7.757 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Panodil junior Panodil junior

Lille Jessie blev opereret for livmoderbetændelse lørdag aften det lille pus. De fjernede det hele. Hun havde primært væskeophobning og cyster (godartede) og altså ikke megen betændelse. Hun har klemmer siddende fordi hun havde været i narkose så længe at de ikke ville bruge mere tid på at sy. Respekt for den beslutning. Hendes lever og nyretal er fine smiley

Hvad jeg ikke helt forstår er at hun er ordineret Panodil junior som smertestillende. Aldrig er jeg blevet ordineret det som smertestillende til mine dyr. Mimi fik metacam efter sin sterilisation, og Ávi fik kirurgisk fjernet nogle hudcyster i november, her fik hun også metacam. Jessie fik også metacam dengang hun brækkede benet i 2013. Hun har også fået metacam før i en lille periode i forbindelse med lændesmerter.

Jeg ringer ind til dem i dag og spørger til deres valg for netop Panodil junior.

Vil høre om nogen har fået ordineret lign.?

Har metacam liggende fra november og er mest tilbøjelig til at bruge den må jeg indrømme. Den holder 6 mdr efter åbning.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Panodil junior
  • #1   25. jan 2021 Jeg mener hunde ikke må få Panodil, hun skal have Penicllin. smiley

• #2   25. jan 2021 Jeg blev også bedt om at give Freddy Panodil efter operation for et par år siden. Ringede til dyrlægen og min anden dyrlæge for at høre om det virkelig kunne være rigtigt. Har altid troet at hunde døde på stedet af Panodil. Den var god nok - skulle bare holde mig til den rigtige dosis og F lever i bedste velgående i dag.

• #3   25. jan 2021 https://www.aalborgdyrehospital.dk/viden-om/hund/smertestillende-til-hund

Uddrag herfra: "Hvis der er tale om mindre hunde kan man vælge at anvende Panodil Junior, der er en velsmagende, flydende formulering, der er af en koncentration, der er lettere at dosere til små hunde. Igen altid i samråd med dyrlægen"

Åbenbart har man fundet ud af at man godt må bruge paracetamol til hunde (aldrig katte), men de skal have meget mindre mængder end mennesker

Så lærte jeg oss noget nyt i dag smiley

• #4   25. jan 2021 Ja jeg tror godt at hun kan tåle det i de rette doser som de har angivet, hun fik 1 portion med hjem i går (aften medicin). Min frygt er mere om det smertedækker ordentligt? smiley jeg synes hun virker til at have lidt ondt.

• #5   25. jan 2021 Som jeg lige husker det er metacam ret langsomtvirkende, hvor Panodil virker efter 1/2 time.
    Jeg ved jo ikke hvordan hunden præcis føler det, men som jeg husker det havde det en god smertestillende effekt på Freddy.

• #6   25. jan 2021 birgit n smiley
    Hvis hunden ikke måtte få Panodil, så havde dyrlægen nok ikke ordineret det smiley
    Penicillin er ikke smertestillende smiley

Buch
    God bedring smiley

• Blixen
    Blixen Tilmeldt:
    apr 2020

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 61
    #7   25. jan 2021 Efter operation på Anicura Aarhus, blev min hund også ordineret Panodil Jr. (og en helt masse andet..). Han har det fint i dag smiley

• #9   25. jan 2021 Marley, fordi panodil er ekstremt farligt i forkerte mængder. Som i at en lille bitte overdosis er meget skadelig.

Med de andre præparater er der meget større rum til fejl, og mindre overdosering er ikke dødelig. Det er det med panodil. Det er strengt begrænset til 1 mg pr kg hver 12. time.

• #10   25. jan 2021 Jeg synes jeg det seneste halve år har set flere og flere hunde få ordineret Panodil. Vel at mærke junior. Måske det er noget "nyt".

• #11   25. jan 2021 Nu har det lille pus det meget bedre heldigvis. Jeg har også talt med hospitalet og de står stadig inde for Panodil. Hun får det i flydende form i en sprøjte-dimmer som præcist kan angive de 3.8 ml hun skal have, så håber at det er fint.

• #12   25. jan 2021 Sia fik også panodil junior da hun havde knækket en tand..

De må gerne få panodil, men doseringen skal være ret præcis. Så man kan ikke bare selv give, der skal en dyrlæge indover.

• #13   25. jan 2021 Baby har også fået panodil junior, men hold op hvor kunne han ikke lide smagen smiley

Kommentér på:
Panodil junior

Annonce