{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

Skal vi lige blive enige... snor {{forumTopicSubject}}

At ja!! Store hunde skal holdes i snor, på offentlige steder, da de jo kan lave stor skade på små hunde, andre dyr og mennesker..
Men Skal vi så lige blive enige om, at det skal små hunde også????
Ser gang på gang, folk herinde skriver, at jeg har altså ikke snor på lille Tut, han kan jo ikke engang bide en tyggestang over...
NEJ, men læs igen... Store hunde kan rense tænder med Tut..
OG der er fand.... ikke noget mere belastende end en lille hund løber over til ens hunde.. Og ejeren råber "DEN gør ikke noget" HALLOOOOOOOOOOOOOOOO!!!
Vi snakker guppy og Moby- dick..
Ja vi holder jo vores hunde i snor, men det kunne jo være Bufas f.eks havde fået den forkerte pote udaf sofaen til morgen...Og det vil jo altid være os med giganterne der får skylden.
Hvis man er 200 ja! Nærmere 500 % sikker på, at man ikke møder nogle og man hele tiden holder øje.. Ja så løber vores også uden, men det er mest på indhegnede arealer, hvor vi altid ville kunne se om, der kom nogle, da vi aldrig ville tage chancen andre steder. Man skal have 100% styr på sin hund, men kan vi det??? Hunde har instinkter vi mennesker aldrig kan være 100 % sikre på.

Vi oplever det tit, og mener derfor selvom hunden er avlet til at sidde i en lomme, så hold jeres hunde i snor.. Store som små.

Andre forumemner med "Skal vi lige"
skal vi lige..
Ta' en runde...
Skrevet af: CE. Adfærdskonsulent og alt muligt andet . - 11. nov 2007
skal vi lige
have en stemmerunde inden sengetid??
Skrevet af: Miriam T - 12. apr 2006

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal vi lige blive enige... snor
  • #1   30. jan 2008 Ansvar og atter ansvar.

Så er det stadig den der er ejer eller holder i den anden ende af line der har et ansvar.

Og det er sq dem man skal ha fat i.

Mange tror fordi de har gået på et lydighedskurdus, så har de styr på alt, og er verdensmester..

Men sådan er landet bare ikke skruet sammen.

En hundeejer har altid og vil altid ha et ansvar og skal udvise respekt for ander..

• #3   30. jan 2008 JA, vi kan sagtens blive enige:-) ALLE hunde bør tages i snor, så snart man ser en anden hund, cyklist eller fodgænger! Mange mennesker er bange for hunde og det kan jeg godt forstå. Hvis Lotus fik lov, ville hun springe op i armene på alt og alle, som bare kaster et blik på hande. Hun er jo langt fra farlig, men hun kan søreme virke voldsom på et menneske, som er bange for hunde. Så hun kommer i snor, så snart vi møder andre mennesker, med eller uden hund:-)

• #4   30. jan 2008 Kaoz er ... middelstor?? 37 kg i hvert fald, ingen tandstik ; )

Jeg har meget sjældent snor på ham, men han er trænet til at kunne færdes hvor der er mennesker og hunde uden han opsøger dem..

I mine øjne må alle i hele verden have deres hund løs, så længe den er trænet og er sikker i komandoerne..

Den anden morgen blev en herre slæbt efter sin Sct. Bernard (i snor) og måtte undskylde at de bragede hen til koen og jeg.. der ikke engang havde snor med..
    - Hunden var venlig, og var kun en stor (MEGET stor) hvalp, og ingen skade sket..

Jeg tager gerne min hund i snor hvis der kommer en lovgivning..

Men jeg følger lovgivningen for mit område. Hunden skal være i line på højest 2 meter ELLER under fuld kontrol uden line..

Jeg gør intet ulovligt ved at min hund render fri, men derimod flexi-manien; den er ulovlig heromkring..

Hvor vil du hen Nina?

Jo ser i.. Snoren gør ikke underværker af sig selv, føreren skal jo guide hunden til hvordan det lige er man gebærder sig..

Har føreren ikke evnen, jamen så hold du din hund i line (selvom det kun hjælper hat når hunden er stærkere end føreren) og lad os andre give vores hund oplevelsen af fri leg i fri natur med sjov og spas =D

• #5   30. jan 2008 jeg syntes altså godt man må have sine hunde fri hvor man vil hvis man har styr på dem. Men det er skide irreterende der kommer sådan en lille hund som ingen har en dyt styr over. Også løber over til en stor hund som så for skylden for at prøve at komme hen til den lille hund(som den lille hun jo også vil gøre som er på vej)

• #6   30. jan 2008 må indrømme jeg engang i mellem glemmer snoren :o.
    hvis jeg ska hurtigt ud af døren.. også lufter jeg bamse.. men jeg er meget obs. på hvad der sker rundt omkring mig. og ser jeg nolge andre mennesker/hunde.. tager ejg ham op med det samme..

ellers har jeg har jeg ham altid i snor smiley

• #7   30. jan 2008 Jeg vil også lige pointere at jeg tager hensyn..

Han kommer altid på plads hvis vi skal passere andre mennesker, hunde, børn, cykler osv osv - også selvom de tager kontakt bliver han kaldt hen, skal der hilses skal jeg give lov først..

• #8   30. jan 2008 Som sagt er vores også uden snor mange steder, men ikke på veje eller andet offentligt sted, selvom man er hundevant er 2 GD på sammenlagt 130 kg + en labrador ja i hrmf.. Samme vægtklasse he he nok for stor en mundfuld... at møde på sin vej he he

• #9   30. jan 2008 Ja jeg oplever det desværre på en anden måde, hvor det er dem med store hunde, der er fuldstændig ligeglade med min lille hund og min advarsel, om at hun bider. Her er hvad jeg skrev om hende i et andet indlæg:

Jeg har en tæve på næsten 12 år, og hun kan ikke udstå andre hunde, og derfor er hun altid i snor. Jeg oplever også, at løse hunde kommer over til hende og folk råber,den gør ikke noget, nej men det gør min. Hun bider uden varsel.
    Men hvad sker, jo mange begynder at skraldgrine, for hvad kan en lille jack russell terrier dog gøre ved deres hund?
    Den kan bide og meget hårdt, og hun er ikke bange for nogen hunde. Hun går efter snuden og halsen, og hun har bidt sig fast i mere end en hund. Det er helt fra GD'er og til bullterrier, og det var ikke min hund der kom til skade.
    Og så folks dumme bemærkninger "jamen så kan den lære det", nej min hund skal ikke opdrage alle de andre hunde, det er hundeejerens ansvar

• #10   30. jan 2008 På indhegnede arealer, hvor hunde må være fri er Eddie altid uden snor, men der regner man da også med at folk der går derind, at deres hunde kan med andre hunde.
    Eddie er altid i snor andre steder, ik fordi han render væk, men for andres skyld, der er ikke alle der kan li hunde.

• #11   30. jan 2008 Jo lad os få snor på de hunde... Alene signalet om at der er styr på hunden er et skridt frenad... Min mor er panisk bange for hunde hun ikke kender , hvis de ikke er i snor... Og selv om jeg har hunde og har haft det i mange år , kan jeg så godt sætte mig ind i hvordan det er...
    Om der er store eller små hunde der provokerer eller ej , sæt den snor på MEDMINDRE du færdes på steder , hvor det er tilladt at hunden er uden snor eller du ved at der er 100 % styr på hunden...

• #12   30. jan 2008 Helt enig, ALLE hunde bør være i snor!

• #13   30. jan 2008 jeg synes også man kan have snor på hvis der er andre mennesker og hunde og så kan man altid snakke om om de må lege..

Men flexiliner.. dem kan eg altså ikke lide...

• #14   30. jan 2008 har os altid hundene i snor..
    Man kan ALDRIG stole 100 % på sin hund..

• #15   30. jan 2008 Buddy: mener du også de ska ha snor på i indhegnede arealer?

• #16   30. jan 2008 Jeg går altid med en kæde i lommen, som jeg kan bruge mod en evt. fremmede hund, som er på vej hen mod mig,..

Jeg hader folk der ikke har styr på hunden, det er ufornuftige folk.. som ikke har noget respekt for andre end dem selv.

• #17   30. jan 2008 Flexliner er bandlyst herhjemme....

• #18   30. jan 2008 nej, det synes jeg ikke

Jeg har snor på når jeg går på vejen osv, men når vi kommer ned til den sø, hvor flere lufter hunde, så kommer snoren af. Men ser jeg nogen, så kommer den på igen - også selvom han leger med en anden hund. Så må vi vente til de andre har passeret..

• #19   30. jan 2008 Maj-brit.. kan godt forstå dit dilemma, for det kan godt være den er lille, men det vil jo kun være til en dag den møder en større som ikke finder sig i at blive bidt, så vil det jo sagtens kunne gå ud over den lille alligevel..
    Jeg har nu også mine hunde løs, men det er steder hvor der ikke kommer ret mange, kunne ikke finde på at vandre en tur ned af gaden med ham løs..
    smilla er kun løs i hundeskoven som vi næsten har for os selv smiley

• #20   30. jan 2008 Buddy: ja ok, det lyder lidt som her.
    Men der er jeg godt glad for vores indhegning i Hjørring Bjerge, den er rigtig stor og der kan han få lov til at løbe frit.

• #21   30. jan 2008 jeg tror ikke mine hunde gør noget men jeg har en gang mødt en lille møgkøter der rendte hjemmefra da den ku se os kom gående i snor ejeren kaldte og kaldte og køteren blev ved at løbe mod os. da min hund begyndte at gø og trække frem i linen måtte jeg trække den anden vej men jeg kunne jo ikke løbe fra den lille køter så den den lille hund snappede i min hunds ben så jeg har lært min lession!!kan folk ikke styre deres hund så er jeg ligeglad så slipper jeg min hund også hvis den når at komme tæt nok på inden ejeren tager den. Min hund skal ikke stå og føle sig fanget i snor og ikke kunne forsvare sig ordentligt når sådan et gøende spetakel kommer rendene!

• #22   30. jan 2008 hvorfor er i egentlig imod flexliner?

• #23   30. jan 2008 Anne Mette M

Vi går tit ned på en mark - og den er godt nokikke hegnet ind, men ligger lidt øde, så der går han også uden snor..

• #24   30. jan 2008 Jeg synes flexlinen er upraktisk, man holder dårligt på den, den er tung (ihvertfald hvis det er til en GD), smutter den udaf hånden kan den skræmme livet af din hund eller den kan få den direkte i nakken.. Og så ser jeg ingen grund til min hund skal løbe flere meter i forvejen.

• #25   30. jan 2008 Det er dejligt når de kan få lov til at rende, min han vil til tider gerne grave store huller i marken han leder nemlig efter mus. Det er en dejlig hund at få med hjem, når der har været vådt og han har gravet. God med kort pelset hund.

• #26   30. jan 2008 He he .. De Dansk/svenske... Har en i klubben eller rettere en del..., men en af dem var med til arbejdsdagen og der fangede den 3 mosegrise he he

• #27   30. jan 2008 så tag da en kiks. okay, mange af de punkter kan jeg kun være totalt enige med dig i, men jeg må sige jeg er gået over til en flexline til coco hvis jeg går selv med ham for så får han større "råderum" og trækker overhovedet ikke.
    men jo da, kunne ikke se en flexline på chika (min tidligere gd.)

• #28   30. jan 2008 Buddy forstår ikke helt det med mus.. han hopper bare rundt med helt stive ben og ser komisk ud smiley

Gid Buddy kunne lege med en GD en dag - det kunne være sjovt

• #29   30. jan 2008 er også spændt på vores have til sommer ,-)

• #30   30. jan 2008 Der er mange med GD.er fra Sønderjylland hvor du kommer fra... Så mon ikke en potentiel legekammerat kan findes... he he

• #31   30. jan 2008 Min kæreste mødte en stor hund den anden dag på gåturen og det havde været ret sjovt. Han er lidt vild når han leger, men den anden var kæmpestor, så han "vandt" ikke.. og han sov meget tungt da de kom hjem smiley

• #33   30. jan 2008 Fuldstændig enig. altid snor eller løs hvor det er forsvarligt,

• #34   30. jan 2008 Må tilslutte mig dem som ikke kan lide flexiliner. Jeg synes det er utroligt at folk stadig bruger dem.
    Engang kom jeg cyklende, møder en dame med sin puddel i flexline som fylder hele stien, med det resultat at jeg måtte ud i en voldsom afvigemanøvre, så jeg faldt, ellers havde jeg ramt hendes kræ.
    Det er det der er det værste problem ved de liner. Folk har ikke tilstrækkelig styr på hunden når den render flere meter fra dem i såden en snor. Hundene får lov til at rende i alle retninger. Det er ihvertfald sjældent man ser hunden gå pænt på fortovet.
    Var ude for en stor dreng der luftede sin labrador på modsaatte fortov, da jeg kom med mine 2 hunde. Den blev ellevild da den så os, og spurtede hen imod os. Ud foran en bil.
    Jeg mener helt alvorligt at de liner burde forbydes.

• #35   30. jan 2008 jeg kan ikke se den store opstandelse med flexline... det er vel bare ejeren der skal lære at bruge den hensigtsmæssigt! og når ejeren ikke gør det er det ligesom i trafikken i bil at man bliver tosset men derfor forbyder man jo ikke bare folk at køre bil. jeg bruger en flexline i skoven hvor jeg ikke kan slippe dem løs eller åbne steder ved marker osv.... jeg kunne aldrig finde på at gå tur i byen med en flexline eller snævre steder!!!

• #36   30. jan 2008 helt ærligt man skulle tro i hader hunde alle sammen bortset lige fra
    Tib. mastiff: menneskets bedste ven - som jeg har samme mening med men jeg kan altså ikke lige se hvad problemet er i at have hunde løs hvios man har styr over dem. Imener at man ikke kan have styr over en hun d at det er umuligt de kan jeg så fortælle jer at det er det ikke og det er heller ikke sikkert at en poilitihund lige er en englebasse altid vel.... så ja der er nogle der er mere atige emnd en politihund... og jeg syntes man selv skal bestemme om man vil have flexliner i. Jeg føler skam når jeg har min hund i snor det vil huh ikke det kan godt være i synytes jeg er unanscvarlig og dum men sådan er det altså. Og i øvrigt er der ingen fremmede der stoler på en elleve årig mned en schæfer så de cykler uden om.... det lydder som om i også er sådan nogle...det var så det. Jegv er4 ikke enig???

• #37   30. jan 2008 Slet ikke

• #39   30. jan 2008 Min jack russell terrier kan godt finde ud af hvor lang flexilinen er. Jeg bruger den så kun når jeg er i skoven eller på stranden med ham.
    I skoven fordi han er jagthund, og læber efter vildt hvis han fik lov.
    På stranden for det første må hunde ikke være løse, og han kan finde på at løbe han til andre hunde, og han kommer ikke altid når jeg kalder

• #40   30. jan 2008 jeg må nu også sige at det er ejeren der skal lære at bruge flexlinen! og når man går med flexlinen til hverdag så lærer hunden også hvor lang snoren er. mine klarer det fint og vi går med dem hver dag. vi kan ikke slippe vores, og de kan kun i flexlinen få krudtet af og brugt noget energi. jeg holder altid øje med om der kommer mennesker eller hunde og gør snorene korte.

• #41   30. jan 2008 loba hved hvor lang flexlinen erhun vbed også at hun ikke skal vikle sig ind i den

• #42   30. jan 2008
    'hved

• #43   30. jan 2008 *hved
    *er hun

• #45   30. jan 2008 Herhjemme er min hund aldrig (eller sjældent) i snor. For han ved, hvor "grænsen" er. Vi bor et dejligt sted på landet, og det er lidt som om, at fordi der ikke er så megen trafik, kan man bare lade sin hund løbe løs - ind og ud af vores marker - og ind til vores hund på gårdspladsen. Det er hamrende irriterende. Jeg har flere gange mødt løse hunde med ejeren flere meter efter. Og da jeg er så "flink" går jeg gerne hen og spørger, om de har glemt snoren. Ellers har jeg én de må låne - for lige om lidt møder deres hund en STOR hund - inde på vores grund. Og da de som regel bliver pinligt berørt får de selvfølgelig et smil med på vejen. Vi skal jo gerne kunne være her alle sammen.

• #46   30. jan 2008 Har man kontrol over sin hund og kan kalde den til sig, naar det er noedvendigt. ser jeg ingen grund til at en hund skal holdes i snor.

Saa det maa vaere individuelt fra ejer til ejer imoe

Kommentér på:
Skal vi lige blive enige... snor

Annonce