KAMPHUNDE!! {{forumTopicSubject}}
Må ærligt indrømme, at jeg altid har lidt spetisk overfor kamphunde.. Har aldrig synes de så venlige ud, og man har jo hørt historier!
Men så her forleden, hvor Bailey og jeg var ude og gå vores første tur i gågaden, skulle vi tilbage til bilen.
Overfor parkeringen, ligger en lille skov/park. Vi gik lidt ind i den, for at Bailey kunne tisse af.
Derinide fik jeg øje på en stor robust kamphund. Jeg tænkte jo straks; Tag Bailey op og løb alt hvad du kan.. Men fik min største overraskelse; Bailey ville gerne hen og snakke med ham, men synes måske ikke lige det var så smart. Den anden hund kiggede på Bailey, og jeg tænkte straks, ÅH ÅH, for den var jo uden snor. Men nej; Den kiggede op Bailey, kiggede op sin ejer. Ejeren klappede to gange på låret og straks løb hunden ligeså glad og tilfreds videre..
Så stod jeg jo bare der, med nerverne uden på mit tøj, og troede jeg var døden nær. Men nej da.. Den var så godt opdraget at den bare luntede videre..
Det har fået mine fordømme væk. Jeg ved man skal passe på, Men jeg kunne nu også godt have læst tegnede lidt bedre; det var en stor familie, der gik et ca. 3årigt barn og legede med hunden, og den var uden snor.
Hold da op, hvor kan man egentlig være fordomsfuld. Stor respekt til ejerne af sådanne hunde.. Og tak til den ejer, der fik mine fordomme væk!
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Flere af dem tak
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Men det ER nu hunde med så meget kraft at de nemt kan gøre skade på andre... En fornuftig respekt er altid godt...
Og det gælder så i øvrigt alt i livet..
Hvis man mister den naturlige respekt og forsigtighed, så kan man nemt komme galt afsted..
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 146
Troede lige det var en af de der negative tråede om kamphunde
Jeg har selv en "Kamphund" Men jeg er også selv bange for nogle af dem for man ved ikke hvem der er for den anden ende af snoren.
Men godt at høre at du fik en god oplevelse
nov 2008
Følger: 38 Følgere: 39 Hunde: 4 Emner: 25 Svar: 639
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 129
Flere af den stags historie tak!! :o))
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 16
Er glad for i synes om min lille udflugt, men det har i alle fald gjort, at jeg ikke er sååå bange for dem mere, men der er jo stadig en grund til de bliver kaldt kamphunde.. Desværre.. Er sikker på i rigtige hænder, og det rigtige hjem, skal der nok komme en super god hund ud af den race.. Desværre lander der alt for mange hvalpe i de forkerte hænder, stakkels dem, de er bare født i det forkerte miljø...
Stor stor STOR respekt til jer som har sådan en hund. Alle de rygter og bagtaleri i må lægge ryg til; det må virkelig kræve en del.. Men gør alle hunde ikke det...?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
I mine øjne er der 2 ting ved muskel/kamphunde, som både ejere, modstandere, og bare folk generelt bør vide om disse hunde.
1). Disse hunde er ikke normalt et problem for mennesker. Disse hunde elsker mennesker, og man skal som, menneske ikke frygte, at blive angrebet (ikke mere end ved andre hunde). Var jeg en tyv, var jeg ikke bange for at bryde ind hos en bullterrier, amstaff, staff mm, men ville aldrig bryde ind i et hus med en rottweiler, schæfer eller mollosser mm.
Man hører hele tiden, at det bare er et spørgsmål om tid, før et barn bliver dræbt af disse hunde. Der er masser af dårlige ejere af disse hunde, alligevel hører man hmeget sjældent om overfald på mennesker, og det er der en grund til.
2). Bare fordi de elseker mennesker, og kan lege på gulvet med et lille barn, så betyder det ikke, at en muskelhund ikke kan/vil flænse en anden hund. Muskelhunde er ekstrem stærke og vedholdne i forhold til andre hunde. Hvis man vil have disse hunde, så skal man udvise ekstra stor påpaselighed, og have meget stor respekt for, hvad disse hunde er i stand til. Man kan ikke komme uden om, at de genetisk er skruet sådan sammen, at man ikke klan stole 100% på dem sammen med andre hunde, når de er blevet kønsmoden. De kan sagtens lære at gå med andre hunde, og være en del af en flok, men man skal bare regne med, at kommer der en magtkamp, så bliver det alvorligt. Man bør altid holde en muskelhuind i snor, når man er ude at gå, og kun lade dem hilse/lege med andre hunde under kontrollerede forhold. Mange mener desværre, at de har den fornødne kontrol over deres muskelhund, men der findes nok ikke nogle ejer, som har brugt denne sætning mere end muskelhunde ejere " Det har den aldrig gjort før..?? "
Jeg mener man heller skal være på den sikre side, og udvise respekt for hvad disse hunde er i stand til. Nyd de gode sider, som disse hunde har, men hav stor respekt for de "dårlige".
Og de sider af en muskelhund kan ikke trænes væk, men de kan dæmpes.
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 5 Emner: 64 Svar: 2.180
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
(link fjernet)
dec 2008
den kan ikke vise linket. Den siger at det er beskadiget?
aug 2007
(link fjernet)
(link fjernet)
aug 2007
dec 2008
er ikke specielt meget til kuperede ører, men det er et kært og ømt billede..
aug 2007
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 13 Emner: 21 Svar: 417
er rigtig fint formuleret......kender ik nogle hunde der er mere menneske glade end muskelhunde........desværre er det jo lidt noget andet med andre hunde, men det er noget man må tage højde for
nov 2008
Følger: 38 Følgere: 39 Hunde: 4 Emner: 25 Svar: 639
dec 2008
hvorfor kan du ikke glæde dig over at ejeren havde kontrol over sin hund, og kaldte den til sig, frem for at lukke den slags galde ud?
Det er da lækkert at se en ejer som har styr på sin hund, og vælger at tage den til sig frem for kritikløst at lade den hilse på andre hunde.
Og det er endnu mere lækkert at trådstarter har haft mulighed for at have en god oplevelse med en af disse hunde..
aug 2007
aug 2007
Det der har gjort netop dette møde til en positiv oplevelse for trådstarter er, at hun har fået pillet nogle af sine fordomme og generel frygt for den type hunde væk. Det er jo ikke ulovligt at gå med sin hund uden snor hvis man har fuld kontrol over hunden, og det har ikke noget med race at gøre.
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 172
Nej det er ikke alle der er farlige..-Men som jeg plejer af sige så kommer det jo an på ejeren og ik hunden..
Men dejligt du nu kan li de hunde også..
Jonas
aug 2007
KAMPHUNDE!!