{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.359 visninger | Oprettet:

Eftervirkninger af Theas springtur :-( {{forumTopicSubject}}

Ja, som nogle kan huske var Thea på springtur lillejuleaften, midt i sin løbetid

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=284219

Eftervirkningerne - ja nu er jeg jo "gammel" i faget og fangede heldigvis nogle forandringer hos thea, der meget lignede at hun var drægtig. Efter en dag på faste kunne jeg tydeligt mærke 2 "bobler" i maven på hende, så mig afsted til dyrlæge og få scannet hende på 23.dagen for springturen og desværre fandt dyrlægerne også levende fostre (store synes han de var).
Det jeg kunne fortælle om frisk blod og ømhed da hun kom hjem, mente dyrlægerne, tydede på en "måske ikke helt gennemført" parring med en stor hanhund - derfor der kun kunne findes 2 bobler

Dettte var i torsdags og hun fik prombte abort sprøjte, både torsdag og fredag.

Nu er det så jeg har et spørgsmål til dem der har erfaringer med den nye sprøjte.

Hvordan virker den, altså hvordan har jeres tæver "kommet af med fostrene"??

Thea opfører sig meget som om hun gør klar til "fødsel" - altså halser og graver og er generelt urolig.. men hun spiser og drikker, har ikke feber - eller virker syg...
Jeg kan stadig mærke boblerne i maven på hende og de blir større, så vidt jeg kan mærke.

vi skal til dyrlægen og scannes igen på torsdag, for at se om de er væk.

Jeg blev jo lidt skræmt af at de snakkede om den måske ikke virkede og så var der kun mulighed for at fjerne ved at tage underlivet, Thea er jo avl og udstillingshund - og det ville sq være noget skidt at det hele går i vasken, fordi jeg glemte at tænke mig helt om..

I det hele taget har jeg det ret skidt med jeg stolede så meget på min hund - men hun plejer ALDRIG at løbe fra mig - er 1. gang på 5 år - og så ender det sådan her.....

Nå - men erfaringer omkring hvordan jeres tæve kom videre efter abortsprøjte, det vil jeg sætte stor pris på..
også efterfølgende løbetid - kom den før, var den anderledes? nogle der har oplevet tæven blive steril, få livmoderbetændelse eller andet??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eftervirkninger af Theas springtur :-(
  • #1   19. jan 2009 Når det er så tidligt i forløbet, vil hun absorbere hvalpene(vil jeg mene), så i slet ikke lægger mærke til det. Dog ville jeg selvfølgelig være meget opmærksom på, om tingene går som de skal. Jeg har prøvet det i den sene fase, hvor tæven skulle abortere, altså føde hvalpene, det gik helt efter planen, og et par dage efter, var hun helt som hun plejede.

    Men det lyder jo som hun er i fødsel, så det bliver da spændende om hun så aborterer i stedet for absorbere, måske kan hun bare mærke, at der er noget helt galt, derfor hendes adfærd. Men du kan roligt regne med, at hun er ved at gøre klar til at skulle af med dem.


  • #2   19. jan 2009 ÅH lykke det lyder godt - er SÅ bekymret for hende - og føler mig sådan som et kvaj..
    Nu har jeg haft hanner og tæver sammen, og avl i 11 år og ALDRIG prøvet det her før... Så er måske en smule overpylret!

    Jeg kan dog tydeligt mærke på hende at der sker noget.. hvor lange var din tæve om det fra hun fik sprøjterne?


  • #3   19. jan 2009 det tog ca 36-48 timer, hun var som sagt dog så langt henne(det var en hund jeg har fået hjem til genpladsering, og jeg anede ikke at der var hvalpe i hende, hun var 18 mdr, og jeg ville under alle omstændigheder ikke have at hun skulle have hvalpe), at hun skulle føde hvalpene.
    Men det skal nok gå med din tæve, jeg var også ret spændt på, hvordan det ville gå, hun virkede noget stresset under forløbet, men efter et par dage, var der intet at mærke på hende. Så det skal nok gå med din tæve:-) held og lykke


  • #4   19. jan 2009 okay.. hmm ja vi er jo så på nogle og 60 t. fra sidste sprøjte og der er ikke sket noget.. andet end hun har været urolig og æder som et tærskeværk.. har dog også en mistanke om de gav hende en lille dosis.. men nu må vi se.. eller må hun have 2 sprøjter til hvis der stadig er liv i dem på tsdag...

    Men rigtig rart at høre gode erfaringer.. og Tak


  • #5   19. jan 2009 Damm....min bemærkning i tråden ramte så desværre rigtigt smiley

    Håber det hele forløber uden nogen former for problemer


  • #6   19. jan 2009 hehe - ja det gjorde den så desværre, Rene - slemmme slemme Thea... Men heldigvis jeg opdagede det så tidlgit at vi har tid til at få sprøjtet dem af...

  • #7   19. jan 2009 Som sagt vil jeg skyde på, at hun absorberer dem, når det er så tidligt i forløbet, så det kan være, at der slet ikke kommer noget "ud". Men det er jo fint at hun bliver tjekket igen på torsdag, så kan i jo se, om sprøjten har virket....men det gjorde den i hvert fald i vores tilfælde, og ud fra din beskrivelse, så er hun jo i gang med et eller andet .

  • #8   19. jan 2009 Jeg håber også på hun absorbere dem, det vil da være det "pæneste" hvis man kan sige det sådan.. scanningen er skam med i det vi har betalt for hos dyrlægen, så det synes ejg er en fin service - omend det e noget dyrt.. men sådan er det jo, bare vi slipper for at hun får hvalpe (som måske så er for store til hun selv kan føde)

    Men rigtig rart, Lykke - at du gad fortælle dine erfaringer smiley


  • #9   19. jan 2009 Ja, selve sprøjterne er i hvert fald langt fra gratis, men de er det værd.....hvis man ikke kan dele ud af sine erfaringer, hvad er man så:-) ??og jeg er sikker på, at du ville gøre det samme.

  • #10   19. jan 2009 Lykke - nej gratis er det ikke.. men ja helt klart det værd - og jo jo jeg skal nok dele videre ud af erfaringerne smiley

    No Name - jamen selfølgelgi - jeg kunne jo i teorien risikere det var en Grand Danois der har forsøgt sig på hende og IKKe om jeg vil tage den risiko når nu den nye abortsprøjte er så sikker som den er!

    Men tak for klap smiley


  • #11   26. jan 2009 Så har vi været oppe og blive scannet for 3. gang. Denne gang fandt vi 3 fostre, 1 død og 2 levende - så på den igen med sprøjter i dag og i morgen - plus antibiotika i 10 dage.

    næste skanning er mandag - nu håber jeg dælme de hvalpe pakker deres ydfrugter og lapper af... smiley


  • #12   26. jan 2009 Sussan: de er godt nok hårføre de hvalpe, de har ikke tænkt sig sådan at lade jer slippe:-) Krydser fingre for, at det lykkes næste gang.

  • #13   26. jan 2009 Lykke : ja det er sq noghle hårdfører banditter dem, som dyrlægen sagde så er det næsten en skam de skal væk når nu de SÅ gerne vil leve.. men vi er nu helt enige om de skal væk;-)

    Håber godt nok også det lykkedes denne gang, for det er så hårdt ved Thea - denne gang har vi dog også fået smertestiller med, hvis hun skulle få det lige så slemt som sidst!


Kommentér på:
Eftervirkninger af Theas springtur :-(

Annonce