{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg vil høre, om jeg kunne få lidt hjælp til at forstå min hund Cæser.

Cæser er knap 8 måneder og er meget udadvendt hvad angår mennesker og andre hunde. Når folk har ville hilse, plejer han at komme helt op at køre, hoppe rundt og logre som en gal, også med folk som han aldrig har mødt før og ikke kender.

Her forleden dag mødte vi et ældre par, som Cæser fandt meget interessant, hvilket han gør med alle mennesker. De spørger så om de må hilse på ham, og selvfølgelig måtte de det.
Manden starter med at gå hen mod Cæser, og 5 meter fra ham går han ned i hug og siger med lys og positiv stemme, ting til Cæser. Cæser begynder så at logrer en del, men begynder så at krybe hen mod manden (han logrer stadig) og når han når manden kaster han sig ned på ryggen og bliver liggende. Dette gentager sig når damen kommer hen mod Cæser. Da de har hilst og talt med ham et par minutter begynder han at hoppe mere rundt og "være som før" ..

Hvorfor denne ændrede adfærd? Han har aldrig underkastet sig på denne måde før (går ud fra at det er underkastelse) ..

På forhånd tak for hjælpen..

Mvh Maria smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor?
  • #1   21. okt 2008 Jeg har INGEN forstand på dette emne - men jeg vil også som du mene det er underkastelse - måske det er hans alder ? de ændre sig jo - er det evt. sket en stor forandring i jeres liv ?

• #2   21. okt 2008 Nogle mennesker udstrålende noget helt specielt for de enkelte hunde. Og det har ingen betydning om de kender dem eller ej.

Jeg unne tænke mig lige de mennesker har udstrålet et eller andet for lige din hund, så han har haft respekt (ikke negativt!) uden han behøvede at kende dem.

Respekten viser han på sin ændrede adfærd.

• #3   21. okt 2008 Han er i periode for lømmel/teenage alder, udover han til tider pludselig har glemt hvad han har lært, er han samtidig blevet mere rolig.
    Kessler vores lille hvalp har boet her i en måned, og det er den eneste forandring, ingen nye arbejdstider, ingen fytningen som eksempel.

Havde tænkt på at det kunne være noget med den periode i sit liv, som han er i lige nu, men blev bare forundret over at han fra den andre dag til den anden pludselig underkaster sig helt ekstremt overfor alle mennsker møder. Så overvejde om det måske kunne være en anden forklaring smiley ..

Også om det er noget jeg skal "lade" ham gøre, eller jeg skal opfordere ham til en mere hoppende hilsning smiley

• #4   21. okt 2008 Ham manden var jo ekstrem positiv og vidste præcis hvordan han skulle gå hen til Cæser og hilse, uden at virke truende eller sende sådanne signaler. Jeg kunne forstå, hvis han havde gået mod Cæser med et kropssprog som Cæser måske kunne tyde som truende, men i dette tilfælde var en total modsætning.

Min mor kom også forbi i dag, og Cæser elsker hende, men alligevel var han en smule tilbageholdende, og sænkede hovedet og sank ned i kroppen mens han logrede, dette gjorde han dog ikke i mere end 10 sek., og så blev den til hop og hilsen.

• #5   21. okt 2008 Jeg roser ham også altid når han hilser på dem vi møder - hunde som mennesker, for at fremme hans positive adfærd. Det er jo dejligt at han er så menneskeglad, og det vil vi jo gerne have at han bliver ved med smiley

• #6   21. okt 2008 Nå okay, meget rart at få en forklaring smiley .. Kunne nemlig ikke helt regne ud hvorfor han pludselig gjorde således ..
    Tak smiley

• #7   21. okt 2008 Steen A. J - Der er intet kommet ? smiley

• #8   21. okt 2008 Det kan også være netop fordi manden henvendte sig på denne måde ...

Der var noget genkendeligt i den venlige adfærd og hvalpen har så spejlet adfærden i at underkaste sig.

Jeg har set Kia gøre det ud af det blå hvis hun møder bestemte mennesker, som regel hundekyndige ... Hun er en pleaser hvis hun genkender menneskers forsøg på at tale hundesprog så reagerer hun med meget tydelige venlige/dæmpende signaler og et forventningsfuldt blik :o)

• #9   21. okt 2008 Ah, jeg det lyder logisk. For en del af de mennsker han hilser på, har gået direkte hen til ham, og først gået ned i knæ når de er helt henne ved ham. Men manden her vidste tydeligvis lige præcis hvad han skulle gøre, for at vise Cæser så mange positive signaler som muligt.
    Da Cæser lå på ryggen, så det også ud han virkelig nød al den positive kontakt og han slikkede ud i luften mens han så helt salig ud. De andre folk vi møder, går det mere op i leg end at nusse.

Så håber vi at vi støder ind i det ældre par som vi mødte forleden smiley

Kommentér på:
Hvorfor?

Annonce