Mus {{forumTopicSubject}}
Vi er så heldige ?? at vi somme tider har mus i huset, der er selvfølgelig sat klapfælder op, steder hvor børn og specielt hund ikke kan komme til dem.
For selvom ungerne synes at det er vældig spændende at fange mus, så slår vores hund det med længder. Han bliver totalt fokuseret på der hvor fælden er klappet og man kan nærmest ikke få lov til at fjerne den, for han skal stå forrest.
Får man så endelig skubbet kræet væk og får fælden ud, sidder han super intensiv og stirrer på musen med klaprende kæbe.
Det er faktisk først når musen er helt ude af huset, at han ligesom acceptere at den får han ikke.
Det samme gælder når vi er ude og gå. Får han færten af småvildt, er det om at holde fast og af samme årsag, bliver han nok aldrig en hund der kommer til at gå løs på tur.
Hvordan reagerer jeres på mus og deslige?
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.301
Vil bare fortælle, at jeg har købt en elektrisk musefælde hos Harald Nyborg. Den er rigtig god. Børn og hunde kommer ikke galt afsted, og musen dør uden svineri.
Fælden er med batterier, og den er lukket, der er kun et lille hul til musen.
Tidligere fangede jeg musene levende og slap dem ud et godt stykke væk. Desværre tror jeg at musene var hjemme igen som de første
sep 2017
Følgere: 526 Emner: 138 Svar: 10.285
Rotter er særligt sjove at fange og brække ryggen på, for så kan de skrige imens man stadig kan lege med dem Men kun indtil det sure menneske opdager det, og hakker hovedet af rotten med en spade
Jeg har heldigvis ikke mus eller rotter indenfor, med mindre altså katten har taget dem med ind, og så ryger de hurtigt ud igen. Jeg var lidt i tvivl på et tidspunkt, om jeg kunne have en mus eller to inde, men efter jeg så hundes reaktion, da der var en levende mus, er jeg ikke i tvivl om, at hun lynhurtigt sladrer
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.849
Vores grund er to hektar, og udenfor graver de meget efter mus.
Vores hus er fra 1860, så der er selvsagt steder i soklen hvor musene kan komme ind. Vi lapper hullerne så snart de opstår, men der er af og til en mus inde i isoleringen mellem yder- og indervæg. Både vi og hundene kan høre dem når de er der. Vi fanger dem via fælder på ydersiden af huset, så hundene ikke kan komme til dem.
Vi har forseglet hvert eneste lille hul i indervæggen, så der ikke kan komme mus ind i huset.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.444
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.911
Rotter og muldvarpe dræber de og lader ligge, mus ryger ned omgående, Tilla er mest effektiv, hun fanger mindst 5-6 mus om dagen på vores godt 2 hektar store grund.
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 466 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.618
Heldigvis har de en god tænd/sluk-knap, så når jeg siger Slut, ved de godt det er slut.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 283 Svar: 8.309
Lucky reagere ikke på mus overhovedet.
Vi har i vinters haft en mus der havde besluttet sig for at bo under vores terrasse. Ingen af hundene har nærmet sig hullet for at undersøge nærmere eller forsøge at få fat i den.
Jeg har endda stået og set på at Lucky gik hen og sov lige ved siden af hvor musen gemte sig, med resultatet at musen hoppede op i luften og løb alt hvad den kunne, lucky løftede ikke engang hovedet for at se hvad der skete.
Jeg har heldigvis ikke set den i noget tid nu, så jeg håber der er en kat der har fået fat i den. Den ville ikke gå i fælden
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.018
Jeg ville egentlig gerne undgå det, for kan ikke undlade at være lidt nervøs for om de kunne indeholde gift, men omvendt har jeg også meget svært ved helt at gennemskue hvordan vi skulle undgå musene. Desuden er der vel ingen, der vil bekæmpe de små mus vi møder i skov og ved markerne
Så vi rydder ud i dem, der er for langsomme.
Hun, Ziva, elsker at grave efter dem, men det er jævnligt sket, at de løber op af hullet og mellem benene på hende, men begge hjerneceller er lykkeligt i gang med at grave og har glemt hvorfor hun til at starte med begyndte at grave
sep 2020
Følgere: 22 Annoncer: 1 Emner: 40 Svar: 856
Desværre kan de ikke se forskel på de forskellige dyrearter, så her tages alt, hvad der bevæger sig også fugle. Før havde vi rigtig mange svaler (i stalden) Og svaleunger flyver meget lavt, når de træner flyvning, så der var "naturlig coursing" I haven hver gang der var et nyt hold svaleunger.
Forleden dag kom den ene med en harekilling Vi har indhegnet vores grund med brædder for neden, for at holde harerne ude og det er første gang efter at vi har sat brædder, at der er en, der har forvildet sig ind, måske fordi den ikke var fuldvoksen (?)
De slippes ikke løs i flok udenfor matriklen, hvor der er risiko for vildt. Da vi i stedet for, at nedtone instinktet bruger det som aktivering = terrier coursing og med fjernstyret biler.
aug 2008
Følgere: 1081 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.780
MEN vi er også engang kommet omkring en (levende) mus som han bare duttede til
Man skal til gengæld virkelig være over ham når det er pindsvinesæson
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.048
Vi bor i et gammelt træhus, så vi har af og til mus indenfor, og det er åbenbart en helt anden sag Ingle gør, når han hører dem, men han skal ikke nyde noget af nærkontakt med de farlige kampmus. Om aftenen kan Didrik godt lige svinge sig op til at forsøge at fange dem, men ellers er både han og Basso ret enige om, at indendørs gnaverbekæmpelse må være min opgave
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1424 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.574
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.333
Clinton og Penny har faktisk ved fælles hjælp fanget en hare, som var kommet inden for den ellers haretætte indhegning (ikke så godt nu hvoe alle de små juletræer skal til at springe ud). De løb den simpelthen træt og fik trængt den op i en krog. Penny afsluttede jagten med et velplaceret bid i harens hals. Det var en velvoksen hare på over 5 kg og den smagte himmelsk
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.057
Du kan købe musefælde der er ufarlige for børn og hunde. Fx denne.
maj 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 307
jan 2021
Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 40
Han har pebet den sidste time nu
Mus