Hun er blevet underlig ? {{forumTopicSubject}}
Efter Molly' sidste løbetid, er hun blevet meget underlig overfor andre hunde.. Igår gik jeg med hende i snor, hvor der kom en anden hund forbi og gik hen til hende.. Normalt plejer Molly bare at logre med halsen og snuse til den anden hund, men denne gang bed hun efter hunden med det samme ? Hva sker der? Hvorfor er hun sådan ?
Når hun skal lege med andre hunde bliver hun bare sur og sætter dem på plads, gider dem ikke rigtig..
Så nu har jeg købt sådan en her til hende: http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://www.avifauna.dk/images/tilbudsfotos/hund/mundkurv/302553019261.jpg&imgrefurl=http://www.avifauna.dk/mundkurve-c-356_849.html&h=287&w=300&sz=18&tbnid=QHCJRsiLKM8ocM:&tbnh=111&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dmundkurv&usg=__HrMosTI88sLiL15fd793k2DtbgY=&ei=OqFhSq_vNMTz-Qay_p2bDw&sa=X&oi=image_result&resnum=5&ct=image
Jeg tager ingen chancer.. Hun var så dejlig før og elskede at lege med andre hunde.. Hvorfor er hun sådan en ''bitch'' nu ?
Det skal lige siges at det er over en måned siden af løbetiden stoppede + min mor har fået en hundehvalp som Molly ser ret tit , kan det have indflydelse?
Hvordan får jeg hende til at holde op med at være så aggressiv ?
apr 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 161 Svar: 400
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Bitta W. & Gitte Breum er kompetente.
www.dyreoasen.dk (Bitta)
www.kaeledyrskompagniet.dk (Gitte)
Ser udtil at være en god mundkurv I har valgt, håber tilvænningen af gik godt
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.610
Der er rigtig mange tæver der ændrer sig efter 1.-2. eller endog 3. løbetid og ikke rigtig gider andre hunde, oftest af samme køn.
Hold hende i snor og accepter at sådan er hun.
Hvis du gør det behøver du ikke mundkurven...((o:
jan 2005
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 55 Svar: 289
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Min egen tæve ændrede sig også med tiden. Hun gik fra at være super glad og legesyg hvalp, til at gø som besat af andre hunde, når vi var i snor og sætte på plads når de skulle lege. Det skete da hun var omkring 1½-2 år.
Hun er stadig sådan - det er intet farligt i det. Hvertfald ikke med hende, da hun aldrig kunne finde på at bide.
jan 2005
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 55 Svar: 289
hehe du var lige hurtigere end mig GGG:) er enig med dig, hun behøver ikke mundkurv:)
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 337
Hvis hunde leger vildt eller snubler i et hul så er der meget stor sandsynlighed for at der kommer en skævhed i knoglerne.. og det kan heldigvis rettes af en hunde kiropraktor og så får man sin "gamle" hund tilbage.. Hvis mine hunde ændrer adfærd overfor andre på den måde du beskriver ville jeg klart søge til en hunde kiropraktor.. jeg har selv set mange hunde være mega aggressive og efter de så blev rettet var de den normale hund de var før..
Så jeg kan kun anbefale sådan et tjek!
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.514
Sørg for at have lydigheden iorden- hun skal ikke have lov til at snappe ud efter de andre ( medmindre de andre hunde snuser hende bagi)
Udvælg nøje hendes legekammerater, og lad hende for gus skyld ikke lege med andre jævnaldrende tæver.....- i hvert fald ikke hvis de er fremmede.
Men lydigheden er meget vigtig- ellers er det en helt normal udvikling når en ( især tæver) bliver voksne.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Det er selvfølgelig ikke særlig rart at Molly sådan gør udfald, så jeg vil også foreslå, at I får en adfærdsbehandler ud for at give jer nogle redskaber så I kan håndtere aggressionen og også så hun kan fortælle jer om det er noget racebetinget aggression eller om det er noget andet.
Er det racebetinget og ikke pga. ydre omstændigheder, så må I nok indstille jer på, at Molly ikke bliver sådan en hund, der kan lege med andre hunde.
Held og lykke med hende.
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.887
Hvis ikke du vil sterilisere hende så skal du bare ta de hensyn som de andre skriver og ikke noget med mundkurv :o)
Jeg har ikke steriliseret Uba endnu, da jeg faktisk er ved at vænne mig til det. Men det bliver gjort ved dem begge når jeg har pengene til det :o)
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 907
apr 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 161 Svar: 400
Hun er blevet underlig ?