Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulveklør..
  • #1   21. sep 2007 selvfølgelig skal en dyrlæge gøre det

• #2   21. sep 2007 Hehe.. Vidste ikke at det var en selvfølge smiley

• #3   21. sep 2007 og det hjælper ikke at klippe dem som andre klør på poten for de vokser jo ud igen, ellers skal den under bedøvelse og det erkune en dyrlæge der må gør det ..

• #4   21. sep 2007 ÅHHHH JA.. Jeg skal sgu ikke lege kirug.. smiley
    En hundepsykolog og jeg har snakket om at de nok skal klippes bagpå.. De er til STOR gene smiley

• #5   21. sep 2007 den skal under bedøvelse, man skal fjerne neglen helt under roden for at få det hele med og det kan man ikke selv gøre

• #6   21. sep 2007 måske spørg din lokale dyrlæge, jeg mener de kan gøre det hvis det til stor gene for hunden ...

• #7   21. sep 2007 hvis de er til gene for hunde må dyrlægen fjerne dem

• #8   21. sep 2007 Rooooolig Nu... !!!
    Det er en mening med galskaben !!!!

• #9   21. sep 2007 Jeg er sgu da ikke idiot..
    Jeg ville blot gøre det let for min dyrelæge og søge på forhånd.. For de skal væk på et tispunkt..

• #10   21. sep 2007 De vokser for hurtigt, og hun kan ikke selv bide dem.. Det er også begyndt at blive for svært at klippe dem.. Både for lægen og mig..

• #11   21. sep 2007 det er ulovligt at fjerne ulvekløer - men vurdere dylle at de er til gene, kan han fjerne dem - hvis du har en dyrlægeattest, så tror jeg godt du må udstille. men ring lige til DKK - kender dog flere der alligevel fjerne dem på de nyfødte også opdrætter der selv gør det

tror faktisk ikke at ulvekløer forkommer ved min egen race - boxeren

• #12   21. sep 2007 Ved man i Norge ved fødslen klipper dem af med en negleklipper.. modbydeligt efter min mening

• #13   21. sep 2007 det er hvad jeg har hørt fra forskellige opdrættere, de ser på det som noget man bare gør.. der sgu være lovligt

• #14   21. sep 2007 Hvordan træne dem ??

Nogen gange er det billigere selv at søge tilladelse end at få lægen til det.... !

• #15   21. sep 2007 Mener at have hørt det er ulovligt at fjerne dem i Danmark. men det kan da godt være at dyrelægen må fjerne dem hvis de virkelig er til gene for hunden

• #16   21. sep 2007 reese det er jeg kun glad for at hører, fik helt ondt i maven da jeg hørte det..

• #18   21. sep 2007 Det er dyrelægen som skal fjerne dem - men de kan kun fjernes, hvis de er til gene, som tidligere skrevet - andet er forbudt.
    Min Balou har fået fjernet hans - fordi de strittede helt vildt og han hang fast i alt så det gjorde ondt på ham.
    Nogle hunde bliver født uden - af Jessie's kuld var der 1 som ikke havde ulveklør ud af 11.
    Om de kan udstilles bagefter - må du heller se i racebeskrivelsen på DKK under din hund's race - det er nok også forskellig fra hunderace til hunderace

• #19   21. sep 2007 Ulveklør: Hvis hunden kommer tilskade, og dyrlægen vudere, at det bedst at fjerne dem, så vil dyrlæge udstede en attest, hvor på hvorfor at ulveklør, hale, er blevet fjernet..
    Så under alle omstændigheder skal der være en dyrlægeattest på dette indgreb..

Den attest skal du ha med når du udstiller mm.

• #20   21. sep 2007 Jah det er jo næsten sagt.
    Man må Ikke få dem fjernet med mindre de er til gene. Det skal dyrlægen som skal operere dem væk vurdere, og bageffter kan man ikke udstille, da det er en ændrig af hunden!

• #21   21. sep 2007 Camilla
    Du kan sagens udstille, hvis der er dyrlægeattest på, så det er der ingen problem med..

Hund har jo haft dem, men på grund af skade, så er de blevet fjernet...

• #22   21. sep 2007 Nix, man må ikk udstille med dyr der er ændret på sådan. Man må jo heller ikke udstille med en der har fået kuperet ørene fordi den havde ørebetændelse eller hva ved jeg!!!

• #23   21. sep 2007 Så lever de jo ikke længere op til standarten

• #24   21. sep 2007 Ane_Mari N
    Hvad er det du ikke forstår ?? Jeg skal ikke fjerne klogen.. Jeg vil kun søge om det !! Det er dyrelægen der skal fjerne klogen !

reese :
    Hunden vil gerne accepterer at vi klipper den...
    Neglen er SÅ TYK at den om et år ikke vil kunne være mulig at klippe..
    Altså.. Jeg vil forbygge at min hund kommer til at lide...

• #25   21. sep 2007 mulle: det er bare spørgsmålet om en god nok klosaks - selvfølgelig kan du klippe dem ellers tager du til dylle og får det gjort - det er ikke grund nok til at fjerne dem

• #26   21. sep 2007 Camilla

Hvor er det at dommeren kan se at den har fået fjernet ulvekløerne ??
    Det står da ingen steder i Jessie's stamtavle om hun har ulveklør eller ej og jeg kan da se på Balou at man over hovedet ikke kan se indgrebet bagefter

• #27   21. sep 2007 dem der ulovligt fjerner dem på hvalpe, udstiller da uden problemer - men bliver det gjort på en voksen hund, så blvier aret måske så tydligt at dommeren opdager det

• #28   21. sep 2007 Nu har jeg så lige set under DKK og der står ikke noget i beskrivelsen af Beagler om ulvekløer - men spørge evt. opdrætter - det må de da vide - om man kan udstille eller ej

• #29   21. sep 2007 Ja det ved jeg så ikke noget om. Jeg har ikke set en hund med det. Og nej det står ikke i papirene men der står jo sådan set heller ikke om hunden er født med eller uden øre. Ved bare at man ikke kan udstille efter hunden har kirugisk fået ændret noget ved sig

• #30   21. sep 2007 men så er det fordi de snyder og stiller op. Det er jo så hva det er. Men så må titlerne vel blive frataget hvis det opdages? Jeg ved det ikke. Men jeg ved at man ikke må smiley

• #31   21. sep 2007 Jeg har en jack russell terrier der har fået fjernet vildtkløerne på forbenene, og hun kan godt udstilles.
    Men der skal være en lægelig begrundelse for at fjerne vildt/ulvekløer, det er ikke nok man ikke kan klippe neglene.
    Der skal foreligge en dyrlægeattest, som ,man kan få af DKK og ingen andre attester er godkendt.
    Min hund har været udstillet flere gange efter indgrebet. Hun har også fået fjernet en fortand, også her skal der være en dyrlægeattest

• #32   21. sep 2007 Kenzo har fået fjernet sine ulvekløer fordi han hang fast og kom til skade, men det er altså et temmelig omfattende indgreb med efterfølgende gener i form af forbindinger, "lampeskærm", antibiotika osv.

• #33   21. sep 2007 Taget fra DKKs hjemme side.
    "Hunde, der er blinde, døve eller bidske, <b>hunde der mangler legemsdele</b>, eller hunde, hvis eks-teriør er ændret, så oprindelige eksteriørfejl ikke længere med samme tydelighed kan konsta-teres <b>kan ikke udstilles.</b>
    Desuden står der også at det ifl. dansk lovgivning er forbudt at fjerne vildtklør og derfor kan denne ikke udstilles.

• #34   21. sep 2007 Camilla
    Det er tiladt hvis hunden kommer til skade og har gener af det. Min egen hund er et godt eksempel. Hun mangler vildtkløer og har været udstillet uden problemer, der skal bare være en dyrlæge attest.

• #35   21. sep 2007 Hvis de ikke kan klippes ikke er grund nok, hvad er så grund nok..??
    Læg lige mærke til at selv dyrelægens kloklipper snart ikke er stærk nok..

Jeg synes man får en masse lort smidt i hoved uden grund..

Bare så vi lige har det hele på det rene igen;
    -Dyrelægen fortafer oprationen..
    -Jeg ville selv søge tilladelse hvis muligt
    -Hundens bagklør er for tykke til en saks kan komme til.. De vokser sig tykkere og tykkere og om et år vil det ikke være muligt at klippe dem..

Jeg vil blot ha dem væk før de vokser ind i Puden på hende..

• #36   21. sep 2007 Mulle pige
    Du skal ikke søge tilladelse. Hvis din dyrlæge mener der er grund til at fjerne dem, må han godt. Det skal bare være lægeligt begrundet.
    Min hund fik fjernet vildtkløerne fordi hun rev dem op hele tiden. Hun gik med forbinding stor del af året, og derfor ffik hun dem fjernet. Du skal have en dyrlæge attest fra DKK, som din dyrlæge skal udfylde, både på dansk og engelsk. Så sværere er det ikke

• #37   21. sep 2007 Mulle Pige: Det var jo bare endnu et bevis på at når folk først har læst forkert, så skal der meget til at rette op på det igen... Men med alle de forskellige meninger (der er mere eller især mindre velbegrundede) så er det nok en god ide at ringe til DKK.
    Men held og lykke med snusken

• #38   21. sep 2007 man kan klippe neglene på gigantracerne, så må man da også kunne klippe på din hund - helt ærlig

• #39   21. sep 2007 Jeg kan fortælle, det jeg skriver er efter jeg har talt med DKK

• #40   21. sep 2007 platugler ;

Det synes jeg du skal gøre på min hund så.. Hendes negle vokser LANGS puden, og IND i puden..
    Hun var på pension engang og da jeg fik hende tilbage var det til dr dyr med det samme ! Hendes negl var vokset ind i puden fordi de ikke havde holdt øje med den.. Og det var på 14 dage... !

• #41   21. sep 2007 martin&mette C

Forbindinger har vi prøvet før.. Hun kom tilskade smiley
    Men lampeskærmen elsker hun at ha på.. Spørg mig ikke om hvorfor smiley

• #43   21. sep 2007 Dorthe
    lige mine ord.
    jeg havde også en snak med dyrlægen og hun vurderede, at det efterhånden var så slemt, at de måtte fjernes.

• #44   21. sep 2007 Vi har også snakkket med mickeys dyrlæge om at få fjernet klo på det ene bagben... Den sidder bare og dingler... Han kan godt selv finde på at tygge lidt på den... På det andet badben har han ikke nogen klo... Og man kan ikke se der har været nogen... Men dyrlægen sagde at de kun måtte fjerne den, hvis den generede så voldsom han grov gnaskede i den, så det blødte og hvir der gik betændelse i... Ellers måtte de nix pille ved den..

smiley

• #45   21. sep 2007 stefanie
    det er også rigtigt, min hund fik også kun fjernet vildtkløerne fordi hun kom så ofte til skade og var meget generet af det

Kommentér på:
Ulveklør..

Annonce