det? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg fik lyst til at vride min(og andres) hjerne, med henblik på at finde hoved og hale i de tilsyneladende uendelige tråde omhandlende muskel/kamp/dræber-hunde..kært barn mange navne:)

Det der undrer mig(mest) er at ALLE disse tråde ender på samme måde ; folk mundhugges,kalder hinanden det ene og det andet..og påberåber sig viden..fakta fra ofte tvivlsomme kilder..der så råbes(skrives) fra den ene ende af landet til den anden, til klokken bliver for mange..for så at starte forfra dagen efter med en ny overskrift.
Ja..selvfølgelig er det lettere overdrevet :).. men jeg håber og tror i ved hvad jeg mener.

De forskellige 'lejre' af meninger omhandlende disse typer hunde..skyder ivrigt i modsat retning,tilsyneladende uden rigtigt at vide hvorfor.

Ovenstående sætning med 'disse typer hunde' som jeg lige skrev..er osse en sandhed med modifikationer..for vi snakker altså om efterhånden ret mange racer, hvoraf flere er MEGET forskellige.

Hvilket,for mig personligt, er et problem eftersom jeg ikke føler mig på nogen måde 'forbrødret' med en samlet skare af hunde ejere..der mere eller tilfældigvis har kastet deres kærlighed på 'hunde af en vis kaliber'.

Ja faktisk vil jeg heller ikke forbrødres med ejere af samme race som den jeg nu engang har valgt..ej heller interesset i hverken kollektiv kamp eller straf.

Faktisk er jeg simpelthen bare hunde interesseret der indimellem ytrer mig i tråde jeg enten finder interessant eller hvis jeg falder over ting der direkte ikke passer omhandlende MIT interesseområde.

Alligevel finder jeg igen og igen mig selv deltagende i tråde..sigende mere eller mindre de samme ting..høre/læse mere eller mindre de samme ting.

Halvt forklarende/imødekommende..halvt bebrejdende/opgivende...kender i det?

Denne, måske totalt uforståelige, tråd er en undren over hvorfor vi der læser/skriver herinde gør det..igen og igen.
Argumentationen er jo den samme i næsten hver tråd..der er skarpt optrukne meninger der ikke synes at være interesse i (fra nogen) at ændre ved..så hvorfor blive ved???

Jeg ved jo nok godt inderst inde, hvorfor JEG gør/siger/argumenterer som jeg gør..jeg kunne godt tænke mig at høre hvorfor DU siger/skriver/argumenterer som du gør...og gør det igen og igen og igen....:)

God aften til alle..Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor gør vi det?
  • #1   21. jul 2009 Ja det ved jeg sgu efterhånden heller ikke.... ret tosset når man tænker efter..
    Nogle af trådene starter med et andet emne, men nogen får det alligevel drejet ind på de forbistrede muskelhunde ( emnet er forbistret)

    Jeg må melde pas.. Jeg ved ikke hvorfor jeg finder mig selv i disse tråde den ene gang efter den anden


  • #2   21. jul 2009 Sig mig - har du ikke krampe i fingrene? - det var godt nok langt smiley

    Et eller andet sted har vi vel bare hver vores opfattelse af tingene - rigtigt og forkert, og ofte er der ret mange der er helt i en anden verden, end en selv og så får man jo nærmest tvunget armen om på ryggen for lige at give sit besyv med!
    Men mange gange er det jo for døve øre, og kan egentlig være helt ligemeget...



  • #3   21. jul 2009 Jeg har meget svært ved at deltage i de tråde da det altid vil blive drejet over på at alle muskelhunde ejere er ens og at vi bare har vores taberhunde pga potensforlængere. Da jeg for 5 år siden fandt frem til det var den race jeg ville have var de på ingen måde ødelagt som nu. Man vidste dengang at det ikke var en alle mandshund og at ikke alle kiggede lige smilende efter dig på gaden men det tog man med når man valgte racen.

  • #4   21. jul 2009 trro aldrig vi komemt deiis tråde til livs.. det er så mange delte meninger, og tit er det jo for døve øre man snakker til.. der findes ikek mange på 17-19 år man kan banke fornuft ind i, de har deres egen mening, og det er alle os andre der er noget ivejen med....
    siger ikke det er alle selvf, for der findes seriøse ejere selvf...


  • #5   21. jul 2009 k&b man må ikke prarle vel..... he he smiler

  • #6   21. jul 2009 Hej Jesper.
    Måske fordi hele emnet ikke drejer sig om konkret viden og kolde facts, men om en masse følelser.
    Ligesom alle os, der er født før 1990 kan huske, at løsgående hunde sjældent, hverken udgjorde eller var i livsfare.
    Og vi med "almindelige" hunde, på gader og stræder oplever en ny måde at færdes med sin hund på, man passerer ikke længere bare andre mennesker med hunde, næh, man studerer både hund og ejer grundigt inden.
    Vi provokeres af, at nogle mennesker mener, at de og deres hunde er berettiget til at eksekvere en øjeblikkelig dødsdom over løse eller nærgående hunde, og at ethvert indlæg om ulykker med den "type" hunde øjeblikkeligt udløser en sand syndflod af indlæg med gode forklaringer, hvor visse mener, at det er acceptabelt, at en hund forsvarer sig selv, sin ejer eller sit territorie så aggressivt at det koster liv eller førlighed.
    Desuden synes jeg, at det er alt for sjældent, at de "voksne", standard begavede "muskelhundefolk" bidrager til debatten


  • #7   21. jul 2009 Marietta F : Ja..ingen beklager udviklingen mere end jeg..jeg har haft min race i over 16 år,de første 10-12 stort set uden problemer af nogen art fra omverdenen.
    De senere års 'udvikling' kan de fleste af os nok blive enige om ikke ligefrem kan kategoriseres som problemtfrie,og jeg har ondt af både ansvarlige hundeejere og de som bliver udsat for de Uansvarlige af slagsen.

    Om jeg falder indenfor kategorien af 'voksne normaltbegavede muskelhundefolk', vil jeg lade andre om at bedømme:)


Kommentér på:
Hvorfor gør vi det?

Annonce