{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Helt ærligt............!! {{forumTopicSubject}}

10 minutter efter jeg klart udtrykte min uenighed, angående "sprogblomster" og holdninger til hvorledes,en anden person på forum i går, tiltalte et barn -har hun stemt min hund lav !

Det der provokerer mig, er at hun ikke formår at besvare/kommentere mig inde på tråden, men prøver at ramme mig, gennem min hund..
Altså dog, lille ven.. Der skal sgu mere til !

Jeg er da glad for at jeg ikke er et barn længere, og dermed ville blive hamrende ked af sådan en karakter !

Du der har stemt, er 6 år ældre end pigen, diskussionen drejede sig om..!
Og jeg kan da kun sige at hun opfører sig væsentligt mere voksent og faktisk også mere modent end tifældet er med dig !..



Jeg smider lige et link:
(link fjernet)

Jeg mener det er dybt uetisk at voksne mennesker tiltaler et barn sådan !
Jeg ved godt at bølgerne gik meget højt fra start af, men da folkene på tråden fandt ud af, at det faktisk var en pige på 14, de diskuterede med, dæmpede vandene sig da, for de fleste, men der var desværre undtagelser !

Det der gør mig vred, og grunden til jeg skriver dette indlæg er:Hvis jeg var et barn, og et (yngre) voksent menneske prøvede at jorde mig, blot pga uenighed, -ved at give min hund lav.. Jamen så var jeg da sikkert ikke længere her på HG..


Er det en almindelig måde at vise sin uenighed på herinde ?

Er det iorden at i/du opfører jer sådan herinde ??

Jeg mener både hvad angår det belæg man giver karakter efter, men også at der fortsættes med at tale grimt til børn, selvom der er blevet gjort opmærksom på det ??

Eller.. Ja hvad mener i egentlig ??

Hilsner fra
Pia og Agge-drengen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Helt ærligt............!!
  • #1   16. sep 2005 dejligt at se der er andre end mig der kan skrive lange indlæg her. Jeg mener generelt forlk går for meget op i de karakterer og for står det ikke.. men derudover skal folk da have lov at ytre deres mening. altså f.eks. hvis jeg mener en hund er flot vil jeg have lov at give den høj ligeså vel som jeg vil have lov at give en hund jeg finder kedelig lav. det er jo ikke kun lavet for at man kan skamrose hinandens hunde.
    Folk har forskellige smag. Og heldigvis for det da smiley

    Jeg syntes din måde at takle situationen på i den tråd du henviser til er yderst eksemplarisk og fornuftig... stor ros for det. jeg er enig med dig.

    God weekend.
    may-britt smiley


  • #2   16. sep 2005 Jeg synes du tacklede situationen flot, da du fandt ud af at hun kun var et barn på 14 år!!
    Og at der så er nogen herinde, der kun kan finde ud af at hævne sig, ved at give din hund en lav karakter.........op i emhætten da med det!!


  • #3   16. sep 2005 kort og præcist formuleret Elena.
    -OP I EMHÆTTEN MED DEM *G*


  • #4   16. sep 2005 May-Britt: ja...ingen grund til alt det udenomssnak....ggg

  • #5   16. sep 2005 Elena ja i forhold til mig så er det da bare op i emhætten *ss*

    Men hvis det er måden sligt bliver tacklet på indbyrdes, og (hvad der harmer mig) er : hvis jeg havde været 14 eller 11 år.. Så havde det skisme ikke været iorden !

    Og måske jeg har formuleret mig lidt uklart, situationen skulle forståes sådan: hvis jeg havde været et barn. !
    .Er der så virkelig voksne, der ville gøre sådan.. Jeg mener udover at tale grimt til et barn på tråden, ville man også give et barn en lav karakter, pga uenighed.. Det er sgu´ det der gør mig vred !

    Og skal der nævnes lav, så er det sådan en adfærd, der får mig til at tænke LAV !

    Jeg forventer selvfølgelig ikke (desværre), at børn der har været i "klinch" med voksne herinde, tør stå frem og fortælle det, men jeg tænker skisme mit, oven på den omgang i går !


  • #6   16. sep 2005 Pia - det er desværre IKKE første gang dette er set - hverken det med "hævner" karektere, eller måden at tale til andre (børn) på.

    Mht. Karekter så synes jeg sqitte det er i orden, her er MANGE for hvem det betyder UENDELIGT meget hvordan deres lille hund bliver "bedømt og udover at det står tydeligt i reglerne at det IKKE er tilladt at bruge karekter som hævn - så er det også forkert, barnligt og tarvelig.

    Jeg finder at det er let og flot for "os voksne" at sige "det bare er for sjov" osv - jeps - det er det også - sålænge man ikke er et barn og et barn det går udover - håber i forstår *S*

    Knuser fra Karina.


  • #7   16. sep 2005 Jeg har fuld forståelse for at bølgerne går højt, ved indlæg der handler om uetisk adfærd over for hunde (eller andre dyr) Og i netop disse indlæg, kan jeg heller ikke sige mig selv fri for at benytte mig af et mere hmm vil kalde det et direkte sprogbrug ! *ss*..
    Ofte er det også disse indlæg, der giver mig en større viden, for argumenterne flyver rundt. og kan man læse mellem diverse eder og forbandelser, så er der ofte et ganske udemærket budskab..!

    Men jeg bliver sgu harm når det er børn, der bliver overfaldet på den vis...!
    Og jeg provokeres af tanken om at, en lav stemme gives, grundet uenigheder, og at dette så temmelig sikkert sker for børn herinde, samt at de skal stå model til diverse uanstændige indlæg tillige....!
    Hvis det barn, som hele uenigheden opstod af. også har fået lav..Eller hvis andre børn herinde i samme situation har fået lav på den konto...Så er jeg sgu´ foraget.. Og desværre tror jeg ikke det er helt så utænkeligt endda !. -Ja det er hvad mine tanker går på !


    SÅ FOLKENS, HVAD MED EN SNAK OM ETIKKEN HERINDE ??..





  • #8   16. sep 2005 Moster Grethe- jeg gir dig helt ret, synes debatten endte godt igår.... Men synes mange har det med at køre op, og ikke se hvad der ellers bliver skrevet...Det kunne vi måske alle lære af...c";)
    Det med stemmerne synes jeg er noget pjat...hunden bliver jo ikke grimmere bare fordi man ikke kan li` ejeren....


  • #9   16. sep 2005 Synes også det med stemmerne er latterligt - det viser bare hvor smålige folk kan være..

    Nu var jeg ikke selv med i går men jeg ville sikkert også have reageret på samme måde - det lød jo helt vildt useriøst med en syg hund som stadig var havlp men igen hvis jeg fandt ud af at pigen kun var 14 så havde jeg nok nedtonet det lidt men stadig - det er bare for dumt at tænke på at lave hvalpe på den måde!


  • #10   16. sep 2005 Vel lyder det ikke smart med hvalpe i omtalte situation..

    Men noget tyder konkret på at, pigebarnet havde fået flere ting galt i halsen...! Så jeg har for mit vedkommende,valgt at lade tvivlen komme hende tilgode..!

    Anyway, så har vi så travlt med etikken ang, hundene.. Men hvis et barn har spg.. Så skal de også have chancen for at lære noget ! Og det er jo netop det vi gerne vil ikk´...*ss*
    Så kan det altså gøres på en smartere måde !
    Det sker da ikke ved at "ungerne" blliver overfaldet verbalt, for så flytter børnene jo netop focus fra det saglige til en, hmm....Jeg vil vælge at kalde det: uklar følelsesmæssig reaktion, eller oplevelse..!
    Vi har jo flere tydelige eksempler på hvor galt det kan gå blandt voksne, så tænk lige på hvordan det må føltes for et barn..

    Jeg mener også der bør være en etik, ang. hvorledes i det mindste børn herinde bliver tiltalt, sådan som en form for indforstået indbyrdes dagsorden, os voksne imellem ?

    Når man opserverer, at det er et barn der blliver "angrebet" så lige råbe vagt i gevær, til (os) andre der endnu ikke har opdaget det ?


  • #11   16. sep 2005 Det kan jo bare, være svært at fåbe folk op ;o)
    Men et godt råd her fra, ville være at lade tvivlen komme den enkelte til gode :o) og bruge sin sunde fornuft... så tror jeg personligt, at mange ting kunne klares på en pæn måde ...


  • #12   16. sep 2005 Og Tove nej *ss* det gør den bestemt ikke !

    Jeg tilstår gerne, at der er hunde herinde, som ikke lige er min kop the.. sådan har vi det vel alle.. Men at smide en lav stemme, fordi jeg har de holdninger og meninger jeg nu engang har, eller give en hund lav, fordi den har givet min skrammer eller hvad det nu kunne være..
    Det har skisme da intet med hundens udseende at gøre..

    Jeg ville da heller ikke, finde på at ændre karakter, pga uenighed med ejeren...

    Jeg ville bare gerne være foruden at sligt går ud over børn.. For de har lov til at stille "dumme" spg.. Og de taler som oftest ud fra deres følelser, og ikke altid lige rationelt.. Og det mener jeg vi voksne har et ansvar om at være klar over..


  • #13   16. sep 2005 Ved godt jeg måske lyder gammel klog... men har via mit job, oplevet hvordan voksne mennesker,kan være over for hinanden, så nogle går psykisk ned ......

  • #14   16. sep 2005 Helt og aldeles utilstedelig opførsel i den omtalte tråd.

    Har før lagt mærke til at de forskellige tråde ikke bliver læst grundigt nok, og at der derved opstår misforståelser. Det må bare ikke ske, når trådens opretter er 14 år gammel - så skal man være sit ansvar bevist, som den voksne man er.
    Hvis man ikke kan forså at kommunikere på et offentligt forum på en høvisk måde, skal man helt lade være.

    Rikke

    www.bc-world.dk


  • #15   16. sep 2005 Tove *ss*
    vel er voksne ikke for gode.. *ss*
    men jeg mener vi herinde har et fælles ansvar over for børnene der benytter sig af forums som dette..


  • #16   16. sep 2005 Helt enig, mener vi alle har ansvar for at de børn der benytter dette forum, ikke kommer til at opleve noget lignende....c";)

  • #17   16. sep 2005 RAV.. jeg er rigtig glad for dit indlæg *ss*
    Jo flere jo bedre tænker jeg. !
    For jeg syntes det er et vigtigt emne at debattere, og jeg ville være ked af, hvis børn herinde ikke får noget mere optimalt ud af dette forum, end at de skal overfuses når de spørger eler bidrager med et indlæg..


    Vi kan jo alle komme til at jokke i bederne, og formulere os uklart, eller reagere voldsomt på uklart formulerede indlæg.. men der skal nu ikke så meget til at råde bod på dette *ss*
    Hvis der oprigtigt og ikke mindst ærligt, uforbeholdent bliver rakt en hånd frem, så syntes jeg ikke det er svært at tage imod *ss*

    Og jeg vil lige nævne igen, at de indlæg hvor bølgerne har gået højt, er som regl også de indlæg jeg har lært mest af, og jeg siger mig da heller ikke fri for et lille andrenalin kick *ss* men det er i mine termer utilstedligt når det går ud over børn !

    Det undrer mig, der ikke er flere der er interesserede i at bidrage til denne debat.. ??


  • #18   16. sep 2005 Bettina .. *ss*

    Jeg ville også have følt mig dybt pinlig berørt !

    Jeg ville have skammet mig "røven ud af bukserne"- rent ud sagt !


  • #19   16. sep 2005 *RØDMER DYBT*

    Tusinde tak !
    Til alle jer, der har været inde og stemme på Agge her til aften.. Een er jo helt overvældet *ss*

    Det var jo overhovedet ikke det der var formålet med mit indlæg !

    Men jeres stemmer var og er, en sød gestus *ss*
    og jeg tager imod som de er ment.. Tusinde tak *ss*
    Det er virkelig rørende !

    Kram fra
    Pia og Agge-drengen.


  • #20   19. sep 2005 Jow jow...
    Der sker da ting og sager..

    Jeg har selv efterfølgende stemt på vedkommendes hunde... Samt skrevet en lille kommentar hvorfor de har fået den stemme de har..

    Nu er Agges "lav" ændret til en "middel" -Såå Deet..(dog uden begrundelse)

    Jeg kan kun sige, at jeg er ligeglad om han bliver stemt det ene eller andet.. Og behold du bare en lav stemme hvis du mener at det er den karakter der er passende.

    Essensen med mine indlæg er, -at jeg er bange for at der er børn der bliver jordet, af såkaldt voksne på den "konto". ?
    Og det er der jeg gerne vil have drejet focus hen på..

    Venlige hilsner fra
    Pia og Agge-drengen
    .





Kommentér på:
Helt ærligt............!!

Annonce