{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.563 visninger | Oprettet:

HELT ÆRLIGT ??? {{forumTopicSubject}}

Helt ærligt hvordan FANDEN kan det være at man hele tiden skal blilve overfaldet af andre hunde konstant???

Jeg har her til aften gået med min familie i skoven med vores dejligt bamse på 6 måneder. Pludselig kommer der to sorte chæffer lignende hunde løbende og da dette er 4 gang der kommer nogen i alt den tid 3 måneder så skriger jeg bare et døds skrig. Prøve at fumle bamse op ved det ikke er det smarteste men jeg kan ikke lide store hunde slet ikke med den fart og de skal fisme ikke have fat i min lille vovse. Mens jeg får fat i bamse får jeg råbt at de hunde skulle fucke af sorry sproget og at de skulle få fat i deres hunde og alt muligt andet. Jeg skreg nok som om jeg var døden nær. De knurre og jeg føler mig truet de hopper op og får fat i bagdelen af bamse som giver et piv men der har jeg også min hånd. Heldigvis får de ikke rigtig fat kun min ene finger får en lille ridse. Ejerne kommer også løbende og får kaldt hundende til sig. Vi får cheket bamse men ingenting at se heldigvis. Ejerne til hundende er søde nok og Bamse får lov at hilse på den ene af hundende så han fik en god oplevelse er jeg meget glad. Så går vi roligt hjemmad.
Nu endte det her godt men er 4 gange. 2 gange med hunde fri og 2 gange hvor det var en pæn markering hentydning til at bamse skulle fucke af.
Begynder sku at tvivle om jeg egner mig som hunde ejer hvis jeg skal overfaldes 4 gange på tre måneder i de næste 15 år ??? især hvis jeg får børn en dag. Årh måtte bare lige ud med det elsker hunde men større hunde med fart på er jeg ikke så godt til. Slet ikke med de oplevelser jeg har fået nu. håber min lille bamse er klar til endnu en ny dag uden mén.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HELT ÆRLIGT ???
  • #1   15. aug 2011 Tror skam ikke du vil blive overfaldet så meget fremover - du har bare været utrolig uheldig. Godt det ikke gik værre. Var det en hundeskov?

  • #2   15. aug 2011 Hold da op, det lyder da ikke sjovt.. smiley men jeg har aldrig oplevet at min hund er blevet overfaldet, hvilket jeg er meget glad for.

  • #3   15. aug 2011 Det er jeg også. Nu er min hund heldigvis en bette prut på 3,9kg. Så hun kommer op under armen hvis jeg skulle være i tvivl om overfald. Sådan er det bare.

  • #4   15. aug 2011 Jeg må virkelig gå de forkerte steder hvor folk har hovedet under armen smiley nej bare en alm. skov Brøndby skoven.
    Nu var dette par meget søde og venlige og selvfølgelig ked af situationen. Men de andre vender nærmest bare rykken til uden at sige noget sorry men får virkelig lyst til at dolke sådan folk i ryggen. Føj hvor er jeg træt af at han/jeg/vi skal udsættes for det.

    Der hvor jeg bor er hundende fri og der er vidst ikke nogen der der kender til hunde snor. Når de er på egen grund og jeg lufter Bmase så kommer de flyvende ud til ham og jeg aner jo ikke om det positiv eller negativ hvis den hund føler jeg er på dens grund hvilket jeg ikke er. Nu Kan jeg se at jeg har jordens dejligste hund som pt. endnu ikke har vist tegn på agressivitet meen derfor vil jeg gerne have styr på min på min og andres hunde hvis Bamse ikke er tryg ved situationen Så aner jeg jo ikke hvad han kan finde på. SÅ her tror jeg københavneren må bruge ordet TRÆLS


  • #5   15. aug 2011 Bamse vejer ca 8 kg og han ryger også op på armen så snart der kommer hunde uden snor men det hjælper sku ikke når man kun er 153 høj smiley

  • #6   15. aug 2011 Ja det ville jeg også rigtig gerne men dette er 4 gang og ja jeg sætter mig sku ikke ned og ser døden i øjnene og selv får kappet hovedet af man ved sku ikke hvad for psykopater der har de hunde sorry men der sker jo en del. Jeg er også pænt sikker på at hvis jeg ike havde taget bamse op så skulle jeg runde dr. dyr. for det var bestemt ikke en pæn modtagelse vi fik. De ejere vidste ikke vi var der og havde hund da de jo løb rundt om hækken så nogen skulle jo fortælle dem at de er ved at overfalde/angribe mig og min hund. Jeg stopper selvfølgelig da jeg kan se de kommer efter hundende. Altså de fik fat i min finger Det siger sku mig at det nok ikke lige var en lej og de fik fat i bamse så han pev. Vi kan godt bliver enige om at råbe og skrige ikke er den bedste coctail men i denne situation hvor jeg ikke kunne se ejerene var det mit nødråb om hjælp eller hvad man nu siger,

  • #7   15. aug 2011 Hehe forstår godt hvad du mener smiley normalt når vi går tur og møder andre hunde som
    Får lov af sin ejer plejer jeg også at sætte mig på hug for ligesom at være lidt med eller hvad man nu siger og ja nogen hunde knurre da også af bamse og måske lige markere engang men så går vi bare. Mere er der som regel ikke i det smiley men når hunde kommer løbende frit uden ejer i sigte og det ikke er de mindste hunde så må man bare reagere. Man føler sig lidt Palle alene i verden i de få sek. Det står på. Man kan på ingen måde nå at holde hovedet koldt når det går så stærkt desværre ville ønske man lige kunne de i krystal kugle. Så man var mere forberedt. Skal lige siges at den ene hund bamse fik lov at hilse på bagefter var rolig og ikke til at forstå at den havde været ude efter os. Det er jo svært at sige med ord overfaldet angrebet markeret osv mange ord forskellige meninger om hvornår hvilket ord skal bruges. Lige meget hvad ord så kom de i fuld fart og knurret og bed ud efter os så kan man kalde det hvad vi vil smiler. Nu hopper jeg også under dynen.


  • #8   15. aug 2011 Det er bare det mest belastende når folk ikke har styr på deres hunde, når men jeg gjorde altid det når en løs hund kom løbende mod Bella så råbte jeg til ejer at hun havde skab eller andre smitsomme sygdomme for så fik folk travlt fordi de lige kan ane en kæmpe dyrelægeregning.. Thi hi...

  • #9   16. aug 2011 Føler virkelig med dig, ved hvordan du har det.. jeg er desværre også en af de uheldige der gang på gang møder løse hunde, min dansk/svensk gårdhund gider bestemt ikke snakke med fremmede hunde, og kommer de for tæt så knurre hun, det ender næsten altid med et lille slagsmål, hun er jo altid i snor så hun passer på mig og min chihuahua, så jeg er også rigtig træt af at folk bare regner med alle hunde vil hilse og de ikke har en skid styr på deres.
    Kom en dag op og skændes med et par der gik med deres havlstore hund løs, den kom løbene imod os, lige i hovedet på hende så den blev bidt, ikke voldsomt hun havde bare godt fat i deres, de mente åbenbart det var min der skulle ha mundkurv på evt. aflives for hun var jo farlig..
    Det kan bare ikke være rigtig man ikk kan gå tur uden at der kommer hunde lige i hovedet på en...



  • #10   16. aug 2011 Årh altså det er bare utroligt at folk ikke tænker sig om smiley dem der havde hundende igår tror jeg var ved at sætte deres hunde i bilen og så var vi lige et forkert sted på et forkert tidspunkt. Men tvivler lidt på de er i snor når de er ude at gå. Må se hvordan bamse reagere de næste par dage. Han har været meget ops. På alt lyde og mennekser har han gøet af og haft et maridt. Han er en stærk hund og har ikke taget de andre oplevelser med sig som sådan men tvivler lidt på om denne her igår tog lidt hårdere på ham:(

  • #11   16. aug 2011 Jeg har også oplevet et overfald på Dina, af to Huskyer, der fik flået hendes dækken, før jeg fik dem sparket væk. Ejerens kommentar bagefter...."din hund kan jo bare lade være med at skrige, for så tror mine jo det er et bytte". De to hunde var løse i statsskoven, og min var i snor. Hun begyndte at skrige da de kom løbende hen mod os.

    Det er nemt at gå i panik. Sådan har jeg det selv, for jeg har for en del år siden båret min lille hund hjem efter et overfald, mens hans tarme hang ud af ham. Det var en frygtelig oplevelse, som jeg aldrig nogensinde glemmer. Han var også i snor den gang, men der kom en løs Schæfer, som åbenbart var en anelse skør. Bagefter fik jeg at vide, at den faktisk lige havde bidt sine egne hvalpe ihjel.

    Jeg kan godt forstå at du blev forskrækket, for det er bestemt ikke rart når sådanne ting sker. Jeg tror selv, at min angst forstærker Dina i, at det er farligt, så derfor bliver hun usikker.
    Men jeg prøver virkelig på at tage det roligt, selvom det er svært lige når man står i situationen. Heldigvis har vi også haft mange gode oplevelser med hunde og mennesker som gerne vil hjælpe med at gøre os trygge.

    jeg håber, at du også kan få lidt hjælp, så I kan komme til at slappe af når I møder andre hunde. Det gælder i hvert fald om at få så mange gode oplevelser som muligt.


  • #12   16. aug 2011 Jacob Von Salquist .
    Hvis hendes kæreste lille hunde-eje er blevet overfaldt før af løse hunde, så er det da klart at hun reagere som hun gør. Om det er klogt, er en helt anden ting. Jeg kan godt forstå hende, det er overhovedet ikke sjovt. Du kunne da heller ikke vide, om hendens hund var blevet bidt eller andet hvis den var blevet nede på jorden. Det KAN have forbedret hundens skader, at den blev taget op. Det er der ingen der ved. Jeg forstår hende fuldt ud.


  • #13   16. aug 2011 Og hvis folk holdt dereshunde i snor når de ikke kan styre dem, ja så var problemet der slet ikke.

    Hvis du ikke har 100% kontrol over din hund, ja så skal den ikke være løs.

    Hvor svært kan det lige være.

    Lige meget hvordan man vender og drejer det kan det ALDRIG være TS fejl at hendes hund bliver overfaldet når den er i snor ved siden af hende.



  • #14   16. aug 2011 Tak for jeres støtte smiley også selvom reaktioner er forskellige men de hunde forstod ikke at jeg råbte nej. Det fik jeg nok ikke lige skrevet at jeg råbte også for det ord kender de fleste hunde og håbede at de ville vende om men gjorde de ikke og da bamse bliver bange vil jeg først have ham tæt på mig da den en hund bider med en knurren føler jeg en trussel får ham op hvor den ene eller begge napper efter ham hvor de så får fat min finger og han piber. Tror næppe nogen lader deres hund være på jorden når to psyko hunde kommer på den måde og det hele går så stærkt.

  • #15   16. aug 2011 Ja, det går nemlig så stærkt, og det er nemt for andre at fortælle hvad man "skulle have gjort". Som regel er det nogle der ikke selv har stået i en sådan situation.
    Min gamle hund var meget social, og jeg tog ham aldrig op. Derfor kunne en løs hund få fat i ham. Jeg nåede ikke at gøre noget som helst, kunne bare samle ham op fra jorden, da den slap ham.
    Jeg tror ikke folk forstår hvad der foregår i hovedet på én, når man bærer en skambidt hund hjem.
    Jeg kan stadig få mareridt over at jeg kunne mærke hans tarme på mine ben mens jeg bar ham.
    Selvom man prøver at være rolig hvis man tror en lignende situation opstår, så er det godt nok svært.
    Da Dina blev overfaldet sidste år, da kørte det hele i hovedet på mig igen. Jeg ville faktisk ønske at jeg havde taget hende op, men alle siger jo, at det skal man ikke.


  • #16   16. aug 2011 Ja man skal helst have sin hund mellem benene i stedet for at tage hunden op meen med tanken om alle de psyko hunde som ikke bliver opdraget ordentligt og får skam bidt mennesker så har jeg faktisk ikke lyst til at sætte mig på hug og de døden i øjnene mens to kæmpe hunde kommer tonsende gør og knurre bider efter ens kæreste eje og en selv. Man går jo heller ikke ud foran en bil med 150 km i timen i håb om at personen stopper ? Hvis de hunde nu var kommet i et mere roligt og venligt tempo uden knurren og gø så havde jeg nok også tacklet det anderledes. Mange hunde stopper som regel op og begynder at snuse til den anden hund når de møder andre men ikke de sidste par gange her desværre.
    Hanne må virkelig ikke have været noget kønt syn og den værste oplevelse man kan få smiley hunde der gør sådan noget skal aflives på stedet


Kommentér på:
HELT ÆRLIGT ???

Annonce