Pit Bull´s hvad er problemmet {{forumTopicSubject}}
Syntes lige at jeg må komme af med lidt galle...
Pit bull & Tosa Inu er ulovlige, ja det har jeg forstået !
men det er hunde, og man kan sku da ikke forbyde nogle racer, og så ikke nogle andre.
Der findes blandinger der er mindst lige så agresive som disse 2 racer...
Jeg ved godt at det er vedtaget ved lov og at det er 15 år siden, så det er der jo ikke så meget nyt i.
Derfor syntes jeg alligevel at det er plat når folk daglig anmælder andre der stiller disse hunde til rådighed for avl eller salg.
Gad vide om disse samme mennesker også anmelder folk der køre uden sele eller går over for rødt ?
Nettop ulovliggørelsen af disse racer har gjort dem meget mere interrasant, det er jeg med på.
Og nettop ulovliggørelsen har gjort at det er bestemte mennesker (generalt) der anskaffer sig dem.
Men det er stadigvæk hunde. Og i vores lille land tror jeg stadigvæk ikke at det er disse racer der har været flest ulykker med gennem tiden. uden at skulle sige noget ondt om Rottweiler, så ved jeg da ikke om jeg hellere vil blive bidt af en Rottweiler end af en Pit Bull !!!
Der vil ALTID være "mærkelige" mennesker der anskaffer sig hunde, og sådan er det.
Bland jer dog uden om.
Bliver i bedre mennesker af at stikke andre.
Ahhhh det var rart !!! ;-))
Mvh. Anders
mar 2005
Følger: 40 Følgere: 39 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 4.379
Må indrømme at jeg holde med dig, der er sgu ikke hundene det er galt med, men hunde ejerne der tossede i hovedet..... Man kan jo få hvilken som helst hund til at angribe og bide hvis man ønsker det.....
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.902
Der er jo en grund til, at disse hunde er ulovlige, og det er jo ikke noget, som bare er kommet ud af den blå luft
nov 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 99
man skal anmelde ALLE Dumme hunde ejere. men ikke kun fordi at de ejer en Pit Bull
nov 2005
Men hvad så med alle blandings racer.
Jeg kan sagtens lave mig en hund som er en pit bare ved at bande lidt selv...
Hvis man gjorde dem lovlige havde man meget bedre styr på hvor og hvor mange der er af dem
nov 2005
Og ja dem som ikke behandler der hund ordentlig bør også anmeldes
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 304 Svar: 2.896
og anmelde dumme hundeejere?? Hvem skal bedømme hvem der er dumme hundeejere, er det dig??
nov 2005
nov 2005
Gitte:>>>Jeg kan ikke se nogen grfund til at anmelde nogen som egentligt opføre sig ordenligt, Kun fordi de ejer en Pit !
Marie:>>> Rigtig godt gået !
mar 2005
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 304 Svar: 2.896
nov 2005
mar 2005
mar 2005
mar 2005
nov 2005
nov 2005
nov 2005
nov 2005
Men derfor er det stadigvæk plat at stikke andre.
sep 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 116
nov 2005
Så havde der heller aldrig været så stor interrese for racen...
nov 2005
er der kæmpe debat. og folk syntes at det skal politi anmeldes...
Jeg mener bare at man skal passe sit eget...
apr 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 169
nov 2005
Og det var dem som de "belastet" (undskyld udtrykket) mennesker anskaffede sig...
apr 2005
nov 2005
Jammen kan man se at der åbenlyst foregår dyrmishandling.
Eller ser man den samme hund gentagne gange vise agresiv adfærd...
Men i himler op hver gang at der er folk der har "ulovlige" hunde
sep 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 63
Sikke en diskussion.
Til Anders: Jeg syntes det er et meget interessant emne.. Og kan sagtens forholde mig til en del af de meninger der kommer frem her... Men modsiger du ikke dig selv lidt?
**Bland jer dog uden om.
Bliver i bedre mennesker af at stikke andre.**
Længere inde i tråden her:
**Ja & Nej
man skal anmelde ALLE Dumme hunde ejere. men ikke kun fordi at de ejer en Pit Bull**
...jamen, så siger du jo også, at man jo skal blande sig, og 'stikke' andre mennesker, som du kalder det.... Uanset om de har pittbulls eller chihuahuas.... eller hvordan?
apr 2005
apr 2005
sep 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 63
Jeg er helt enig med dig Mikkel.. Vi har en såkaldt muskel hund i familien. Hun er den dejligste og mest glade og legesyge hund. Så jeg kan kun være enig med dig i, at det hele afhænger af ejeren..
nov 2005
Nu har jeg selv skabt en sådan tråd.
Jeg kom af med lidt galle og.... ja vi bliver jo nok aldrig rigtig enige alle sammen...
Men det ændre ikke ved at jeg syntes det er latterlig og at i overreagere når i ser sådan en anonce...
Og hvor er i dog lovpligtige når i sådan fortæller i aldrig kunne finde på at gøre noget på kant med loven...
hvor mange har ik´gået med sin hund løs et sted hvor man ikke må...
eller kørt for stærkt i bilen når i har været stresset
jul 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 360
Enhver der er dømt (ved 'voksendomstol' eller ungdoms-) for drab, vold, trusler, afpresning, bandekriminalitet, narkokriminalitet. (gade)røverier eller andet hvor 'våben' er nyttigt, fratages for bestandigt retten til at eje hunde (potentielle våben) eller have med dem at gøre (lidt ligesom at inddrage våbentilladelse hos en dømt bankrøver).
nov 2005
yes yes !!!!!!!!
nov 2005
God ide
jul 2005
apr 2005
nov 2005
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 96 Svar: 2.118
Nu er den jo en gang forbudt....(ikke at jeg syns det er fedt)... men desværre blir det sikkert også forbudt med amstaff, med alle de idioter der henter pitt's og som så ikk kan opdrage dem ordenligt, og af den grund syns jeg egentlig at disse folk skal ha en straf, for det er ulovligt, og de smadrer det FULDSTÆNDIG for mange mennesker og deres hunde, ved at kalde den race for noget den ikke er.... nemlig en amstaff, og at skrive pitt i en salgs annonce... sig mig er manden dum??? Hvem tror i lige der vil svare på den annonce... Stakkels, stakkels hund. Gid man dog kunne finde et dejligt hjem yil din i f.eks sverige
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 97 Svar: 453
Jeg mener ikke at Pittbull nødvendigvis er en dårlig hunde race, har mødt flere som har været rigtig søde og kærlige, men nu er det nu engang sådan at det er blevet bestemt at Racen skal være ulovlig og så synes jeg folk skal lærer og acceptere det, og så købe en Amstaff istedet for der må jo være en grund til de er ulovlige.
jul 2005
Ved en regel som den jeg nævnte ovenfor, skulle det til enhver tid påhvile hundens ejer at tage ansvaret for hvem der har med hans/hendes hund at gøre på offentlig vej. Lad os sige at A retmæssigt anskaffer sig en pitbull. Han har så en hyggelig kammerat B, der netop er løsladt efter en dom for 26-dobbelt mord. B spørger A, om han lige må låne hunden og A siger ok. B stoppes med hunden på gaden af politiet (mens han er igang med sit næste mord). Hunden fratages øjeblikkelig A, da denne ikke har overholdt sine pligter mht. hvem hunden overlades til. Hunden aflives ikke (med mindre den er livsfarlig, naturligvis), men omplaceres i stedet til et nyt hjem.
Dette vil spare hunden for månedslangt ophold som 'konfiskeret' mens systemet prøver at hitte hoved og hale på, hvad der er sket og hvem der har gjort dit og dat. Hvis reglen ganske enkelt siger, at findes hunden i forkerte hænder, så er der intet at diskutere: farvel hund!
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 23 Svar: 154
Bliver nød til at give dig ret..
Det er sku' for plat at melde andre for at ville sælge en ulovlig race..
-er man derimod vidne til noget sindsygt som dyremishandling eller noget i den stil så meld det..
men forhelvede da også..
Det er sku' da bare en pitt bull..
apr 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.237
En ægte pitbull kan nærmmere samlignes med en ulvehybrid og hvad skal vi bruge den til??
Disse mennesker er langt fra gode race repræsentanter for, hverken pitbullen eller andre muskelhunderacer.
Og som det er sagt før, hvis vi ikke kan forbyde dumme mennesker må vi forbyde deres interesser!
At jeg ikke melder alle annoncer jeg ser, hunde jeg møder bunder nok i dovenskab.
Min egen race bliver tit samlignede med pitbull eller muskelhunderacer, men min egen race, som iøvrigt er kåret som årets familihund 2005 i england kan langt fra samlignes med pitbullen, så derfor er jeg pisse bange for den bliver taget med i købet på et tidspunkt fordi folk ikke slår ned på "kriminelle" men skære alle over en kam.
Anders du gamle:-) Du har verdens dejligste race, og jeg er bare bange for, at folk skære alle over en kam istedet for at slå ned på de enkelte syndere.
nov 2005
nov 2005
nov 2005
nov 2005
nov 2005
nov 2005
nov 2005
nov 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 102 Svar: 1.904
jeg vil give anders og andre helt ret det er sku for SMÅLIGT at stikke andre fordi de han en ulovlig hund.
jeg ved godt det er ulovligt at have dem og at det er MEGET dumt,uansvarligt og syndt for hunde at reklamere med at man han en ulovlig hund da den desværre kan gå hen og blive avlivet.
men hvorfor kan folk ikke passe sig selv og lade være med at have så ONDT i røven over hvad andrer menesker har, så længe at hunde ikke har gjort noget galt.
er DK virkeligt blevet så småligt at vi alle skal rende rundt og lege politi mænd over for os andre ???
hvis i vil lege politi mænd så tag for fanden den uddannelse ..
tror ikke på at der findes nogle folk her i DK som ikke har overtrådt loven på et eller andet tidspunkt i deres liv så lad da være med at spille så hellige og tag en slappe i stædet for fald ned da på jorden igen vi skal alle være her lige meget om man er en "drengerøv" eller hvad i nu kaldte dem som hade de hunde ..
og fordi en person er dømt for vold,trusler eller andet hårdt krimilelitet så kan han godt være en rigtig god hunde eje, syntes heller man skulle tag et kig på alle dem som forsømmer deres hunde pga de ikke har tid til dem pga job, og andrer dårlige undskyldninger.
min hund er sku med mig alle steder jeg gå hen må min hund ikke være der så er jeg der heller ikke og så er det lige meget om jeg er til børne føsselsdag eller hvad jeg nu laver.
vil ville kunne undgå mange af de dårlige ellementer hvis der blev indført at alle skulle træne med deres hund og lære at have lige den slags hund som de nu har
for der er jo stør foreskel på om du har en pudel eller en GD alle hunde racer skal trænes og behandles forskelligt.
blev lige nød til at komme a med lidt damp efter a ha læst alle de her indlæg.
nov 2005
nov 2005
nov 2005
nov 2005
nov 2005
feb 2005
Følger: 43 Følgere: 42 Emner: 52 Svar: 1.500
Michael P at du overhovedet ikke har nogen ret til at komme med den udtalelse om at der er Pit i Jacob`s hund Valle. og nej det kan man ikke bare se.
men vil så sige at Pitbull er altså ulovlige i dk og mener at det skal overholdes da det ellers kan skabe problemer for bla. Amstaffen i forhold til ulovligørelse af flere racer.
Men man har da lov til at være fortaler for denne dejlige race
apr 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.237
En ægte pitbull kan absolut ikke med andre dyr, hunde eller fremmed mennesker. Det er alligevel en brugshund med så stærkt et egenskab, som ikke rigtig kan bruges herhjemme. weightpull ville dog være en god sport for racen.
Men ikke som familihund, som vi kender en familihund i DK.
Men vi har avlet en familieudgave som hedder Amstaff, hvorfor så lave om på pitbullen til en familihund.
Ægte pitbulls bliver så nemt provokeret, det ville du vide hvis du har nok kendskab til racen og hundesprog, prøv at læse en pitbulls signaler de er ret stærke.
Jeg vil give dig ret i at de er nogen kærlige væsner ekstremt loyale for den nærmeste familie, men ikke til at begå sig i det danske samfund selvom der er nogle stykker der fungere nu.
Der er altså os mange der minder om amstaffen, men det jo ikke til at vide når der ikke er bog på vel.
Men ægte pitbull er ingen spøg, siger MIN erfaring.
Husk på den rigtige udgave, jeg omtaler en rigtig avlet pitbull! ikke den amerikanskle familieudgave som hedder Amstaff i DK!
okt 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 335
okt 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 335
Pit Bull´s hvad er problemmet