{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.431 visninger | Oprettet:

Lupanish
Lupanish
Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 40

Mus {{forumTopicSubject}}

Vi er så heldige ?? at vi somme tider har mus i huset, der er selvfølgelig sat klapfælder op, steder hvor børn og specielt hund ikke kan komme til dem.
For selvom ungerne synes at det er vældig spændende at fange mus, så slår vores hund det med længder. Han bliver totalt fokuseret på der hvor fælden er klappet og man kan nærmest ikke få lov til at fjerne den, for han skal stå forrest.
Får man så endelig skubbet kræet væk og får fælden ud, sidder han super intensiv og stirrer på musen med klaprende kæbe.
Det er faktisk først når musen er helt ude af huset, at han ligesom acceptere at den får han ikke.

Det samme gælder når vi er ude og gå. Får han færten af småvildt, er det om at holde fast og af samme årsag, bliver han nok aldrig en hund der kommer til at gå løs på tur.

Hvordan reagerer jeres på mus og deslige?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mus
  • #1   24. apr 2022 Sofus er ret vild med at finde mus. Men ved rotter så tænder han fuldstændig af. Hvis han kan lugte den, så piber og kradser han for at komme ind til den. Hvis han kan se den (i fælden) så går han helt amok og hyler og gør og er slet ikke til at styre.

• #2   24. apr 2022 Dette har ikke noget med hund vs mus at gøre.
    Vil bare fortælle, at jeg har købt en elektrisk musefælde hos Harald Nyborg. Den er rigtig god. Børn og hunde kommer ikke galt afsted, og musen dør uden svineri.
    Fælden er med batterier, og den er lukket, der er kun et lille hul til musen.

Tidligere fangede jeg musene levende og slap dem ud et godt stykke væk. Desværre tror jeg at musene var hjemme igen som de første smiley

• #3   24. apr 2022 Min corgi er både flittig og dygtig muse- og rottejæger smiley Når vi går tur, fanger hun gerne en mus eller to, som hun spiser med stor fornøjelse (med mindre det er spidsmus, ad bad smiley ). Når katten slæber dyr med ind, levende eller døde, giver hun sig 100% for at tage det.

Rotter er særligt sjove at fange og brække ryggen på, for så kan de skrige imens man stadig kan lege med dem smiley Men kun indtil det sure menneske opdager det, og hakker hovedet af rotten med en spade smiley

Jeg har heldigvis ikke mus eller rotter indenfor, med mindre altså katten har taget dem med ind, og så ryger de hurtigt ud igen. Jeg var lidt i tvivl på et tidspunkt, om jeg kunne have en mus eller to inde, men efter jeg så hundes reaktion, da der var en levende mus, er jeg ikke i tvivl om, at hun lynhurtigt sladrer smiley

• #4   24. apr 2022 Vores hunde knækker nakken på mus, og lader dem så ligge. Måske lige et kast op i luften og et rul oven på dem.
    Vores grund er to hektar, og udenfor graver de meget efter mus.
    Vores hus er fra 1860, så der er selvsagt steder i soklen hvor musene kan komme ind. Vi lapper hullerne så snart de opstår, men der er af og til en mus inde i isoleringen mellem yder- og indervæg. Både vi og hundene kan høre dem når de er der. Vi fanger dem via fælder på ydersiden af huset, så hundene ikke kan komme til dem.
    Vi har forseglet hvert eneste lille hul i indervæggen, så der ikke kan komme mus ind i huset.

• #5   24. apr 2022 Har en DSG, hun fanger både mus og rotter. Og hun bliver ved til hun får dem.

• #6   24. apr 2022 Mine Whippets fanger alt der bevæger sig, hvis de får chancen. Vi har ikke haft brug for fælder i mange år.

Rotter og muldvarpe dræber de og lader ligge, mus ryger ned omgående, Tilla er mest effektiv, hun fanger mindst 5-6 mus om dagen på vores godt 2 hektar store grund.

• #7   24. apr 2022 Mine reagerer således på mus og rotter...
    Heldigvis har de en god tænd/sluk-knap, så når jeg siger Slut, ved de godt det er slut.

profilbillede
  • #8   24. apr 2022 Teemo ville nok gerne løbe efter dem hvis han så dem, og være interesseret. Men så stopper det også der.
    Lucky reagere ikke på mus overhovedet.

Vi har i vinters haft en mus der havde besluttet sig for at bo under vores terrasse. Ingen af hundene har nærmet sig hullet for at undersøge nærmere eller forsøge at få fat i den.
    Jeg har endda stået og set på at Lucky gik hen og sov lige ved siden af hvor musen gemte sig, med resultatet at musen hoppede op i luften og løb alt hvad den kunne, lucky løftede ikke engang hovedet for at se hvad der skete.

Jeg har heldigvis ikke set den i noget tid nu, så jeg håber der er en kat der har fået fat i den. Den ville ikke gå i fælden

• #9   24. apr 2022 I sidste uge havde vi en fantastisk løbetur rundt om Bregentved. Musen sad i græsrabatten da vi kom løbende, og snup havde Ziva slugt den. smiley det sker sjældent, men det sker.

Jeg ville egentlig gerne undgå det, for kan ikke undlade at være lidt nervøs for om de kunne indeholde gift, men omvendt har jeg også meget svært ved helt at gennemskue hvordan vi skulle undgå musene. Desuden er der vel ingen, der vil bekæmpe de små mus vi møder i skov og ved markerne
    Så vi rydder ud i dem, der er for langsomme.

Hun, Ziva, elsker at grave efter dem, men det er jævnligt sket, at de løber op af hullet og mellem benene på hende, men begge hjerneceller er lykkeligt i gang med at grave og har glemt hvorfor hun til at starte med begyndte at grave smiley

• #10   24. apr 2022 Belgiske griffoner er oprindelig opdrættet til at holde hestevogne og stalde fri for mus og rotter, vores har jagtgenet intakt, de arbejder selvstændigt, er vedholdende og de giver ikke gerne byttet fra sig smiley Man skal ikke sige navnet mus højt herhjemme, så er hele flokken på neglene smiley Vi har haft enkelte mus indenfor igennem årene og vi har rigtig mange udenfor.

Desværre kan de ikke se forskel på de forskellige dyrearter, så her tages alt, hvad der bevæger sig også fugle. Før havde vi rigtig mange svaler (i stalden) Og svaleunger flyver meget lavt, når de træner flyvning, så der var "naturlig coursing" I haven hver gang der var et nyt hold svaleunger.

Forleden dag kom den ene med en harekilling smiley Vi har indhegnet vores grund med brædder for neden, for at holde harerne ude og det er første gang efter at vi har sat brædder, at der er en, der har forvildet sig ind, måske fordi den ikke var fuldvoksen (?)

De slippes ikke løs i flok udenfor matriklen, hvor der er risiko for vildt. Da vi i stedet for, at nedtone instinktet bruger det som aktivering = terrier coursing og med fjernstyret biler.

• #11   24. apr 2022 Tucker er sgu lidt sær med mus.. Finder han musehuller, så graver han løs og prøver at glemme sig ned i det.
    MEN vi er også engang kommet omkring en (levende) mus som han bare duttede til smiley

Man skal til gengæld virkelig være over ham når det er pindsvinesæson smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.048
    #12   24. apr 2022 Alle mine jagter mus udenfor. Ingle aner ikke, hvad han skal stille op med dem, så ham slipper de som regel fra smiley Whipperne ved til gengæld godt, hvordan små pelsdyr skal behandles; Basso nakker dem og skrider, mens Didrik skynder sig at gemme sit bytte i maven smiley

Vi bor i et gammelt træhus, så vi har af og til mus indenfor, og det er åbenbart en helt anden sag smiley Ingle gør, når han hører dem, men han skal ikke nyde noget af nærkontakt med de farlige kampmus. Om aftenen kan Didrik godt lige svinge sig op til at forsøge at fange dem, men ellers er både han og Basso ret enige om, at indendørs gnaverbekæmpelse må være min opgave smiley

• #14   24. apr 2022 Vi har haft fugle og fik derfor MANGE mus ind. Kattene kunne ikke nå at fange dem alle. Klapfælden tog 6 mus i timen. Og alligevel var der stadig mange. Der røg også et kilo gift på en uge. Vi blev beriget med duften af rådden mus i næsten tre måneder. Men nu har vi ingen fugle mere = ingen mad. Vores hus er fra 1906. Balder tager iøvrigt gerne rotter, så mon ikke også mus ville være sagen?

• #15   24. apr 2022 Clinton er en god rotte og musefænger. Han tygger lidt på dem når han slået dem ihjel og lader dem så ligge. Penny er bestemt heller ikke tabt bag en vogn når det kommer til rotter og mus, men hun er stadig noget hvalpet på jagten. Hun æder så de mus Clinton smider fra sig smiley Penny æder også de mus Kitty slæber med ind og slipper løs smiley
    Clinton og Penny har faktisk ved fælles hjælp fanget en hare, som var kommet inden for den ellers haretætte indhegning (ikke så godt nu hvoe alle de små juletræer skal til at springe ud). De løb den simpelthen træt og fik trængt den op i en krog. Penny afsluttede jagten med et velplaceret bid i harens hals. Det var en velvoksen hare på over 5 kg og den smagte himmelsk smiley

• #16   25. apr 2022 Slår dem ihjel og kan finde på at æde dem. Rotter bliver slået ihjel men ikke ædt.
    Du kan købe musefælde der er ufarlige for børn og hunde. Fx denne.

profilbillede
  • #17   30. apr 2022 Laurids speciale er at fange duer. Han kan simpelhen liste sig ind på dem og haps. Mus fanger han også. Alt der kan ædes ryger ned. Walther fanger ikke ikke en skid. Han har sine tøjdyr og det er nummer 1 for ham smiley

• Lupanish
    Lupanish Tilmeldt:
    jan 2021

Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 40
    #18   6. maj 2022 Viggo holder vagt ved et lille hul i væggen.
    Han har pebet den sidste time nu

profilbillede
Kommentér på:
Mus

Annonce