3.563 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Tæppetissere Tæppetissere

Hvorfor er det lige, at så mange mennesker kalder små hunde for "tæppetisser".
Jeg synes det er en nedværdigelse af små hunde. Og der er lige så mange store hunde der tisser på tæppet.

Jeg er selv ejer af små hunde, og finder ordet tæppetisser om mine hunde meget irriterende.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tæppetissere
  • #1   9. apr 2008 Min den mindste er gulvtisser og ikke tæppetisser..
    Er skam lidt ligeglad med hvad folk kalder mine hunde eller racen.. De må sku synes hvad de synes.. Jeg elsker dem lige meget hvad :o)

• #2   9. apr 2008 Hvilke racer hører egentlig under den betegnelse?

• #3   9. apr 2008 Anne R
    Jeg griner bare af dem... Franske bliverofte kald for alt fra farlig kamphund til tæppetissere , kaniner og jeg ved ikke hvad... OG mange tror vi får skåret halen af dem...

• #4   9. apr 2008 Min hund er også en lille tæppetisser;-)

• #5   9. apr 2008 Jeg mødte en ældre dame da Freja var omkring 3-4 mdr, der sagde "nååårh en sød lille tæppetisser" !!! Gloede mærkligt på hende, og hun sagde "ja det plejer man da at kalde små hunde der tisser inde på gulvet, altså hvalpe" ..... Hmmm..(hmm,,hun var nu renlig på det tidspunkt)
    Gad vide hvordan ordet er opstået... det har jo været brugt i mange mange år....

• #6   9. apr 2008 Nu bruger jeg ikke rigtigt orden tæppetisser, men for mig er det ikke negativt ladet men sødt..

Jeg er også ligeglad med hvad folk kalder min hund..

• #7   9. apr 2008 Ved heller ikke hvorfor folk altid skal kalde dem det, og mine tisser bestemt ikke på tæpperne, nå;o)

• #8   9. apr 2008 Jeg oplever bare, at mange bruger det på en nedladende måde om små hunde, som om små hunde ikke duer til andet end at tisse på tæppet. Og det er jeg bare lidt træt af.
    Et andet ord er "gulvmoppe", især om meget pelsede små hunde.

• #10   9. apr 2008 Tæppetissere, dræberhunde, møgkøtere yada yada yada!
    kært barn har mange navne smiley
    Tror ikke man skal tage det så tungt.

• #11   9. apr 2008 Emma er aka Isbjørnen! smiley

Det er sødt synes jeg..

• #12   10. apr 2008 Dorte
    Det er også en "hest" du har smiley
    Synes ordet hest er mere positiv (heste er skønne)t, siger mere om størrelsen. Og stor hund det har du i hvert fald.

Men jeg må vel prøve og se om jeg kan leve med det, for det vil nok aldrig ændre sig.
    Skulle måske sætte hovedet i blød efter et andet ord, der i mine øre er mere positivt.

• #13   10. apr 2008 Gi mig minimum 40 år mere med små hunde, så har jeg nok lært at leve med det og trække på smilebåndet.
    Det har måske også meget med det toneleje det bliver sagt i.

• #14   10. apr 2008 Panda er ikke en tæppetisser, men en miniature grand danois (det er en YDERST sjælden race... smiley

• #16   10. apr 2008 Tror man bruger tæppetissere, som man bruger ordet kamphund, muskelhund osv.... Og der findes jo egentlig ikke en oversigt over hvilke hunde der indgår i ovenstående..... Men folk ved som regel hvad der bliver talt om når det bliver nævt smiley

For mig betyder det ikke noget hvad folk vælger at kalde min hund - ordet muskelhund og kamphund det er så udbredt, så tror det ville være svært at få vendt den om..... Men for mig og familien er det bare vores aller aller bedste bedsteste Cossedreng smiley

• #17   10. apr 2008 Tjaaaa,, min er også tæppetisser, men håer det snart går over (-:

• #19   10. apr 2008 Tjaa.. nogle mennesker kalder små hunde tæppetissere, nogle kalder store/brede hunde kamphunde/muskelhunde...

Det er en masse nedladende, frygtindgydende tillægsord der bliver påduttet vores respektive hunde, ene og alene pga udseendet.

Det er ikke fair nej, men sådan er livet.

• #20   10. apr 2008 Tja min bliver også kaldt for tæppetisser... Det rør mig ikke det fjerneste...
    Så længe dem med små hunde skal finde sig i at deres hunde bliver kaldt for tæppetissere, så har jeg det sådan at så kalder jeg også muskelhunde for muskelhunde... *G*

• #21   10. apr 2008 Michael
    Moppegarn - Tja, den betegnelse kan man vel godt bruge om den ene af vores hunde lige nu, han trænger til en ordentlig tur med børsten.

Marlene
    Den med rya-tæppet tror jeg egentlig også at jeg engang for mange, mange, mange, mange år siden har hørt.

Jeg synes ofte jeg har hørt tæppetisser i en nedladen sammenhæng, måske mest af min storebror som aldrig har brudt sig om mine hunde, måske det er derfor ordet genere mig.
    Så det er dejligt at høre, at det i almindelig omtale hos de fleste, ikke er et negativt ord om små hunde.

Men som jeg skrev tidligere, så giv mig 40 år mere med de små hunde, så vænner jeg mig vel til ordet og lære at smile af det. Og bigbrother kan få lov at have sin mening om mine hunde for sig selv.
    Så fra nu af er mine dejlige vapper også nogle tæppetissere (godt vi ikke har tæpper på gulvene her i husset smiley

• #22   10. apr 2008 Vi har da i vores familie også joket om "tæppetissere", "hestehunde" og det der er værer smiley
    Lige som vi joker om vores egen hund smiley
    For mig er det kun et spørgsmål om humoristisk sans, og har ikke noget med hundenes egenskaber at gøre.

• #23   10. apr 2008 Problemet er jo bare som Anne siger, når det ikke bliver sagt med et glimt i øjet, så er det nærmest et skældsord.

Hverken tæppetisser eller muskelhund er en særlig sigende betegnelse.

Brug dog hundenes racenavn.

• #24   10. apr 2008 Ginne
    Det har ALDRIG været en joke fra bigbrothers side. Han har virkelig aldrig brudt sig om dem, hilser aldrig på dem når vi er sammen.
    Men hans meninger om mine hunde har jeg besluttet nu, at give f...... i

• #25   10. apr 2008 For mig er en tæppetisser kun de små pelshunde. Altså med lang pels til gulvet eller næsten. Et tæppe der tisser!

Alle de andre er bare småskravl. Og husk nu lige at tjekke hvad hund jeg har før I bliver sure.

Min toller blev ofte kaldt for en gris pga hans lyse snude.

Komondoren har jeg også altid kaldt for "et omvandrende gulvtæppe"

Jeg kan virkelig ikke blive forargret over alle de øgenavne der er til hundetyperne.

• #26   10. apr 2008 Michael, muskelhunde er et popord, intet andet, på linie med tæppetissere.

Enten er en hund af en bestemt race, eller også er det en blanding.

Jeg forstår ikke behovet for disse usigende kategorier som er tildels medieopfundet. og som ingen rigtig ved hvad indeholder.

Samtlige racer er i forvejen inddelt i kategorier... der er ikke behov for flere.

• #27   10. apr 2008 Anne> Han lyder da lidt træls!
    Min kommentar var mere for at vise ikke alle mener noget ondt eller negativt med denne type kommentarer. Det er ofte blot et udtryk for humor. Om det så er god eller skidt humor er jo individuelt. Men man kommer uden tvivl længest med at smile lidt af det i den sammenhæng smiley

• #28   10. apr 2008 Ginne
    Ja, og det har jeg jo så også fundet ud af her i HG og det er rart at vide, at de fleste bruger det med et glimt i øjet, en betegnelse for langhåret små hunde, noget positivt.

• #29   10. apr 2008 Hvad så Anne er du ikke på job? Hvorfor kommer du så ikke her over med cola og kage, jeg keder mig med 4 unger.
    Du har i hvert fald ikke nogen tæppetissere, kun TURBOFRÆDSERE smiler... Enzo og Riiini er super dejlige.

Knuzz Stine

• #30   10. apr 2008 Hej Stine
    Dejligt at se dig her.
    Det ville jeg rigtig gerne, men jeg kan desværre ikke. Jeg skal til lægen med Mille - 5 års undersøgeles med vaccination - HJÆLP.
    Har snakket med hende om, vi skal synge en lille sang når hun skal stikkes - om det kan tage hendes tanker væk fra at det gør lidt ondt.
    Senere skal jeg på arbejde.

KH
    Anne

• #31   10. apr 2008 Da min datter blev træt af at de samme mennesker igen og igen kaldte hende franske for en tæppetisser og møgkøter sagde hun lige så stille til dem at det var det skam ikke , det var en Afrikansk jagerkat.... Det tror de så stadig på.....

• #32   10. apr 2008 Jeg tror jeg vælger Stine's version hvis jeg skal rette folk - TURBOFRÆSERE - Den er god Stine. På en rigtig god dag og medvind, kan de næsten løbe lige så stærkt som Mandi smiley

• #33   10. apr 2008 Jep Turbofræsere på duracel, det gælder i hvert fald for Enzo.. smiler
    God fornøjelse med Mille, det går heldigvis stærkt med det stikkerri.

Vi ses

• #34   10. apr 2008 Stine
    Det gør vi i hvert fald.

Kommentér på:
Tæppetissere

Annonce