angrebet af løs hund..hvad gør jeg? angrebet af løs hund..hvad gør jeg?
Jeg har lige været i botanisk have med min dejlige Gizmo. Som nogen måske ved så fik jeg ham for en uge siden. Han er blevet kanøflet af andre hunde et af de steder hvor han har boet så han sender en masse dæmpende signaler og virker på ingen måde truende af hvad jeg kan se. Nå men så gik vi der med en anden hund og ejer vi gik tur med og så gik vi forbi et sted med en masse løse hunde. Der er sådan nogen hundetræf hver eftermiddag ved 16-tiden. Vi holdte os inde på stien et godt stykk evæk og holdt vores hunde i snor. Så kommer der en lille Cavalier King Charles Spaniel luntende hen til vores hunde og hilser. Efter at have snust et par sekunder til Gizmo så går den amok og angriber Gizmo. Heldigvis var Cavalierens ejer på vej hen for at hente sin hund og får fat i den forholdvis hurtig. Stakkels Gizmo stod bare der og så så trist ud og pev en smule. Ejeren sagde undskyld og tog sin hund væk. Mit spørgsmål er så hvad gør i i sådanne situationer? Var i tvivl om jeg skulle tage Gizmo op eller hvad. Kunne jo ikke stikke hænderne ind i kampen for så havde den anden hund nok bidt mig. Og Gizmo kæmpede ikke rigtig igen hvilket gjorde det endnu mere ubehageligt.
jun 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 563
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
Self. er det aldrig rart at ens hund bliver overfaldet, men det gælder om at komme op på hesten igen og kun slippe sin hund i omgivelser hvor man ved den får gode oplevelser.. fx oppe imellem os med hundetræf.. vi kan alle stå inde for at vores hunde intet gør, heller ikke de store...
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 266
Jeg havde en episode med min egen hund, som også er meget dæmpende. Det var to små hunde der kom stormende direkte imod min hund. Her var det tydeligt at de ville være venlige overfor min hund.
Jeg trådte et skridt foran min egen hund, og så to jeg armene over hovedet, og råbte Aaaarghh. (hehe)
De to hunde vendte om, og løb lig så hurtigt væk.
Her tror jeg min hund tænkte fedt, min leder passer godt på mig..
En flaske vand er også nyttig at have med, hvis man møder løse hunde..
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 266
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.903
Sørg for at hunden får nogle gode oplevelser med kendte hunde, hvis den er præget af oplevelsen.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.064
Og er der tale om decideret angreb -altså ikke "bare" markeringer osv, ja så kunne jeg såmænd finde på at sparke den anden hund væk, hvis ikke jeg på anden vis kan få den væk. JA det er synd at sparke hunde, men i sådan en situation er min egen hund vigtigere end den der overfalder den
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Svar: 91
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.736
Det lyder da ikke som om den lille king charels var særlig venligt sindet selvom den var sammen med jer andre.....
Men nu så jeg jo ikke hvad der skete, så det ved jeg jo så ikke.
Jeg havde nok gjort lige som Michelle.
feb 2008
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 74 Svar: 144
Tak for de mange svar
Jeg ville også have stilt mig foran hvis hunden var kommet mod os med en truende adfærd, men det var lidt tricky for den så simpelthen så fredelig ud og hilste pænt på på hund vi gik tur med. Lusket hund!
feb 2008
jul 2008
feb 2008
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.736
Det er da noget underligt noget at gå fri med en hund som flere gange har bidt andre. Især når man ikke kan kalde den til sig. Mærkeligt.
Men okay, det var så ikke en af "jer"
Alexandre
Det kunne da være en meget god ide at mødes med nogle af de andre der når nu det er nogle søde hunde de har
Det kan måske give din egen ngle gode oplevelser.
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 111
Så ville du melde det med det samme. ikk.
jul 2008
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 111
Nå men.. er bare træt af at det kun er "de store slemme hunde" der meldes, mens de små går fri.
Ha en god dag ;0)
jul 2008
angrebet af løs hund..hvad gør jeg?