Endelig rask {{forumTopicSubject}}
Så er Chloe endelig blevet rask!!
- Sådan da.
For omkring en måned siden, fandt vi ud af, at hun havde et kæmpe "hotspot" på nakken - lige hvor hun klør med sin ene bagpote.
Det så virkelig ubehageligt ud og var en ret stor bakteriebombe - men da vi opdagede såret første gang, vidste vi ikke hvad det var, så vi besluttede os bare for, at holde lidt øje med det (det var inden såret blev specielt stort) men vi rensede det, for en sikkerhedsskyld.
Bare to dage efter vi opdagede det, var det bliver 2-3 gange så stort. Så vi tænkte, at vi nok hellere måtte skynde os hen til dyrlægen og så det tjekket..
Ak og ve, et hotspot det var. Vi vidste dog ikke hvad det betød og hvorfor hun havde fået det - lægen fortalte os, at det også bliver kaldt "Retriever disease" og at det er meget normalt for en retriever at få, og at det kan komme af bare et lille bitte sår, som får flere og flere bakterier fordi de klør sig med poten eller lign. og så "puff" så er det der.
Han tjekkede også hendes ører og øjne, lunger osv. for en sikkerhedsskyld og fandt så ud af, at hun måske har lidt tegn på allergi + at hun havde noget svamp-lign. i det ene øre.
Hold da op!!
Chloe var IKKE tilfreds med, at skulle have renset såret med klorhexidin, derefter at få det smurt med noget kløestillende, og så en halv penicillin-pille.. For derefter så at få renset øret med ørerrens og så blive dryppet i øret med noget der skulle hjælpe på svampen.. Det blev eddermame en hård kamp til sidst.. Efter hun havde "lært" det der skulle ske, så stak hun selvfølgelig af, så snart hun så, at vi tog klorhexidin frem osv.
Da vi så kom hen til BARF-centret for at få tjekket op på hundenes mad (alle tre), så fik vi endnu mere vi skulle dryppe hende i øret med, da svampen ikke helt var gået væk..
Men pillerne for hotspottet behøvede hun ikke mere.
Nu er vi holdt op med dråber, piller, rensning diverse steder og alt dét, og hun virker glad og frisk igen.. Men hold op hvor var det hårdt!!
Vi vil jo ikke have, at vores lille Chloe skat er syg og dårlig. Det var virkelig forfærdeligt.
Stella og Magnus var heldigvis forstående og lod hende være, hvis hun havde brug for det.
De tre vovser kan sgu heller ikke leve uden hinanden.
Puha.. Nå.. Synes bare jeg skulle ud med det. Det har været en hård måned for os alle sammen (min mor, min kæreste, vores tre hunde, vores tre katte og mig), da vi er igang med at bygge køkken i den ene ende af huset.. Stressende! OG DYRT!!!
Og så da Chloe blev syg, så fordoblede det lige stressen og.. ja.. vel også pengene. Heldigvis har vi en god sygeforsikring på hundene og pengene mht. vores dyr er lige meget, da vi jo bare vil have dem til at være glade og raske!!
NU stopper jeg Men det var rart at komme ud med det.
Tak!
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Endelig rask