9. okt 2012 Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.615
Hund angrebet {{forumTopicSubject}}
Så oplevede min veninde på tætteste hold, hvad det vil sige at møde en uansvarlig hundeejer.
Min veninde har en labrador, der er brugt på praktisk jagt. Han er godt trænet og lystrer kommandoer, som han skal.
Hun var ude at gå med ham i dag, sammen med hendes søn der er handikappet (elektrisk kørestol), og de havde hunden med i snor.
Ud af det blå kommer en løs hund springende og angriber hendes lab.
Den bider den i struben, og min veninde må kæmpe for at få hendes hund og den fremmede skilt ad. Ejeren kommer løbende, hvor hun derefter holder hunden, så min veninde kan komme væk, da den løse hund er så aggressiv, at ejeren har svært ved at holde den tilbage og min veninde ikke vil risikere mere.
Hunden er nu ved dyrlægen, og min veninde har kontaktet politiet samt forsikringen. Ejer af den løse hund, kender min veninde sporadisk, så hun har allerede skrevet til hende og bedt om forsikringsoplysninger.
Min veninde er STIK tosset. Hendes mand er også, da dette kan betyde deres hund måske ikke kan bruges til jagt mere.
Deres hund sagde ikke en lyd på noget tidspunkt, og den underkastede sig med det samme.
Som min veninde sagde: "Nu forstår jeg, hvorfor du hele tiden siger, at jeg skal holde øje med andres hunde og være opmærksom på løse hunde." Det er første gang min veninde oplever en ejer bare lader en hund rende frit, normalt ser hun altid hunde i snor.
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.615
Han er så god en hund, det er uforståeligt, at en fremmed hund bare angriber ud af det blå. Min veninde gik med ham i snor, og han snuste bare alm rundt. Og så kom den skod hund
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.134
Stakkels hund
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
På hvilken måde kan det gøre at hunden ikke kan bruges til jagt mere?
okt 2012
Det værste er næsten, at min venindes hund i forvejen er reserveret og tilbageholdende overfor andre hunde. Den er altid totalt fokuseret på fører, når de er på jagt, hvor der jo er mange hunde med altid.
Min veninde frygter, som nævnt, at den vil blive så bange for andre hunde, at den går i forsvarsmode, når den er på jagt. Og sådan en hund kan ikke bruges på jagt.
Deres ældste hund døde fornyeligt af alderdom, så at ham hér bliver skadet på denne måde - det slår hårdt!
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.451
Og så håber jeg, at den anden ejer har lært at holde sin hund i snor nu
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Så rigtig god bedring med vapsen, håber det går godt
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Håber ikke at hunden er skadet for livstid !
okt 2012
Den angriber ud af det blå, den har ikke snor på og den bider i halsen, så der skulle syes...
Min veninde har anmeldt til forsikringen, at de ikke ved om han har taget skade psykisk.
Det værste er ikke skaderne, men både hundens evner til at komme videre og min venindes afreaktion - begge er dybt rystet. Min veninde er helt i chok i dag, hun har aldrig tænkt på at fremmede hunde kan være aggressive og overfalde.
maj 2015
okt 2012
Min venindes hund lavede INTET andet end at snuse og besørge. De havde ikke mødt hinanden før (hundene) og min venindes hund havde hverken set den komme eller gøet af den.
Så NEJ, der var INTET gået forud for hændelsen.
okt 2012
maj 2015
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
At racen på den angribende hund ikke nævnes af forurettede, er også en slags svar. Så ved vi da, hvad det ikke var.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.326
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
nov 2017
Følger: 11 Følgere: 20 Emner: 7 Svar: 114
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.351
Vores Sif var i haven i morges (indhegnet). Det var mørkt men det er hun nu vant til. Jeg bliver opmærksom på at der sker et eller andet i haven, kigger ud, ser skyggen af en fremmed hund komme fræsende igennem haven og i næste øjeblik hører jeg min hund skrige og komme spænende. Hun ville IND! ude på den anden side af hækken står en dame der har travlt med at kalde Fido til sig og komme videre. Jeg ville ellers godt have hørt hvad der skete, men hun forsvandt. Det var for mørkt til at jeg kunne se hvilken hund og ejer der var her.
Så det næste stykke tid er Sif ikke alene i haven. Hun går rundt med ståpels helt ud på halespidsen når vi er ude, og er sådan på vagt.
maj 2015
Ikke så utroligt husker en herinde nåede at stoppe en klapbørge i at løfte sin hund over lågen ned til vedkommendes hund- jamen de skulle da lige hilse på hinanden
Mille r øv at du ikke så hvem det var eller hvad der skete.. hvordan kom hunden ind og ud??
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.351
Sif skal nok blive okay igen. Jeg håber bare ikke at hun er blevet bange for andre hunde. I så fald bliver det lidt af en prøvelse når vi skal på brugsprøve/skue i næste weekend.
maj 2015
okt 2012
Pga hendes egen havde halsbånd på, var bidsår på halsen ikke så store som de kunne have været, men hendes hund er syet.
aug 2008
maj 2015
aug 2008
maj 2015
Sorry for ot,ts
Krydser rigtig meget fingre for den arme labbe sikke en oplevelse
Vil stadig anbefale noget angstdæmpende forebyggende til hunden. Men tænker at din veninde også har brug for at få bearbejdet det?
Tænker nogle der lytter til at hun fortæller hvad der skete, så mange gange hun har brug for.
For hun har brug for at få bearbejdet oplevelsen, så det heller ikke lagrer sig i hende
For hvis hun er nervøs eller angst når de næste gang møder en hund, så forplanter det sig lige ned gennem snoren og ind i hunden. Bliver ejer nervøs og spændt i sit kropssprog, så vil hunden straks opfatte det.
Samme ses ved heste. Rytters adfærd betyder rigtig meget, i forhold til hvordan hesten reagerer.
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
Personligt, ville jeg dog ikke have ringet til politiet, da der jo kan være sket et uheld. Altså at hunden er løbet ud af en køkkendør eller noget i den retning.
Havde hun talt med personen inden hun anmeldte?
Jeg troede ikke at så mange var glade for at få hunde potentielt aflivet. Det er jo det forsikringer er til, og reagerer en ejer afslappet i den slags situationer, burde en labrador ikke blive angst. En jagt lab, burde have en relativt stærk psyke så vidt jeg ved.
Da min blev "overfaldet", viste det sig netop, at de to små sataner var stukket ud af køkkendøren. Han har ikke taget det mindste skade, men det skal også lige siges, at den race er jo ret robust rent psykisk, og det var langt fra så voldsomt som det bid vi ser på billedet.
Hund angrebet