{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.899 visninger | Oprettet:

Hundefoder en jungel??? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

Jeg har altid gået meget op i fodring af mine dyr, lige fra mine marsvin til mine heste, katte mm...

Men nu er jeg jo nybagt hundeejer og vil selvfølgelig mine dyr det bedste!

Så jeg troppede op i dyrhandlen og sage at jeg skulle have noget godt foder til sådan og sådan en hund, og den venlige mand hjalp mig til at finde det foder han mente passede til min hund smiley
Det blev til Nutrience junior, er der nogen der har erfaring med dette foder??

Og hvad er jeres holdning omkring dyrt, mellemdyrt og billigt foder?? Er det dyre foder bedre end mellemklassen?? Billige bedre end det dyre, osv???

Ved du "dyre" mærker mener jeg fx:..
Hill`s, Nutrience, eukanuba, royal canin

Mellem, Aktiv hund mm...

Billigt, nettos den bedste, faktas mm...

Jeg ved inden for hesteverdnen hvor jeg selv har mit foderprogram hvor jeg jo kan lure bag fasaden på div hestefoder produkter, redigere og få foderet til at passe, og der må jeg sige at i mange tilfælde er det langt fra de dyre som er de bedste! Vil faktisk nærmere sige der er flere i mellemklassen der er bedre!

Men nu er hestefoder jo ikke hundefoder... Så er der nogle venlige hg`er som har lyst til at dele ud af deres erfaring til mig?? Og hvad syntes du er noge´t af det vigtigste man skal kigge efter i en hundefoderbalnding!?!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundefoder en jungel???
  • #1   20. dec 2008 Jeg bruger helst Hill's og Specific. Jeg kender deres produkter, har selv gode erfaringer og har set rigtig mange hunde fungere super på dem.

Mellemklasserne er sikker også ok. Har hørt om en del, der er tilfredse, men selv vil.le jeg nok ikke gå efter dem.

De billige ville jeg ikke fodre noget som helst dyr med ! ! Det er i min verden lavmålet og så vil jeg hellere give madrester.

I den sidste ende er det bedste foder det foder, som hunden fungerer på. Afføring, pels og huld er gode parametre at kigge på og de afspejler som oftest hvordan hunden har det inden i. Hvis den ikke trives, vil man oftest kunne se det her.

Jeg er uddannet dyrlæge om 20 dage og jeg synes foder er en jungle! Man skal virkelig bruge meget tid, hvis man vil vide alt om alle produkter (der er mange og der kommer bare flere og flere). Jeg har valgt at sætte mig godt ind i Hill's og Specific og at vide lidt om nogle af de andre. Kommer jeg til at arnejde et sted, hvor der er flere produkter, sætter jeg mig selvfølgelig ind i dem også.

• #2   20. dec 2008 Jeg er herinde og ved dyrlæge rblevet anbefalet royal canin til min mops da det er et godt foder, desværre er hun nu 6mdr og træt af det og jeg vil nu prøve eukanuba, som hunde ejere herinde siger er lige så godt og nogle lidt bedre..

og ja jeg tror på det bedre at ofte de penge på de gode mærker du nævner.

olivers foder som har en hjemmeside, er også et godt foder, det sagde min dyrlæge hun ku anbefale mig og det sælger de ikk engang tihi..

Det du skal huske at kikke efter er som det første at der skal være kød som største delen/øverst på listen..

og så sagde min dyrlæge der ikke måtte være alt for meget korn produkt i..

Men det foder der fungere super for en hund er ikke sikkert at fungere fint på den anden hund.. derfor er det svært at vejlede andre ud fra ens egen hund:)

Så se hvordan den trives på hills og ellers så skift til royal canin eller de andre gode og se om den har det bedre der.
    Du skal holde øje med dens pels, hvor meget der kommer ud i den anden ende da det jo ikk skl ud igen det hele..
    og se om den tager det på i vægt ca som den skal..

• #3   20. dec 2008 Fie har fungeret bedst på produkter fra royal canin og hills.

Vi har prøvet en del, men hundene reagere forskelligt på foder

• #4   20. dec 2008 Jeg fodrer selv med Royal Canin, men anbefaler derudover også specific, hills og eukanuba.

Det jeg ser på i foderet er dels sammensætningen (jeg ønsker et højt proteinindhold, for det er nu engang det mest naturlige for en hund, jeg ønsker et lavt indhold af aske = ikke så mange fyldstoffer, jeg ønsker en korrekt sammensætning af Calcium og phosfor (ikke mindst i hvalpefoder) og jeg ønsker et produkt som ikke er baseret på biprodukter, altså affald fra slagterierne).

Derudover ønsker jeg et foder som indeholder mere end blot de helt basale næringsbehov. Jeg har store hunde og ønsker derfor foder som indeholder glucosamin, jeg ønsker et foder som indeholder en hvis mængde antioxidanter og gerne et som er forholdsvis højt i omega 3 og 6 fedtsyrer.

Det er noget af det jeg ser efter hos et foder og derudover selvfølgelig om hundene trives med deres foder.

• #5   20. dec 2008 Maj-britt: Tør man spørge om du har fået job når du er færdig?

• #6   20. dec 2008 jeg bruger proplan til min hund. det er dyrt men det er det eneste der virker på ham.. fordi han har bøvl med pælsen. førhen brugte jeg roial canin og det synesnu også er etgodt mærker.. det bruger jeg så til mine katte...

• #7   20. dec 2008 de "dyre mærker" har os en større optagelses % i forhold til de billige så de skal ikke have den samme mængde foder for at få dere energi behov dækket...

• #8   20. dec 2008 Juelsgaard: Nej ikke endnu. Jeg har søgt 2 steder indtil videre. Det ene sted søger de, men jeg har ikke hørt noget endnu og det andet sted har jeg sendt en uopfordret ansøgning til, da jeg har fået et tip om, at de kommer til at mangle indenfor kort tid.
    Jeg har haft meget travlt med mit speciale, så jeg har ikke fået "søgt igennem" endnu :o)

Men ellers må det blive på slagteri indtil jeg kan få noget med smådyr. Hellere slagteri end dagpenge!!!!

• #9   20. dec 2008 Maj-Britt: Sådan havde jeg det også. Heldigvis fik jeg hurtigt et smådyrsjob, så jeg nåede ikke slagteriet, men hellere det end ikke at have noget.

Men jeg synes da heldigvis der er mange stillingsopslag lige for tiden, så du skal nu nok finde noget. Er det jylland eller øerne der trækker mest?

• #10   20. dec 2008 Juelsgaard: Dejligt med en kollega :o)

Kæresten arbejder fra Esbjerg, så det er der ovre jeg søger, så det burde være muligt. Og hvis man gad lave kvæg, var det slet ikke noget problem!

• #11   20. dec 2008 som der bliver skrevet er det en jungle at finde rundt i. og det der virker for en hund virker ikke på den næste.

jeg har fundet en super hjemmeside som forklare lidt om det gode og dårlige i et foder, så kan man selv teste det.

(link fjernet)

jeg er selv begyndt at fodre med BARF/råfodre , da min hund er allergikker. jeg kan lide ideen bag, da man hved præcist hvad man putter i hunden. men igen hved man heller ikke hvad man mangler, hvis man ikke får hjælp
    hunden er jo designet til at spise kød og da jeg lige har fået en hvalp hjem er han også røget over på det og trives fint.
    men igen som jeg startede med at skrive er det ikke sikkert det er valget for lige præsis din hund.

men tillykke med den og du lyder som en dejlig fornuftig person som går op i dine dyrs ve g vel. held og lykke med det..

• #12   20. dec 2008 jeg ville aldrig fodre med de billige, da det ofter mest er affaldsprodukter og korn det indeholder

• #13   20. dec 2008 kender ikke det pågældende foder.. men bruger selv Regal..

Jeg har en hund med allergi som kom efter jeg havde brugt pedigree som nødløsning.. der er så mange farvestoffer og tilsætninger i som har ødelagt den lille fyrs mave..

derefter var jeg hele baduljen rundt og prøvede: RC, Olivers, Orijen, Eukanuba, specifik og Acana.. Alle disse produkter var ga´nske fine men ikke helt godt nok til den lille mave, dog heraf var Acana bedst..

Så blev jeg rådet til Regal, og det er så godt, aldrig har han haft så pæn afføring, en flottere pels og jeg kan blive ved..:)

Mit råd efter erfaring er at man hellere ska gi mere for sit foder og sikre sig hunden har en god mave..:) og nårh ja ha altid foder på lager så i ikk ender med en smadret hundemave

• #14   20. dec 2008 hans mave var i forvejen sart fordi han ik var fodret korrekt der hvor jeg købte ham

• #15   20. dec 2008 Den med foder er svær - og den med priserne er også svær..

Jeg selv tænker ikke så meget i priser, men tænker i indhold af foderet.

Og så kommer det næste problem, for det er lidt svært at finde et klart svar på, hvad en hund skal bruge ;o)

Jeg har nogle kriterier, jeg vælger foder ud fra:

Der skal være mest kød i
    Der skal ikke være hvede i
    Der skal ikke være animalske og vegetabilske biprodukter
    Det skal have en god optagelsesprocent
    Der skal ikke være et stort indhold af råaske
    Der skal være et nogenlunde afstemt forhold mellem fedt og protein.

Desværre har jeg ikke selv fundet ud af i detajen, hvordan et godt foder skal se ud på vitamin og mineral-siden - men det arbejder jeg på...

Jeg fodrer med Olivers, som lever op til de kriterier, jeg har stillet.
    Min hund fungerer upåklageligt på det - dog vil jeg sige, at det er ret kalorigerigt, og derfor skal man overveje om det passer til hunden, hvis den ikke er en aktiv en af slagsen...

• #17   20. dec 2008 1000 tak for alle de gode svar. det er jeg rigtig rigtig glad for, og kom endelig med flre så min viden bliver endnu større, for fodring bliver man aldrig klog nok på! Man kan læse og læse, men andres erfaringer betyder en stor del smiley

Ang det med kød, så syntes jeg slet ikke der står at der er sådan noget i, kan det "hedde" noget andet??

• #18   20. dec 2008 barf er bare råt kød fra forskellige dyr. man går efter et helt byttedyr. så der skal både indmad, knogler og rent kød til. man får lavet en madplad, så man får dækket det hele ind. hved siden af kan man tilsætte vitamin, grønt og olie.

• #19   27. dec 2008 Hejsa jeg bruger OLIVER'S SELECTED FISH Særligt at benærke:
    Indeholder kun ingredienser vi selv ville spise. (Alt er godkendt til menneskeføde).

Enestående højt indhold af frisk laks, sild og fladfisk i tilberedningen (63%).

OLIVER’S AURA BOOST, en eksklusiv sammensætning af bær, grønsager og tilskud.

Hele 4 friske proteinkilder:
    3 friske fiskearter og hertil friske æg.

Ærter og kartofler er valgt i stedet for kornprodukter.

Tilsat OLIVER’S OMEGA 3 BOOST.

Udviklet uden nogen form for dyreforsøg.

Ingen genmodificerede råvarer.

Naturligt konserveret med E-vitamin og rosmarin.

Tilsat den unikke OLIVER’S TRIPLE FIBERPLAN, der bidrager til en sundere fordøjelse.

Hummerskal og tilskuddet FLEX C (kilder til glukosamin og kondroitin) understøtter hele hundens bevægelsesapparat.

Hele posens indhold er fanget, høstet & tilberedt i Canada.

Transporteret hjem med søfragt, for at minimere Co2 påvirkningen.

Det er min mops helt vild med og så ved jeg hun får noget ordentlig mad.

Kommentér på:
Hundefoder en jungel???

Annonce