1.495 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Race næsten uden pelspleje .. Race næsten uden pelspleje ..

Sidder lidt og summer.
Mistede jo Nova for godt en uge siden. Ipsen er snart 11½ og som udgangspunkt kommer her en hundepause når hun en dag ikke er mere.
Men derudover, så hvis man skal have hund igen og tænke sig om så må jeg påregne en væsentlig ringere økonomi så en hund der skal til trimmer/klipper fast flere gange om året bliver der måske ikke råd til, dernæst har jeg nogle smerteproblematikker der gør at jeg vil ikke selv kunne trimme, heller ikke gennemfrisere en stor pels jævnligt.
Vaske hund og en der så er nem at børste igennem.

Findes det overhovedet hvis ikke det nærmest skal være en skaldet hund. I en race der kan gå ture men ikke hverken skal trænes udover let lydighed og ikke noget med agility, spor osv.. altså en rigtig pensionist hygge hund til have og skov (har i baghaven) ..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Race næsten uden pelspleje ..
  • #1   2. nov 2022 Whippet smiley

• #2   2. nov 2022 Altså min tyske pinscher kræver intet i forhold til pelspleje, og samtidig fælder hun ikke noget særligt.
    Hun kommer kun i bad hvis hun har rullet sig i noget klamt, hun slæber ikke noget med i pelsen, burrer og lignende.
    Men tilgengæld er hun heller ikke beskyttet ret meget mod regn, vind og kulde.

Den tyske pinscher er en aktiv hund, men jeg vil ikke mene at den kræver træning som i at du skal gå til alt muligt, den skal selvfølgelig luftes og aktiveres dagligt, men det skal alle hunde jo, men der er en del jagt i dem, så friløb skal gøres med omtanke, ellers er der jo dværg pinscheren .

• #3   2. nov 2022 Der er jo alle de korthårede racer.
    og når nu du er vant til selvstændige hunde "uden ben" så er den korthårede eller langhårede gravhund måske noget for dig. Den langhårede kræver hellere ikke ret meget pelspleje.

• #4   2. nov 2022 Måske Engelsk Toy Terrier; har mødt dem til terriercursing. Nogle ret herlige og seje små størrelser smiley
    Whippet
    Italiensk Mynde
    Petit Brabancon

• #5   2. nov 2022 Hopper I med Mette angående ETT. Fed race!
    Kontakt evt Dorthe Skovborg.

• #7   2. nov 2022 Jeg tænker faktisk der er et rimelig stort udvalg af racer, der ville passe dine meget få ønsker. Let pelspleje og ikke nødvendigvis træningskrævende.
    Så måske handler det også om, hvilken slags hund du mest er til? smiley Klæbende, følsom, selvstændig, vagtsom, osv osv...?

• #8   2. nov 2022 er lidt bange for der er for meget gang i Whippet, har ellers mødt nogle skønne... jeg kan også godt lide lidt pels ..
    chi er for småt, selvom jeg har en del skavanker, eller netop derfor så skal den klare en god gåtur i skov i alt slags vejr ok gåturs vejr ...

jeg er jo til de selvstændige, men må godt være lidt mere selskabelig end skotten tænker jeg, også fordi den vil blive enehund så der er ikke 2 til man kan dele ens kælebehov med..

@ LOUISE .... jeg har kælet med Prima i dag .. uf hvor var hun lækker og sød ....

• #9   2. nov 2022 Hanne det er bare de dejligste hunde, men der er jo pelspleje. Elelrs hbde jeg råbt SEALYHAM!!
    Prima er så sød smiley

• #10   2. nov 2022 jeg fik en nysser .... det får jeg ikke engang af min egen smiley , jeg tilbød hende at hoppe ned i min lomme, men Anna M gennemskuede mig

• #11   2. nov 2022 Typisk sealy. De elsker ALLE! Her kæmper de om at sidde på skødet af gæsterne.
    Skotten er som udgangspunkt helt klart mere reserveret.

• #12   2. nov 2022 papillon smiley

• #13   2. nov 2022 Jeg spørger fordi jeg faktisk tænker schippen. Ikke fordi jeg skal sidde og anbefale min egen race vidt og bredt smiley Men jeg kender flere der har dem som "følg med i livet"-hunde: gode gåture, let lydighed, små aktiviteter, leg, komme med rundt.

Schipperken er tilpas nysgerrig og førerorienteret, men den er også så fandens stædig og vedholdende og med kæmpe personlighed. Udover fældeperioden, så børster jeg min.. når det lige falder mig ind? Kan ikke huske hvornår jeg sidst har børstet min hund eller plejet pelsen. Den er selvplejende smiley Men der er stadig "pels".
    Det er en lille hund på ca. 5-8 kg, men den er robust og kan modstå lidt af hvert. Glad for at være med i alt, glad for gåture i alt slags vejr. Men den er også glad for at blive nusset og være tæt på sit menneske.

Når andre foreslår ETT, så er der jo også russisk toy, tjekkisk rottehund, dværgpinscher m.m.

• #14   2. nov 2022 Hov ja, Tjekkisk rottehund. Vi fik en i familien for et par år siden. Skal jeg engang have en nem lille hund engang så kunne det godt blive sådan en. For pokker den er skøn. Ukompliceret, let at opdrage og megasjov og livlig.

• #15   2. nov 2022 Jeg tænker det samme, Mette. De virker skønne smiley Og man kan jo nemt komme til at samle 2.. 3 stykker..

• #16   2. nov 2022 Når jeg bliver for gammel til den vilde træning osv. Så skal jeg have mig en chihuahua eller to. Nemmere hund findes simpelthen ikke smiley

• #18   2. nov 2022 Dansk spids. pelsen holder sig selv.

og super nem hund.

Vælg en i dkk regi. de andre er der samojede i

• #19   2. nov 2022 Whippet!
    Min mor kom ud for en bilulykke og havde brug for selskab uden at blive for krævende. Hun fik en pensioneret avlstæve og den er genial

• #22   3. nov 2022 Mht Dansk Spids så synes jeg at jeg også har oplevet at den er blevet fremhævet som et godt bud på hund til en der gerne vil have en træningskammerat. Harmonere det helt med ønsket om en pensionist-hygge-hund, der skal udfylde behovet for en pelset kammerat man kan gå en god lang tur med. Tænker da også en at Dansk spids har brug for en grundig gennembørstning engang imellem især i forbindelse med fældning?

• #24   3. nov 2022 vores nabo har basset ... den er sød, men den gør ....

chi og pommer er for små ...

• #26   3. nov 2022 How, en chow chow?
    Jeg indrømmer blankt at jeg ikke kender så meget til racen, men mødte den smukkeste af slagsen den anden dag.
    Jeg kælede med ham ( hapser alle muligheder for at kæle med hunde), og jeg blev så overrasket over pelsen. Ikke et eneste hår faldt af mens jeg gramsede løs, og spurgte ejer til det. Han fælder 2 gange om året, og det var det. Albert fældede også 2 gange om året, og så lidt hver eneste dag smiley
    Ejer har været opdrætter af racen, men er stoppet. Ham her har de importeret og han har været den nemmeste de har haft, også i pelsen.

Den fine chow chow var så rolig, og ja jeg faldt pladask for ham. Han var så også ret flot i forhold til andre jeg har set. Fandt et billede af ham, hvor han lige har lavet et kuld hvalpe, så mon ikke jeg må smide det ind her?

• #28   3. nov 2022 Så fin altså

profilbillede
  • #29   3. nov 2022 Chows er smukke men hvis Skotten er en enmandshund/sær, så skulle Chow Chow være HELT vildt sære

• #30   3. nov 2022 Der kommer jeg til kort. Hun fortalte bare, at han var super nem.
    Hun går ofte med ham ved de ældreboliger hvor min far bor, og der kommer han ind og hilser på dem der ønsker det smiley
    Han ville også gerne hilse på mig, men ikke voldsom som jeg jo er vant til med Staffen smiley

• #31   3. nov 2022 Han lyder atypisk. Chows er kendt for at være overordentligt reserveret. Men ok jeg synes jo alt der ikke koster sig i grams og giver våde kys er reserveret hahaha smiley

• #32   3. nov 2022 Altså han kom fint hen og hilste på mig, og så var han klar til at gå videre, men jeg stod og talte med hans ejer, og så var det okay jeg kælede videre smiley
    Men det var mest mig der ikke kunne styre det. Han kunne nu nok. smiley
    Jeg er jo vant til stafferne der slet ikke kan styre deres glæde og over, som kan være lidt af en mundfuld, så det var ret afslappende at hilse på ham her.
    Synes han var virkelig smuk, og med en vildt lækker pels.
    Jeg har set 2 mere i byen og de er slet ikke så heldige med pels som ham her

• #33   3. nov 2022 Absolut en smuk race!

• #34   3. nov 2022 Jeg snakkede for nogle år siden med en chowchow opdrætter på en udstilling og kommenterede netop noget overrasket over hvor kontaktvillig og venlig hendes hund var. Hun fortalte, at der var ret stor forskel på de forskellige linjer, og de var ikke alle så reserverede, som de havde ry for, og som de vist havde været tidligere.

Hvis man er til chow og ikke vil have for meget pelspleje, så findes de jo i korthårede udgave også. De er ikke glathårede, de har stadig tyk pels, den er bare ikke så lang, så den giver formentlig mindre pelspleje. Og det er da helt sikkert en hund, der ikke behøver at rende rundt på træningspladser morgen, middag og aften.

Jeg solgte en pyr i mit sidste kuld til et ægtepar, der havde haft 2 chow'er. Og de var lidt bekymrede fordi, pyren også går for at være ret stædige, så de var bange for, at det var på niveau med chow'er, men det er det ikke. De havde været ude af stand til at lære deres chow'er noget som helst, men helt så umulige er det nu trods alt ikke mit indtryk, at de normalt er.

• #35   3. nov 2022 Dansk spids kan sagtens gå uden videre træning.

Jeg børstede fx næsten aldrig Aslan i de år jeg havde ham. Han fik et bad pga kolort og blev nok børstet fire gange. Pelsen holder sig selv ved dkk hundene.

Folk på landet dengang de var populære gad sikkert hverken træne eller pels. De skal deltage i dagligdagen. Så er hunden tilfreds.

De er hvad ejer gør dem til. Meget nem.

Findes også i sort. Lidt anderledes men i store træk samme type.

I fæld kommer pelsen af i totter. Man kan bruge en blower hvis man vil.

• #36   4. nov 2022 OK - jeg kom bare til at tænke på den finske lapphund jeg en gang i mellem passede bår ejer var på skoleophold. Ejer hævdede også at pelsen nærmest ikke krævede børstning. Jeg må tilstå at før jeg tog ham med ind i min lejlighed så gennembørstede jeg ham godt og grundigt. Jeg var jo kun var vant til trimmehunde og ingen hundehår i hjemmet og pelse, der aldrig hang noget fast. Hvis ikke jeg børstede ham inden jeg tog ham med ind så var min lejlighed lådden, når han blev hentet igen og det var ikke småting jeg fjernede fra hans pels af dutter, blade og småkviste smiley
    Men altså min irertæve elskede ham højt og hvad gør man ikke for sin hund smiley

• #37   4. nov 2022 Jeg tænker at en blower ville gøre en forskel men man behøver ikke....men absolut. mængden af hår ville være mindre.. og ja...med en hvid hund.... vi finder stadig hår smiley

• #38   5. nov 2022 Jeg stemmer også for whippet! Dem jeg kender er meget stille og rolige, men de er vidst ret energiske som hvalpe, så måske du kunne vælge at få en voksen smiley

Jeg har selv en italiensk mynde, og jeg har ikke brugt så meget som et sekund på pelspleje. Alligevel skinner hans pels og er SÅ lækker og blød at røre ved. Derudover hader både whippet og italienere dårligt vejr og at blive våde og mudrede, så du skal heller ikke rengøre dem. Jeg har aldrig nogensinde vasket min hund. Men min erfaring er, at italienere er lidt mere energiske end whippets - især indenfor. Min farer tit rundt i stuen osv. smiley Så tror whippets er en del roligere end italienere, men med samme minimale (faktisk ikke-eksisterende) pelspleje.

Uuuuhhh glemte lige det, jeg sætter ALLERMEST pris på: de lugter ikke af hund overhovedet smiley

• #39   5. nov 2022 Julie - Mine fem whippets har så glemt at læse racestandarden, de går ikke af vejen for hverken regn eller mudder smiley

• #40   5. nov 2022 Ej er det rigtigt, det har jeg aldrig hørt om før! Kan du slet ikke mærke nogen forskel på dem, om det regner eller er tørt? smiley

• #41   5. nov 2022 Julie - Vi har 2,3 hektar indhegnet de kan boltre sig på, er det dårligt vejr, nøjes de med at gå på musejagt et par timer, i godt vejr (varmt og solrigt) er de ude hele dagen smiley Men de har virkelig intet imod at være ude i regnvejr og kan endda finde på at slæbe kødben med ud og ligge i det høje græs og gnave løs smiley

En af mine tidligere whippets, hadede at have dækken på, hun fandt ud af, at rullede hun sig i en vandpyt, så blev hun så våd, at jeg tog det af smiley

De fem jeg har nu er alle familie til hende smiley

Kommentér på:
Race næsten uden pelspleje ..

Annonce