{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.012 visninger | Oprettet:

Livmoderbetændelse/skedekatar?! {{forumTopicSubject}}

Hej alle...

Er helt hylet ud af den for min lille hund er syg...

Det startede med hun havde lidt hvalpe knopper, og at jeg synes hun slikkede og kradsede sig helt vildt...

Doktor dyr tog en smir-test (stave?) fra skeden som viste at hun havde alt for mange hvisde blodlegemer...
Det kunne hun ikke lide, men vi skulle se tiden an med det antibiotika som jeg også fik mod hvalpe-knopperne...
Nu 16 dage efter var vi til tjek igen og de hvisde blodlegemer er stadig uændret høje... ;(
Hun skal nu have 8 dages kur mere med andet antibiotika for at se om det hjælper og ellers skal vi ind og scannes...
Dr. dyr snakkede om at det evt kunne være livmoderbetændelse eller skedekatar...

Men hvad kan man gøre ved det hvis aantibiotika ikke virker?...
Vil så nødig miste vores lille baby!!!

Sorry længden på indlægget men er bare så nervøs ved det...

KH Katrine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Livmoderbetændelse/skedekatar?!
  • #1   21. jan 2009 Tag en grundig snak med din dyrlæge, få ham/hende til at forklare dig hvad, hvornår, hvorfor og hvorlænge.

Jeg havde nær mistet Monique forrige efterår grundet livmoderbetændelse, hun viste ikke de alm tegn på det, men en grundig undersøgelse (røntgen, scanning, blodprøver osv) viste hurtigt hvad det var og hun blev opereret... og heldigvis, for den havde nær sprunget smiley

• #2   21. jan 2009 Tanja-> Vi er heldigvis i tæt kontakt med dyrlæge hele tiden og skal derind om 8 dage igen til tjek... Er bare så underligt hun ikke har nogle symptomer ellers... hun er nøjagtig som hun plejer...!

Fjernede de hele livmoderen?

• #4   21. jan 2009 okay... tak smiley

• #5   21. jan 2009 Katrine R - HIVIS det er livmoderbetændelse er det RET SÅ ALVORLIGT. Du skal holde MEGET øje med hendes temperatur, stiger den skal du køre med hende med det samme - for livmoderbetændelse kan i løbet af ganske få timer betyde liv eller død for en hund. Det kan være behandlingen der gør, at din hund opfører sig normalt - men derfor kan livmoderen godt være voldsomt betændt.

Jeg var, som Tanja, ved at miste en tæve sidste år pga. af livmoderbetændelse. Hun VAR i en dyr hormonbehandling og skulle til kontrol, men 2 dage før vi skulle det, blev hun meget, meget syg - så det blev ordnet i dyrlægevagten til dobbelt takst. På en hund af min hunds størrelse er livmoderen normalt som en wienerpølse uden fyld - den de tog ud af hende indeholdt ca. 1 litter væske - så det var i sidste øjeblik.
    Og ja - de fjerner det HELE, det er faktisk kun i de tilfælde man står med en kostbar avlstæve man forsøger at få hunden i gennem det, men det kommer som regel igen og igen.
    Har du sygeforsikring på din hund, så dækket den, hvis hun bliver steriliseret i forbindelse med behandling for livmoderbetændelse. Men husk alligevel at sige til dyrlægen at det det skal fremgå af regningen at det er akut.

• #6   21. jan 2009 Katrine R - hvis du ikke har planer om din hund skal indgå i avl, så vil jeg anbefale dig at får hende steriliseret. Du slipper så for løbetide + det nedsætter risikoen for brystkræft og forlænger hendes liv....

Kommentér på:
Livmoderbetændelse/skedekatar?!

Annonce