{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
324 visninger | Oprettet:

Hund & kat? {{forumTopicSubject}}

Jeg er så heldig af jeg for få dagen siden fandt ud af at jeg skal være far (JUBIIII). Det gik bare lidt stærkere end vi regnede med, og vi er ikke engang flyttet sammen endnu, lillemor og jeg. Nå men for at komme til sagen så har jeg jo min dejlige Amstaff Brutus.. MEN - min kæreste har også en han kat på 1 år... YEIKZZZ....

Nogen der har gode råd til hvordan HULEN vi får de 2 banditter forenet i en fart? - for vi har pludselig fået lidt travlt med at skulle finde lejlighed osv.. SÅÅÅÅ gode råd modtages MEGET gerne... for ingen af os vil jo af med vores små "børn" *GG*

Det skal lige tilføjes at Brutus "kun" er venner med underboens kat.. ingen andre (ind til videre) - og kærestens kat har aldrig mødt en hund.. så det skal nok blive spændende smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund & kat?
  • #1   18. nov 2005 Tillykke med det! :o)

Det burde nok kunne lade sig gøre, jeg er bare ikke den rette til at hjælpe, så jeg vil lade nogle andre om det!
    Held og lykke med det! :o)

• #3   18. nov 2005 OK det vil vi prøve... Så må katten jo bare hoppe op i gardinet hvis han bliver for meget hehe..

/JP

• #4   18. nov 2005 Da jeg fik Freja kunne hun ikke ha katte de sku jages og jeg søgte straks hjælp og fik følgede råd ... ...

Du skal allerførst finde ud af om din hund virkelig vil dræbe katten, eller om den kun vil jage den..vil den også dræbe, så glem alt om at få den til at lade den være, så er jagt instinktet for stort til at lære den det. De fleste af vores hunde vil dræbe katten også, så dem holder vi fra dem.

Prøv at vis hunden katten, hvor katten er i ro..evt. i et lille bur - hvis hunden angriber buret og går helt fra snøvsen - så kan du ikke få dem til at være sammen nogensinde.

Hvis hunden er rolig og ikke stresser op omkring kattten, kan du LANGSOMT vænne dem til hinanden, til at katten er tryg nok til ikke at flygte, da det er det der tænder hunden...en løbende kat er den død kat..

Pas godt på ...

Vil lige nævne at nu er der ingenting hund er stadig nysgerrig men respektere et nej har også i en kortere periode brugt en vand spøjte og sagt nej samtidigt så hun ved de er vores ...

Håber jeres sammenføring går smertefrit for begge dyr ..

Knus Inge

• #5   18. nov 2005 Jamen ja - det er bare flugten han "tænder" på for han kan sagtens hilse på min underbos kat fordi den ikke flygter (den er vandt til hunde)

• #6   18. nov 2005 Så ville jeg prøve det med transport boxen først ...

Problemet med min Freja var jo også at det havde været acceptablet at jage katte men det er det ikke mere og hun er stadig meget nysgerrig men hun har lært nej betyder nej ...

• #7   18. nov 2005 Ja så burde jeg sgu også kunne lære Brutus det.. for jeg tror sgu jeg bliver PÆNT upobulær hvis jeg får arrangere en død kat smiley

/JP

• #8   18. nov 2005 Det tror jeg også du kan du virker mere kompetent end mig ... Og du kender Brutus meget bedre end jeg gjorde med Freja og her er det lykkes ...

Du kan jo læse hans signaler da du kender ham ...

Håber på opfølgning ...

• #9   18. nov 2005 ja vi har heldigvis god tid endnu.. vi får først lejligheden i februar smiley

/JP

• #10   18. nov 2005 aldrig luk en kat inde når den skal møde en hund......

heller at katten kan løbe sin vej... jeg har 6 katte og 3 hunde og har aldrig lukket nogen inde når der kom nye til

lad dem se hinanden an og ta den der fra .... selvom de ikke kan li hinanden først ja så skal det nok komme....nå de finder ud af de skal bo sammen

• #12   18. nov 2005 Først og fremmest tillykke....
    Når du har fundet ud af hvordan man sætter kat og hund sammen må du gerne lige skrive til mig, for jeg står snart og har samme "problem"... smiley

• #13   18. nov 2005 Yep skal jeg nok.. men jeg tror nu også det er lige så meget at prøve sig frem.. for hver hund har jo hvert sit sind smiley

/JP

• #14   18. nov 2005 Mit råd er, som der også er skrevet. at de møder hinanden på kattens hjemmebane og prøv så at lade dem klare det selv, så de finder ud af hvem der bestemmer, det skal jo helst være katten, så hunden ikke æder den...
    Charlie (vores kat) tog godt imod Chili da han først have set hende an, og vappet hende én en gang.
    De kan stadig godt tage deres ture men Charlie har "helle" i vindueskarmene...
    Se min profil for at se hvordan de kan have det...

Kommentér på:
Hund & kat?

Annonce