797 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Muskelhundeejer sat på gaden!! Muskelhundeejer sat på gaden!!

Da der på en gerneralforsamlig for et boligselskab blev forbud mod muskelhund, så er den første lejer sat på gaden, da denne efter flere henvendelser fra boligselskabet om at få hunden fjernet fra ejendommen ikke blev imødekomt.

Så nu står vedkommen uden bolig over hovedet, og boligselskabet har ikke pligt til at genhuse vedkommende, da man har misligholdt lejekontrakten og tillæg omkring hundehold.

Det vil sige at vedkommen ikke kan komme til at bo i en lejebolig i denne kommune, så længe man har en muskelhund, og da boligselskabet er en samslutning af flere boligselskaber fra forskellige byer..

Så nu skal man til at tænke sig om, hvad man vil, beholde hunden og flytte til en anden landsdel.

Det er skrappe regler der er vedtaget, men man vælger selv, hvad man vil.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Muskelhundeejer sat på gaden!!
  • #1   15. apr 2009 Hold da op - jeg troede da ikke sådan nogle regler kunne ramme dem, der i forvejen havde muskelhunde. Troede kun det betød, at man ikke kunne flytte dertil med én - eller anskaffe sig én.

• #2   15. apr 2009 * Karina og Møghundene *

Så vidt jeg ved kom hunden ind lige før jul, og reglen om muskelhunde, trådte i kraft i september..

• #3   15. apr 2009 Tja... Det er måske hårde vilkår for nogle hundeejere, men jeg synes det er helt i orden... Holder man ikke kontraten, så ryger man ud.. sådan er det vel for alle der ikke holder en kontrakt....

Håber bare ikke vi skal høre på alt for meget flæben nu

• #4   15. apr 2009 Babett . Ja så er det der da absolut ingen tvivl om at lejeren er en klaphat... hvor dum er så lige ???

• #5   15. apr 2009 Ja der er mange der ryger på gaden fordi de trodser et forbuddet mod dyr generelt i lejeboliger.....

• #6   15. apr 2009 Tina og Alex N
    Kan du ikke høre at jeg "græder allerede"

• #7   15. apr 2009 Undskyld, men så synes jeg altså at man selv er ude om det... Om det var en gravhund eller en muskelhund er ligegyldigt - bryder man sin kontrakt er det ud.

• #8   15. apr 2009 Okay - hvis de har anskaffet sig den efter reglen trådte i kraft, så vil der også kun blive grædt tørre tårer her!

• #9   15. apr 2009 Måske man skulle starte en landsdækkende kikseshop *smiler*

• #12   15. apr 2009 jeg forstod det også som om reglen var kommet efter hunden.
    når man har anskaffet sig hund efter det er trådt i kraft er man jo selv ude om det.
    helt enig med søster mcfluff

• #14   15. apr 2009 Det er da vel helt fint.. så kunne man jo have fundet et andet sted at bi inden man anskaffede sig hunden...eller lade være...
    regler er vel regler, og dem har lejer vell sagtens været klar over...

• #18   15. apr 2009 Kender en der sidder i bestyrelsen i en stor boligforening og han siger de faktisk har ganske mange af den her slags sager....

Hos dem er hunde forbudt og der er det mest chiér og den størrelse der bliver forsøgt "smuglet" ind i lejlighederne.

De får et påbud om hunden skal væk med det samme eller lejemålet bliver opsagt.

Det undrer mig en del at de folk der sælger ikke forlanger at se en tilladelse til at holde hund....

• #21   15. apr 2009 ***René** *

Det undrer mig en del at de folk der sælger ikke forlanger at se en tilladelse til at holde hund....

En rigtigt god ide, til de seriøse opdrætter, men tror at pengen taler deres eget sprog.

• #22   15. apr 2009 Tjaaa...måske, Fie er ud af at kuld på 11 og blev solgt gennem dba, der skulle fremvises tilladelse *G*

• #25   15. apr 2009 Hvor er det bare træls når den der muskelhunde-skrækkampagne rammer os andre! De 23 andre beboere i vores afdeling er blevet så kamphundeforskrækkede at der sidste år blev vedtaget et totalt hundeforbud, dvs. at os der har en lille ældre hund på 4 kg., vi skal ud og søge ny bolig når den triste dag (forhåbentlig først om mange mange år, men han er 10) kommer, at vi gerne vil have en ny. ØV altså...... Og helt ærligt, ud af 24 lejemål er her 3 små hunde, alle regler overholdt, surt.............

• #26   15. apr 2009 Det er da også for dumt at anskaffe sig en hund man ved ikke er tilladt der hvor man bor. Det første vi gjorde, da vi boede i lejlighed og overvejede at få hund, var at ringe til boligselskabet og få skriftlig og mudtlig tilladelse.

• #27   15. apr 2009 Mogens -

Hvor er det henne i verden at de er blevet sat på gaden ?

• #29   15. apr 2009 Da jeg læste det første indlæg troede jeg at vedkommende havde hunden FØR reglerne blev vedtaget, og nåede lige at hidse mig gevaldigt op.
    Læste så dit andet indlæg.

Han er jo en klaphat, og det er tydeligvis ikke gennemtænkt..

• #30   15. apr 2009 De kan kun opsige lejemålet hvis han har anskaffet hunden efter den regel er kommet.

hvis der ved indflytning ikke har været reglen, er det imod boliglov at smide ham ud

• #31   15. apr 2009 Nina,
    reglen blev vedtaget i september, hunden flyttede ind i december..

• #32   15. apr 2009 Jeg forstår ikke hvorfor de laver reglerne så dem der er problemer med bliver smidt ud, der er jo ikke nogen grund til at smide folk ud med velfungerende hunde-

Ligesom de gjorde/gør i Voldsmose hvis ikke børnene kan opfører sig ordentligt så ryger familien ud, familien ryger ikke ud bare for at have børn;-)

• #33   15. apr 2009 De hunde der er i en bebyggelse, ryger jo ikke ud....

Men der kan ikke gives tilladelse til nye hunde af visse racer.

• #34   15. apr 2009 Lars,
    jeg kan godt følge din tankegang.
    Jeg bryder mig ikke om alle de forbud, men i nogle områder, socialt belastede, fylder de hunde rigtig meget, og er voldsomt dominerende, og der er man simpelthen nødt til at "lovgive" sig ud af problemerne.
    Det har flere steder taget overhånd i sådan en grad, at man ikke kan gøre andet end at stoppe det. Nu!.

Til gengæld synes jeg det er åndssvagt at lave den slags forbud i områder, hvor der bor en 8 år gammel staff, og ingen andre hunde af de typer.. Der synes jeg bare det er hysteri..

• #35   15. apr 2009 Eller de hunde der var der ingen det blev vedtaget *GG*

• #36   15. apr 2009 Problemet er at lave de her forbud ikke løser det problem de har nu, for dem der allerede har hudene smider de som regel ikke ud, man må bare ikke få flere.

Hvis lavede reglerne så man smed dem ud der var problemer med, ja så løste man jo problemet her og nu. Eller man flytter det ihvertfald.

Men det spændene ville jo være, hvis dem der ikke har styr på deres hunde og havde dem gående løse, fik et advarsels brev, hold din hund i snor eller du bliver smidt ud. Mon ikke så tåberne ville holde styr på deres køter.

Se det ville nemlig løse problemer.

• #37   15. apr 2009 Iben det er klart at problerme i hundeskoven og andre steder ikke bliver løst af det her, men det er jo heller ikke boligforeningernes opgave at løse de problemer;-)

• #38   15. apr 2009 Jo men så rammer du bare en masse andre som godt kan opfører sig ordentligt, det er jo ikke fair.

På min måde løses problemet her og nu uden at genere dem der godt kan finde ud af dem;-)

• #39   15. apr 2009 Det sørgelige ved den slags forbud er, at de kommer til at ramme ALLE, hørte i radioen forleden, at der var en person i Frederiksberg kommune, der havde fremsat forslag om forbud mod løse hunde - alle hunde - i Frederiksberg Kommune.
    Jeg synes, det er et stort tab for beboere i lejligheder, hvis de ikke må holde hund, så bliver det en boform, der bliver meget kedelig og restriktiv, og som jeg bestemt ikke ville ønske mig.

• #40   15. apr 2009 Anne-Lise, jeg tror du enten skriver noget du ikke mener eller har misforstået noget. Forbud mod løse hunde betyder jo ikke at de ikke må ha hund..

• #41   15. apr 2009 noget svineri !

• #42   15. apr 2009 vedkommende er selv skyld i, at ryge på gaden.... vedkommende kunne da have tænkt sig om 2 x....

Kommentér på:
Muskelhundeejer sat på gaden!!

Annonce