Undren Undren
Jeg har været inaktiv på HG i flere år på grund af den hårde tone. Ikke overfor mig, men generelt.
Kan måske godt forstå at nye der kommer ind får blæst håret bagud over den måde man kommunikerer på.
At man er uenig eller synes at andre gør det forkert ift hvordan man selv vil gøre det er så ganske naturligt, men direkte at svine hinanden til og tale ned til folk synes jeg er lang over niveau.
Jeg kan ikke forstå at et ganske almindeligt spørgsmål kan ende ud i et drama fra nogen sider forstår jeg simpelthen ikke.
Man kunne måske når man har fået sine svar stoppe at med at skrive mere så det ikke ender ud i et kaos af nedladende beskeder fra omverdenen. Eller dem som kun synes at TS er en idiot på flere områder stopper med at besvare.
Nogen skal næsten sprælle i et net af utilfredse hundeejere for at forsvare sine handlinger. Det ser meget grimt ud og er en kedelig menneskelig tendens.
Jeg ved godt at medieverdenen er ubarmhjertelig og man kan nemt få ørerne i maskinen, men mn er nu engang selv ansvarlig overfor det man skriver.
Kan se det absolut ikke er blevet bedre tværtimod.
Nu bliver jeg måske trukket med i møllen, men jeg er godt polstret og kan stoppe i tide både den ene og den anden vej.
Bare lige et lille ønske om god opførsel overfor hinanden.
sep 2017
Følgere: 536 Emner: 152 Svar: 10.686
Jeg sad og skulle finde en gammel tråd, og gik ind i min forumsvar for at scrolle dem igennem. Og så en tendens, hvor en overvejende del af mine svar er negative og/eller ret bryske.
Sådan skal det jo ikke være! På facebook, og særligt i de grupper, hvor folk "kender" hinanden, har jeg slet ikke samme tone.
Så hos mig er det helt sikkert et udviklingspunkt (som man siger på mit arbejde
Og så er der også de svar, hvor det kommer ud præcis som det skal, og at det er meningen, at svaret skal lyde både skrapt og surt. Som fx tråden (på fb) hvor en hundeejer skrev, at vovse havde slugt et batteri, og en anden foreslog at hælde vodka i hunden, så den kastede op
Så ja, jeg forsøger at huske på, at jeg godt kan skrive ordentligt, også selvom jeg er m-e-g-e-t uenig. Men nogle gange glipper det
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.108
Som i den virkelige verden bør alle tænke over deres væremåde, og som i den virkelige verden lykkes det ikke altid .. der er ikke fejlfrie mennesker ...
Der er også brugere der konsekvent insisterer på at skrive om ting, og på en måde de ved der provokerer og som trods pæne henstillinger bliver ved, så alle har et ansvar ..
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.152
Og jo, det smutter da også for mig indimellem, men det burde virkelig ikke være nødvendigt og i såfald, bør man nok kigge indad, i stedet for at pege fingre af alle andre.
HG er et godt sted hvor man kan lære meget og få svar på mange ting.
jul 2012
Følger: 21 Følgere: 1427 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 7.987
jul 2012
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.959
Så jeg har ofte valgt at trykke på PYT-knappen ... og i stedet for at skrive noget grumt om/ til vedkommende -------> så masserer jeg mine tæer i stedet for. .....
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.959
feb 2011
jul 2012
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 82 Hunde: 2 Emner: 348 Svar: 6.087
Altså... hvis man synes tonen er hård idag, så ville man da være død dengang, for hooooold da fest!
sep 2005
feb 2011
maj 2015
Følger: 53 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.510
sep 2005
Buttet brunette. Mener hun vist havde en rolle i Hairspray?
feb 2011
https://www.google.dk/search?q=ricki+lake+show&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjKu4bq-rP-AhWsR_EDHaILDuwQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1366&bih=657&dpr=1
https://www.google.dk/search?q=ricki+lake+show&source=lmns&tbm=vid&bih=657&biw=1366&hl=da&sa=X&ved=2ahUKEwi49Kfu-rP-AhWMNuwKHQMBDpIQ_AU
oAnoECAEQAg#fpstate=ive&vld=cid:db835494,vid:ZRs8PC8QlFc
jul 2021
Følger: 8 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 62
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 50
Jeg er da glad for at høre at i mener at tonen ikke er så hård som da jeg sidst var med.
Nu er jeg, synes jeg da selv, en der formår at skrive min mening på en pæn og konstruktiv måde uden at undlade hvad jeg mener om sagen
Det er vist noget man lærer i et servicefag og har med mennesker at gøre.
Den tone der er anvendt i denne debat er jeg vild med. Sådan lidt løssluppen, ironi og glimt i øjet. Jeg er fan.
Bliver det for speget så lukker jeg af og tænker pyt. Mener bar t man kommer allerlængst med at tale pænt til hinanden ??
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Enig i at man kan og skal diskutere uden at svine, men her er da helt utroligt stille.
Personligt savner jeg de til tider ophedede tråde, hvor det virkelig var vigtigt at præcisere hvilket nr svar man reagerede på for det kom til at stå 15 svar længere nede.
Der er jo ikke meget udvikling hvis man alle sammen bare skal være enige.
feb 2011
aug 2011
Jeg siger bestemt ikke man skal være enig, det bliver kedeligt. Jeg efterlyser bare at man skruer lidt ned for ordgyderierne. Tænker ikke der er noget der synes det er fedt at blive talt/skrevet grimt og nedladende til
Er der nogen der ved hvorfor der er blevet så “kedeligt” ?
Jeg ved kun hvorfor jeg ikke har været aktiv i flere år ??
Det er faktisk første gang at jeg har skrevet et indlæg.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Nogle blandt andet fordi, de var trætte af, at der var for meget bøvl over tonen herinde, og det ødelagde debatterne. Der er HG-grupper på FB, hvor tonen kan være virkelig hård.
De fleste af de "gamle" HG'ere findes på FB, og der deles jo de ting, der før blev delt herinde.
sep 2005
feb 2011
@ Birgitte, der er mange af de brugere der debatterede i gl dage der ikke er her mere, aktivt .. måske de har fået andre ting der optager dem ..
Men en Minion, en Maj-Britt, en Tante (der døde) , og mange flere ... du kan prøve at søge i emner/tråde, der er nogle "hvor blev de af" der er nævnt flere der var aktive en gang som man enten aldrig eller uendeligt sjældent støder på ..
blandt andet denne jeg selv oprettede :
https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1312002-hvor_blev_de_af
aug 2011
Ja der kan være mange grunde til at folk ikke længere er aktive.
Jeg ser ikke så meget på facebook af hundegrupper.
Jeg er kun i en gruppe og der er jeg sjældent inde. Det er rigtigt at tonen kan være hård og det gider jeg ikke. Jeg krummer tæer og tænker vil i sige lige sådan hvis i stod foran personen ? Nogen ville nok, men flertallet gemmer sig bag tasterne.
Jeg var lige inde og kigge i det Forum du nævner. Jeg kender ingen af dem og kan heller ikke huske nogen af dem.
Never mind. Jeg er nu nok heller ikke aktiv så længe her denne gang.
Hyggeligt at høre jeres meninger alligevel ??
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.483
Men direkte, klar og ærlig kommunikation KAN godt opfattes som hård, specielt hvis det sker med et par deltagere, der tidligere har haft lidt udfordringer med hinanden
Undren