494 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

utøj utøj

Jeg har lige været hos dyrlægen med 3 af mine hunde i eftermiddag, de skulle vaccineres.
Parret der var inde før mig havde kennel og de havde pomserhvalpe med. Alle deres hunde havde utøj, så jeg bad dyrlægen om, at de gjorde rent inden jeg skulle ind med mine hunde. Dyrlægen smilede og gik i gang med sprit og klud med det samme. Vi har aldrig haft utøj og jeg laver ikke forebyggende arbejde mod det, så for mig vil det være en katastrofe hvis alle mine hunde for lopper. Håber bestemt ikke det er sket i dag.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  utøj
  • #2   25. apr 2008 Det er en af grundene til at mine hunde bliver i bilen indtil det er deres tur til dyrlægen:-)). Og en af grundene til at dyrlægen altid spritter af mellem hver hund:-)

• #3   25. apr 2008 Det har var ikke den alm. rengøring, jeg har 8 yorkier og kommer hos dyrlægen med jævne mellemrum, så jeg kender godt deres afspritning, men han tog også hans trøje af og lagde den i en andet rum, han sagde selv, at der ikke var grund til at udsætte mine for noget.

• #4   25. apr 2008 Jeg var af sted med Bianca i onsdags for hun skulle have ormekur fordi hun skal til Sverige og parres i næste uge.

Forinden havde han aflivet en kat, som lå på bordet, da dem der ejede den, forlod klinikken. Han fjernede katten som lugtede fordi den var meget syg (12 år og uhelbredeligt syg), åbnede vinduer og sprittede det hele godt af, får vi fik lov at komme på bordet. Ja, det var en grum stank, men det var der jo ikke noget at gøre ved. Bare det bliver gjort rent.

• #5   25. apr 2008 Nu er det jo ikke os alle, der har mulighed for at have hunden ude i bilen indtil det bliver vores tur *S*

Og Luna er aldrig blevet smittet med noget eller har fået lopper (eller hvad du end mener med utøj) hos nogle af de dyrlæger jeg har været hos *S*

• #6   25. apr 2008 Præci derfor,kommer min dyrlæge,herhjem. Det koster 50 kr,ekstra i benzin.Men det betaler je ggladeligt.
    Og i forbindele,med hvalpe tjek,er det bare SÅ rart at han kommer her.
    Så kan de små jo ikke få en smitom sygdom,allerede der,med hjem..
    O når jeg f.eks sender hvalp,til Norge el. Sverige,skriver jeg jo også under,på tro og love,at hvalpen IKKE har været ude for kennelen.

• #7   25. apr 2008 Undskyld mig, men jeg synes godt nok at tingene går hen og bliver lidt overdrevet..

Man kan altså ikke beskytte sig mod alt.. Og jeg tvivler også på at det er sundt i længden.

Selvfølgelig skal hvalpene da til ind til dyrlægen.. De skulle da også gerne have prøvet at køre bil, møde andre mennesker og oplevet ting.. Måske stranden og skoven og sårn..

Ja det er da noget af det, jeg vil kigge på, når jeg skal have hvalp igen..

Det nytter ikke at den har levet de første 8 uger i en bobbel.. Og så kommer hjem til mig og bliver udsat for alle de bakterier og alt vil være nyt for den.. Det er da farligt..

• #8   25. apr 2008 Ja,men nu bliver de jo vac. første gang,som 6 ugers.
    Og har der f.eks være et parvo-udbrud,som der var sidt her i byen. Så tager jeg altå ingen chancer,med at møde op,med 7 små hvalpe.
    Og dyrlægen,var elv inde på,at ingen møder op,med så små hvalpe.
    Og de kommer da ud:"i den virkelige verden",så bare fuldstændig rolig nu Jeanette. De bliver også kørt i bil/bus,talter med "store og små Mennesker"ov. ovs.
    Så ingen af dem,kommer il at mangle noget.

• #9   25. apr 2008 Luna blev vaccineret og chippet som 7 uger gammel, og opdrætter kørte alle 6 til dyrlægen.

Okay, jeg synes bare det går hen og bliver sårn helt "drengen i boblen" agtigt *S*

• #10   25. apr 2008 viv S
    Og alle i andre der er så bange for smitte med ytj.

Lader i så heller ikke jeres hunde møde andre hunde og snuse til hinanden ? Lade i dem ikke komme ud i haven ? Der kan jo være kommet en kat eller et pindsvin med lopper forbi Eller tager dem med en tur i byen eller skoven?

Jeg gider da heller ikke ha' at min hun får utøj , men hun skal da møde andre hunde , så jeg behandler forebyggende...

• #11   25. apr 2008 Jeg er nu ikke så bange for smitte med utøj hos dyrlægen. Min skræk går på sygdomme generelt hos de hunde, som sidder hos dyrlægen. Det er altså ikke alle mennesker, som har pli nok til at vente udenfor med en hund, som f.eks. har kennelhoste. Og nej, jeg mener ikke at jeg pakker mine hunde ind i vat. De lever et godt og begivenhedsrigt liv, men netop hos dyrlægen har jeg ikke lyst til at lade dem sidde i venteværelset, hvis der er for mange mennesker og dyr:-)

• #12   25. apr 2008 Liselote: Jeg taler overhovedet ikke om utøj,med om f.eks parvo. Som dwer var her i byen. Og jo,alle 5 unde,er ugentlig i kontakt med andre hunde,ved træning,og besøg.
    Vi har overhovedet IKKE skrevet noget som helst om at "pakke hundene ind."
    Det var ang. dyrlæge besøg og sygdom,der hos ham el. hende,.

• #13   26. apr 2008 Vil tilslutte mig Jeanettes udmærket indlæg, og tilføje at pindsvinlopper ikke kan leve på andet end pindsvin - det er en myte, at de smitter både mennesker og andre dyr!

/ Trine

Kommentér på:
utøj

Annonce