{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.207 visninger | Oprettet:

Fluffy fransk bulldog ? {{forumTopicSubject}}

Har lige haft en skøn fluffy fnb inde i butikken.

Men fb er jo genetisk korthåret, så jeg er nysgerrig på om de er fci godkendt? Eller om det er en Fanny blanding?

De bliver solgt til 14000 og der står godt nok registrering af stamtavle, men det er der jo også doodler der påstået at have


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fluffy fransk bulldog ?
  • #1   7. sep 2023 Det er en disk fejl ved fransk bulldog i DKK, hvis den har: Lang, ruhåret eller ulden pels.
    Så nej de er ikke godkendt.

    Mon ikke de har tavle i en af de små klubber? eller en udenlandsk. Og mon ikke der er blandet noget ind på et tidspunkt for at få pelsen.


  • #2   7. sep 2023 Langhår kan bæres skjult under korthår. Så strengt taget kan det godt være en helt fair and sqare raceren fransk bulldog. Men det kan selvfølgelig også bare være endnu en smart blanding.

  • #3   7. sep 2023 Er stødt på dem før på nettet - også fluffy EB smiley

    Jeg har svært ved at tro, der ikke har været andet indover - om ikke andet i de fleste tilfælde.

    Men har set langhårede dalmatinere (golden-langhåret, ikke fluffy-langhåret) i kuld med almindelige glathårede - ifølge opdrættere kunne det dukke op i ny og næ?

    Så en enkelt i ny og næ, der ville keg nok lade tvivlen komme dem tilgode, men i større omfang, så ville jeg tænke det var blandinger (og det ville jeg nok se som et plus i den race).


  • #4   7. sep 2023

    profilbillede
  • #5   7. sep 2023 Det kaldes en mammut bulldog smiley

  • #6   7. sep 2023 Den var vel også blå smiley

  • #7   7. sep 2023 Når selv DDH frasiger sig den (så længe det varer), så er det slemt.

  • #8   7. sep 2023 Ikke godkendt mutation der bliver (indavlet) videre på....

    Og 14000? jeg har set dem gå til langt over det dobbelte, fordi de er sjældne...og uhh gerne også en ikke godkendt farve smiley

    Mere dårlig avl selekteret på alle de forkerte parametre er lige hvad racen har brug for smiley


  • #9   8. sep 2023 Jeg har det sådan helt generelt meget stramt med at en variant af en hunderace bliver efterspurgt udelukkende fordi den ser 'speciel' ud. Med levende væsener er det jo ikke at den er 'sjælden', der burde være den afgørende parameter. Men det tiltaler desværre en skrækkelig masse mennesker at man har noget ikke alle har og en hurtig googlesøgning afslører at det vist er det der driver det for både købere og sælgere smiley

  • #10   8. sep 2023 ... og det lidt sjove er at efterspørgslen ikke går i sig selv igen selv efter at det ikke er specielt mere, men noget 'alle' har. Se bare den brune farvevariant hos labrador. Dem måtte folk bare have for de var sååååå specielle. Nu findes de på alle gadehjørner og - no offence - men der findes godt nok mange brune labber med enten fysiske (HD, AD, allergi osv) eller mentale udfordringer...
    Man kan stadig opleve folk fremhæve at de har en BRUN labrador og man kan også stadig opleve at de brune er dyrere end de sorte og gule smiley


  • #11   11. sep 2023 Det er korrekt at det er en blanding som blev lavet tilbage i 70’erne så vidt jeg husker.
    Der er blandet en pekingeser ind.
    Efterhånden så kommer de af og til fra hunde efter disse.
    Noget har endda sat hanhunde til avlstjeneste for 25000 har jeg set.
    Varianten er ikke fci godkendt.


Kommentér på:
Fluffy fransk bulldog ?

Annonce