980 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

angrebet af løs hund..hvad gør jeg? angrebet af løs hund..hvad gør jeg?

Jeg har lige været i botanisk have med min dejlige Gizmo. Som nogen måske ved så fik jeg ham for en uge siden. Han er blevet kanøflet af andre hunde et af de steder hvor han har boet så han sender en masse dæmpende signaler og virker på ingen måde truende af hvad jeg kan se. Nå men så gik vi der med en anden hund og ejer vi gik tur med og så gik vi forbi et sted med en masse løse hunde. Der er sådan nogen hundetræf hver eftermiddag ved 16-tiden. Vi holdte os inde på stien et godt stykk evæk og holdt vores hunde i snor. Så kommer der en lille Cavalier King Charles Spaniel luntende hen til vores hunde og hilser. Efter at have snust et par sekunder til Gizmo så går den amok og angriber Gizmo. Heldigvis var Cavalierens ejer på vej hen for at hente sin hund og får fat i den forholdvis hurtig. Stakkels Gizmo stod bare der og så så trist ud og pev en smule. Ejeren sagde undskyld og tog sin hund væk. Mit spørgsmål er så hvad gør i i sådanne situationer? Var i tvivl om jeg skulle tage Gizmo op eller hvad. Kunne jo ikke stikke hænderne ind i kampen for så havde den anden hund nok bidt mig. Og Gizmo kæmpede ikke rigtig igen hvilket gjorde det endnu mere ubehageligt.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  angrebet af løs hund..hvad gør jeg?
  • #1   16. apr 2009 Jeg ville gå foran min hund og vise at JEG bestemte her

• #2   16. apr 2009 nu så jeg hvad der skete, og kan sige at lige præcis den hund der angreb er en rigtig lille bavian der snerre og bider af alt den kommer i nærheden af.. så tror ikke du skal tage det så tungt..
    Self. er det aldrig rart at ens hund bliver overfaldet, men det gælder om at komme op på hesten igen og kun slippe sin hund i omgivelser hvor man ved den får gode oplevelser.. fx oppe imellem os med hundetræf.. vi kan alle stå inde for at vores hunde intet gør, heller ikke de store...

• #3   16. apr 2009 Det er en svær situation når den anden hund er løs.
    Jeg havde en episode med min egen hund, som også er meget dæmpende. Det var to små hunde der kom stormende direkte imod min hund. Her var det tydeligt at de ville være venlige overfor min hund.
    Jeg trådte et skridt foran min egen hund, og så to jeg armene over hovedet, og råbte Aaaarghh. (hehe)
    De to hunde vendte om, og løb lig så hurtigt væk.
    Her tror jeg min hund tænkte fedt, min leder passer godt på mig..

En flaske vand er også nyttig at have med, hvis man møder løse hunde..

• #4   16. apr 2009 rettelse.. jeg skrev at de to hunde ville være venlige overfor min, jeg mente selvfølgelig det modsatte..

• #5   16. apr 2009 Hvordan angribe? Den med at gå ind foran ens egen hund har jeg også brugt med succes.
    Sørg for at hunden får nogle gode oplevelser med kendte hunde, hvis den er præget af oplevelsen.

• #6   16. apr 2009 Det er svært når man ikke har set situationen. men om muligt ville jeg gå imellem (ikke med hænderne da man så let bliver bidt, men med hele kroppen)

Og er der tale om decideret angreb -altså ikke "bare" markeringer osv, ja så kunne jeg såmænd finde på at sparke den anden hund væk, hvis ikke jeg på anden vis kan få den væk. JA det er synd at sparke hunde, men i sådan en situation er min egen hund vigtigere end den der overfalder den

• #7   16. apr 2009 Hej har selv stået i samme situation også sjovt nok med cavalier king charles som var løs og farede lige i flæske på min Lab som heller ikke forsvarede sig, og ejer gik bare på den anden side og kaldte på hunden men gad ikke engang gå over på den anden side af fortovet og få fat i sin hund,så i dette tilfælde gav jeg den et los.. men ellers ville jeg gøre som Dorthe armene over hovedet, og råbte Aaaarghh

• #8   16. apr 2009 * Amicus fidelis protectio fortis *

Det lyder da ikke som om den lille king charels var særlig venligt sindet selvom den var sammen med jer andre.....
    Men nu så jeg jo ikke hvad der skete, så det ved jeg jo så ikke.

Jeg havde nok gjort lige som Michelle.

• #9   16. apr 2009 md: den var ikke sammen med os, den kom ude fra siden og gik blot forbi hvor vi stod.. den er bandlyst fra vores gruppe efter den to gange har angrebet og bidt andre hunde til blods uden grund..

• #10   16. apr 2009 Amicus fidelis...: Okay. Ja jeg fik lidt et chok for forstod heller ikke hvorfor ham fyren havde sin hund løs når han før har set den gå sådan amok. Den skal jeg da lige være på vagt efter næste gang jeg er deroppe. Men rart at vide at I andre står inde for jeres hunde, for synes også det er et rigtig hyggeligt initiativ med sådan et hundetræf. Og godt for vufferne at snakke med andre vuffere.

Tak for de mange svar

Jeg ville også have stilt mig foran hvis hunden var kommet mod os med en truende adfærd, men det var lidt tricky for den så simpelthen så fredelig ud og hilste pænt på på hund vi gik tur med. Lusket hund!

• #11   16. apr 2009 alexandra: hvis du har mod på det kan du jo komme og være med smiley så skal vi nok passe på dig og vuffi smiley

• #12   16. apr 2009 Det kan godt være jeg kommer forbi en eftermiddag:-) Er i der hver dag?

• #13   16. apr 2009 nej, der er nogle dage hvor der ikke er nogle, det er ikke de samme der er hver gang, men det er ikke til at sige hvornår der ikke er nogle, men jo bedre hver jo flere er der, også er der flest i hverdagene pånær fredag =)

• #14   16. apr 2009 * Amicus fidelis protectio fortis *

Det er da noget underligt noget at gå fri med en hund som flere gange har bidt andre. Især når man ikke kan kalde den til sig. Mærkeligt.
    Men okay, det var så ikke en af "jer" smiley

Alexandre

Det kunne da være en meget god ide at mødes med nogle af de andre der når nu det er nogle søde hunde de har smiley
    Det kan måske give din egen ngle gode oplevelser.

• #15   19. apr 2009 Tja.. hvad ville du gøre hvis det var en muskelhund som angreb ??
    Så ville du melde det med det samme. ikk.

• #16   19. apr 2009 Minni N: Hmm det ved jeg ikke lige. Hvorfor spørger du om det?

• #17   20. apr 2009 hej. Jamen jeg spør fordi at det er derfor der kun er fokus på muskelhunde. Hvis det er en lille hund eller en hund af en anden race, ja så bliver det sjældent meldt. Men hvis det er en muskelhund er fanden løs. Der sker selvfølgelig større skade med en stor hund, men uanset hvad skal det meldes.. og så skal man have sine hunde i snor. Så jeg syntes da det skal meldes. Det er jo ikke første gang den bider vel. Hvad nu hvis der kom et barn med en hund og det skete igen. Det ville jo være træls hvis man så godt vidste det og alligevel ikke gør noget ved det.
    Nå men.. er bare træt af at det kun er "de store slemme hunde" der meldes, mens de små går fri.
    Ha en god dag ;0)

• #18   20. apr 2009 Ja men det har du da helt sikkert ret i. Han burde nok også meldes når jeg nu hører det er sket før. Ved bare ikke hvem fyren er og hvad hans hund hedder så det er lidt svært. God dag til dig også! smiley

Kommentér på:
angrebet af løs hund..hvad gør jeg?

Annonce