28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.300
Hvalpe planer 2022 Hvalpe planer 2022
Nu er vi jo i slutningen af 2021, og jeg tænkte at vi godt kunne bruge en hyggetråd om hvalpe.
Så fortæl endelig, hvis du har planer om at få hvalp eller måske selv at få et kuld i 2022
Jeg havde jo egentligt selv oprindeligt planer om at få hvalp til næste år, men så flyttede jeg det frem til 2020 da jeg fandt Teemo, og det har jeg bestemt ikke fortrudt, han er verdens bedste lille Teemo.
Men så mistede vi jo meget uventet Rosa for lidt over en måned siden, og står nu alligevel på venteliste til en hvalp i 2022. Så herhjemme sidder vi bare og venter og håber på at der kommer en Chihuahua han i et af de kuld der er planer om hos opdrætter til næste år.
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 964
Og generelt at finde ud af hvilken race der er den rigtige
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 24 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.300
Airedale afhænger selvfølgelig af Runas røntgen/øjenlysning, som skal foretages indenfor overskuelig tid. Hannen bor i Stuttgart.
Desværre ser det jo ud til at de synkroniserer, så der bliver parringer i juni. Vi får se om planerne holder.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.361
sep 2017
Følgere: 536 Emner: 152 Svar: 10.677
Hårh, i årevis har jeg været SÅ misundelig på alle jer, der i hvalpetråde har skrevet, at I skulle have hvalp, og nu er det endelig min tur
Jeg blev for halvandet år (!!!!) siden skrevet op til en tævehvalp efter den skønneste schæfer. Hvis hun holder løbetiden stabil, som de har været indtil nu, bliver hun parret i april. Hanhunden er ikke helt på plads endnu, men den opdrætter vælger altid gode og driftige hanhunde, som har bevist deres værd i tjeneste eller til prøver.
Jeg glæder mig til at prøve kræfter med en lille, driftig djævel, og håber at Dorit ikke får lært den alt for mange unoder
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.460
Om 13 dage henter jeg min lille nye dobbedut
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 425 Svar: 10.635
Jeg er egentlig skrevet op til et kuld, der gerne skulle være klar til afgang denne vinter, men jeg ved ikke lige, om det kommer til at passe - Kæresten og jeg skal flytte sammen, og vil helst ikke have en hvalp, før vi er godt på plads.
Er helt klart sat på den opdrætter though, det er nogle virkelig dejlige hunde, de har
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.483
Jeg KAN ikke gå med 4 hunde i flexline i skoven, så det er totalt no-go overhovedet at overveje det
Men jeg glæder mig meget, til at følge alle jer andres
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.104
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.980
Jeg tror ikke vi får hvalpekuld i 22, hvis bliver det meget sent på året, vi må se.
Foreløbigt glæder jeg mig til at skulle beholde en af de her tre, og der bliver liv og glade dage et godt stykke ind i det nye år, 2 af hendes søskende skal til Sverige, så de bliver boende til de er 15 uger
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.300
Jeg havde jo selv håbet på at der skulle gå mange år inden vi skulle have hvalp igen, men nu blev det jo anderledes og så glæder jeg mig selvfølgelig til det, også selvom det stadig er blandet med sorg over Rosa, forhåbentligt kommer det lidt på afstand inden det går løs, så jeg kan glædes uden de der stik i hjertet.
Vi tager til Herning i weekenden hvor opdrætter og nogle af hendes hunde er, så det glæder jeg mig til
Første kuld, skulle efter planen komme til foråret, og så har hun planer om efterårskuld. Jeg håber på at vi er helt klar og at der kommer en hvalp til os i det første, for jeg er virkelig vild med kombien og har set hvalpe efter tæven. Men vi er så fast besluttet på at det SKAL være fra den opdrætter, at vi venter til der kommer en hvalp med vores navn på, også selvom det ikke skulle blive i 2022.
Og så er jeg bare glad for at teemo bliver 2 år til marts, så vi når at få noget aldersforskel imellem, uden at skulle vente ekstra for det, for jeg kan godt mærke at vi virkelig mangler nr 3 i huset
nov 2012
Karina jeg kan godt forstå dig, 4 hunde er svært at gå med. Jeg synes 2 er meget passende, og overvejede da også et kort øjeblik, simpelthen kun at have de to vi har nu og så vente med hvalp til teemo blev alene, men vi kunne hurtigt mærke at der manglede en. Selvfølgelig kan ingen gå ind og erstatte rosa, men forhåbentligt kan den udfylde lidt af det tomrum der er blevet i flokken.
Alexandoria, må man spørge hvilken race du har kig på denne gang? Krydser fingre for at alt bare kommer til at gå op i en højere enhed for jer
AT jeg kan godt følge dig. Jeg er heldig at jeg allerede kendte opdrætter og har fulgt hende i en del år allerede, så det var ikke svært at vælge der, og så har hun bare nogle virkelig spændende kombinationer til næste år.
Det har så også haft stor indflydelse at jeg har Lucky, og jeg følte at det blev for meget for ham med endnu en papillon eller i den størrelse, der er ellers flere racer jeg synes er spændende i dem en tand større. Jeg elsker chihuahua så det er på ingen måde et kompromis, det gjorde blot valget lettere, at jeg skulle tage hensyn til at Lucky ikke er helt ung mere. Opdrætters hunde er så generelt en tand større end Lucky, så jeg får forhåbentligt en god mellemting af hundene, så den er stor nok til at lege vildt med teemo og lille nok til ikke at være for voldsom ved lucky i unghunde perioden.
Jeg har jo vist siden jeg var omkring 5 år, at jeg ville have chihuahua, så jeg kan godt forstå det er svært, hvis man ikke har en præference eller en race som man bare må eje.
nov 2012
Jeg håber det snart vender for jer, så i kan få en lille skøn drømme hvalp. Hvilken race er det i kigger efter?
nov 2012
sep 2017
Jeg håber ved gud, at Dorit IKKE får lært den alle sine unoder
Det er så dejligt for jer, at I skal have en hvalp
nov 2012
Problemet ved at få hvalp så kort tid efter man har haft en, er at man kan huske hvordan det er
A jeg føler med dig, det er bare aldrig sjovt, heller ikke selvom man er forberedt.
Jeg håber det hjælper dig, at du har ventet så længe og jo ved at det ikke er en erstatning, men blot en tilføjelse
Jeg synes mine følelser svinger meget imellem dårlig samvittighed og som du er inde på at opfylde Rosas ønske om at vi skal være glade og give kærligheden videre
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.500
sep 2017
Jeg tror aldrig at man helt slipper den dårlige samvittighed over at komme videre. For det er jo egentlig dét man gør. Men det er også det vi skal, for at kunne fortsætte vores liv, på trods af de bump vi møder.
jun 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 65
aug 2007
Mieedia - spændende med en hvalp fra Luise.. Måske vi kan mødes en dag - jeg træner fast på Amager
feb 2013
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 1.744
Enig. Navy er en super fin hund!
Det bliver et rigtig spændende kuld og derefter holder Heidi lidt pause med avlsarbejdet.
aug 2007
Og samtidig er Navy jo bare helt ufatteligt sød
Og ja, som AG skriver, så holder Heidi lidt pause efterfølgende.
nov 2012
Teemo på 3,4 kg er str 30 I hurtta, så tænker man som 45 nok stadig kan føles lille. Selvom det jo I mine øjne er kæmpe stort, haha.
Det lyder til at der kommer godt gang i en masse hgere til næste år, med alle de hvalpe planer. Og ikke mindst en del arbejdsracer.
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.980
feb 2013
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.088
nov 2012
A, jeg ville ønske at jeg havde glemt det, selvom mine er englebasser i forhold til det du nævner
Jeg mindes Lucky som et englebarn, det vælger jeg at tro på at chihuahuaerne bare er, selvom jeg godt ved at jeg nok mente noget andet for 8 år siden
Rosa var nem, når hun bare fik sin vilje, lige bortset fra den del hvor jeg ikke sov ret meget de første uger, fordi hun kun ville sove hos mig, og jeg ikke turde ligge med hende i frygt for at ligge på hende i søvne, den næste er omkring dobbelt størrelse hvis ikke større når den kommer hjem, så det bliver forhåbentligt lidt lettere
Jeg tror du har helt ret i, at der vil komme nogle blandede følelser, når man aktivt vælger at leve videre, fordi det føles helt forkert, men vi må bare huske, at det er pga. den kæmpe kærlighed vi har, og at det bliver bedre. At den gamle ikke bliver glemt, selvom vi åbner op for en ny.
nov 2012
Så kan jeg sidde og forelske mig i små hundehvalpe om et par måneder uden at kunne få en.. Det er da tortur.
Heldigvis ved jeg at alt godt kommer til den der venter og der er en virkelig spændende kombi hos min kommende opdrætter, og hun forventer løbetid i januar, så jeg krydser fingre for at alt bare klapper og der kommer noget til mig.
Noget af det værste ved chihuahua er at de jo generelt har ret små kuld, og denne tæve har både lavet singleton og et kuld på 5, så vi kan være rigtig heldige eller rigtig uheldige.
aug 2007
Den eneste grund til, at jeg har sådan rimeligt godt styr på det, er fordi hun har de to hanner udstationeret ved Sarah, så jeg derigennem kender og følger dem
aug 2007
jul 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Grunden til det præcis er denne tæve, jeg gerne vil have hvalp fra, er at hun er 7. generation i en stærk linje, hvor jeg har personligt kendt alle tæver. Lækker type, temperament og sundhed.
jun 2007
jul 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Tæven bliver parret i næste løbetid og jeg håber på en tæve til mig. Ellers tager jeg en han for jeg VIL have Shaens hvalp. Hun er så lækker en tæve.
Min Olga er fyldt 13 i september og er begyndt at virke rigtigt gammel… Asterix bliver 11 i januar og er heldigvis stadig super frisk.
jun 2007
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.949
Ellers er det ret sikkert vi har et i 23.
Vi skal lige se hvad vi finder ud af. Og hvordan vi får det passet ind med EDS i 23.
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 981
Vi skal bare lige finde ud af hvilken race først
nov 2012
Henrik ja det er jo lige det med at finde ud af hvad man gerne vil have, der er jo så mange lækre racer.
Lena det er slet ikke min type hund, men Nøj hvor er de smukke, det kan jeg godt forstå du glæder dig til. Jeg krydser fingre for at der er en tæve til dig i næste kuld.
Vi var afsted på udstilling i går, hvor vi lige fik en god snak med vores opdrætter og fik lov til at sidde og nusse 2 af de hunde hun havde med. Manden i huset har været lidt modvillig omkring at få en korthåret, men efter igår, vandt jeg ham over på min side, så nu står vi på venteliste til både lang og korthåret. Første kuld kan kun blive langhåret, men så har hun også planer om et blandet kuld og et rent korthåret, så det giver lige lidt bedre odds for at vi får hvalp i 2022. Chihuahua får jo generelt små kuld, så selvom vi står højt på listen, så er der en reel risiko for at der kun kommer 1-2 hvalpe. Men vi håber
Hun er bare en fantastisk opdrætter og hundene er virkelig skønne, jeg havde snuppet hendes voksne hanhund, hvis ikke det var fordi hun vidste hvor jeg bor
sep 2007
sep 2007
nov 2012
Isabelle det er godt nok spændende, er der noget familie til dit igen, eller noget helt andet? Jeg krydser fingre for at der kommer en helt vidunderlig lille hvalp til dig
nov 2012
nov 2012
Efter et par udstillinger og snakken frem og tilbage, har vi besluttet at vi på trods af at min rygrad virkelig bliver sat på prøve i 2022, at vi kun står til hvalp fra ét kuld hos opdrætter. Jeg er så forelsket i den tæve og de linjer hun er fra, at jeg bare må eje en hvalp efter hende.
Så nu håber jeg bare at der kommer en hvalp til mig i dét kuld, for ellers skal vi vente endnu længere og jeg er ikke et tålmodigt menneske når der kommer til at købe nuttede hundehvalpe
Så pt. Satser jeg på at vi ved denne tid næste år, kan udvide familien med en hvalp
nov 2012
Men jeg tror på det er ventetiden værd.
Der er ikke opdateret på hjemmesiden længe kan jeg se, men jeg vil helst ikke dele billeder fra hendes Facebook uden at spørge om lov og hun er ikke online. Men du kan da få en ide om hvordan hun ser ud, selvom der jo sker meget med en ung hund. Vi venter også pt på at hun får hendes patella status, men jeg har set hende bevæge sig og der burde ikke være noget at komme efter
https://m.sweet-ninos.dk/rosa
Hvis nogen har set den der mini serie om hvalpe royal canin lavede i sommers, er det Rosa der er med i den
Og ja hun hedder Rosa og hun er født på luckys fødselsdag, så det kunne ikke passe bedre end at det lige er hende der forhåbentligt giver os en hvalp
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 255 Hunde: 2 Emner: 162 Svar: 5.593
Jeg så godt de afsnit og selv jeg kunne blive helt forelsket i hende
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.816
Eller er det normalt for små racer at få første kuld når de er 1,5-2 år?
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.361
nov 2012
Mathilde hun er ung, hvor ung bliver et spørgsmål om løbetider, men hun er ikke for ung, der bliver gået efter 3 løbetid, for som bodil er inde på er de små ofte hurtigere klar til deres første kuld.
Jeg har også engang hørt, at deres bækken sætter sig hurtigere end de store, fordi de jo vokser anderledes, men om det er sandt ved jeg altså ikke.
Hvis alt går efter planen er hun 20-22 mdr når hun bliver parret, så lige omkring de 2 år når der kommer hvalpe
Opdrætter er erfaring, dygtig og kender sine linjer virkelig indgående. Hun har selv lavet rosa, hendes mor og hendes mormor. Så det er jeg slet ikke nervøs for.
nov 2012
Jeg tog turen til Sjælland for at besøge opdrætter i dag. Jeg har været skrevet op længe, har mødt hende og de fleste af hendes hunde og hunde hun har opdrættet på udstillinger. Men der var især en tæve jeg virkelig gerne ville møde, og så er det bare noget andet at sidde hjemme hos opdrætter med ro omkring sig og snakke, nusse hunde osv. Selvom jeg har skrevet med opdrætter i 2 år, så vi kender jo efterhånden hinanden temmelig godt, i hvert fald på hunde fronten.
Jeg blev mødt af den skønneste flok glade hunde, og som et ægte hunde menneske brugte jeg selvfølgelig alle 3 timer vi var der på gulvet, hvor hundene skiftedes til at komme og kræve at blive nusset. Jeg kunne have stjålet hver og en med hjem
Det var som at være i en flok hunde der alle mindede lidt om rosa og Lucky, og alligevel var helt deres egne.
Så vi blev kun bekræftet i, at vi har taget det helt rigtige valg, både når det kommer til opdrætter og hunde.
Vi har dog valgt at vi i stedet for kun at være skrevet op til ét kuld, er skrevet op til alle planlagte der er i 2022 og 2023. Vi håber på at vores hvalp bliver født i juli eller oktober, men hvis han lader vente på sig og først vil komme i 2023 er det også ok, selvom jeg er liiiidt utålmodig lige nu.
Jeg er virkelig ved at være klar mentalt til at lukke en ny ind i vores liv og hjem, men jeg venter også gerne på den helt rigtige
Så nu begynder ventetiden for alvor.
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 1.744
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 273
Jeg skulle nyde det første år med Diesel som veteran, fejre at vi var sluppet igennem en kæmpe operation for chylothorax i sensommeren.
Desværre fik han tilbagefald i start december. Og med beslutningen om at han ikke skulle igennem endnu en stor operation, men at vi ville prøve kosttilskud, velvidende at det stadig begrænsede vores tid. Begyndte tanker og planer at melde sig, og vi blev skrevet på venteliste til en lille ny corgihvalp
I sidste uge fik den kortbenede fred, det har været hårdt, men glæden om at der nok snart kommer en lille ny gør det så meget nemmere..
nov 2012
Malene, jeg kondolere med Diesel, men det bliver da spændende med en lille ny charmetrold
nov 2012
Det gør det kun sværere at skulle vente, efter besøget går. Det var simpelthen bare så skønne. Jeg ser heldigvis nok nogle af dem igen på lørdag, for der er udstilling i Fredericia.
Jeg tog mig selv i at tænke på, at næste gang jeg kører den lange tur, så er det nok for at skulle besøge min hvalp, det gav lige lidt sommerfugle i maven. Jeg er virkelig ved at være helt klar til at han skal komme, så nu må den første halvdel af 2022 gerne gå lidt stærkt
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.088
Hvalpe planer 2022