891 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Negle revnet oppefra - råd? Negle revnet oppefra - råd?

Hejsa

Skye har flækket 2 negle på sin ene forpote, nogle milimeter fra negleroden, og nedad.
En stor flig, på hver negl, som laver en skarp kant, der gaber nok til, at den kan hænge fast i alt.
De er flækkede, dog uden at ramme nerven (endnu).
Er der nogen der har prøvet noget lign. og har råd til, hvordan man forebygger, at noget får sat sig fast i den løse flig, så hele neglen ryger med, eller at nerven blottes, så der skal opereres?

Det er så højt oppe, at det ikke umiddelbart kan klippes eller files ...

Jeg har prøvet med kirurgisk tape, men det holder ikke. Dyrlægen foreslår gaffatape, da han ikke tror en limning vil hjælpe ...

Andre bud?

Hun har ikke selv opdaget det, og har ikke smerter, hun fjoller rundt, og det vil ende galt, hvis ikke jeg finder på noget.
Fjollehoved

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Negle revnet oppefra - råd?
  • #1   9. dec 2020 Hmmm. Jeg har før haft held med kirurgisk tape.

Klippede en helt smal strimmel, så det ikke stak ud over neglen, og så et par gange rundt om neglen.

Og evt. en PAW sko udover smiley

• #2   9. dec 2020 Jeg vil prøve igen. Jeg tror gaffatape måske klistrer for meget, så det ender med at gøre det værre, når det skal skiftes, og her er kirurgisk tape nemmere ...
    Det tager jo LANG tid, før neglen vokser ud ... I hvilke situationer vil en sko være meget hensigtsmæssigt tror du? Når hun graver, så tapen ikke bliver fuld af sand måske ...

• #3   9. dec 2020 Hvad med at duppe med neglelak - eller lim? Det gælder jo bare om, at hakket skal glattes ud, så ikke den hænger fast?

• #4   9. dec 2020 Ja sko på, på fx tur.

Dixie løb eftersøgning med det tape og en paw sko smiley

Jeg ville også helst undgå gaffa af samme grund som dig.

Da du brugte micropore tapen første gang, havde du klippet det smalt der?

• #5   9. dec 2020 Lim måske. Hakket er så bredt, at det ikke sådan lige kan glattes ud. Så ville jeg have filet det ned smiley
    Jeg skal presse neglene sammen, når der skal tapes.

Men jeg er villig til at prøve alt smiley Hedder det kontaktlim?

• #6   9. dec 2020 I betragtning af at det skal presses sammen, så måske sekundlim - men hvis I kan sidde stille længe nok til at kontaktlim kan tørre, så er det klart det bedste, for sekundlim vil flække ved vrid, da det på ingen måde kan give sig når det er tørt.
    Det kan jo bare få en ordentlig klat og så evt file lidt på det bagefter

• #7   9. dec 2020 Jep, jeg brugte det som steri-strips. Måske jeg bare skulle købe nogle af dem ...

Jeg vil lige se, om jeg kan finde en sko smiley
    Jeg mener jeg har en i et af dyrenes medicinskabe, netop pga. sådan noget her. Ellers må jeg en tur til Herning hvor de har Petworld og MaxiZoo

• #8   9. dec 2020 Måtte lige google steri-strips smiley

Jeg kørte tapen hele vejen rundt om neglen 2-3 omgange.

Men måske er limen et bedre bud smiley Lyder til at neglen er blevet delt i 2 kraftige stykker

• #9   9. dec 2020 Det er så mærkeligt for det er 2 negle, der er flækket på samme måde. Men hun er ligeglad når først jeg er færdig med at tape dem, så det er altid noget. Man skal bare have stykkerne til at sidde rigtig sammen.

Hvis ikke hun får hevet neglene i stykker, så har jeg mulighed for at prøve lidt af det hele hæh he.

Hun har lige smadret den rulle micropore jeg havde fundet frem.

Så nu må jeg have købt noget mere, sammen med steri-strips.

• #10   9. dec 2020 Ja, det lyder da sært. Gad vide hvordan hun har klaret det.

Lyder da skønt at hun lige skulle lege med tapen smiley

• #11   9. dec 2020 Jeg bruger altid bivoks, når Bella flækker en klo.

Få fat i en plade bivoks af GOD kvalitet. De er typisk lidt mørkere i farven, og næsten gennemsigtige. Dårlig kvalitet er helt grumset at se på.

Bivoks smelter ved lave temperaturer, omkring 40 grader. Jeg plejer at brække et lille stykke af, lægge det i en lille skål og give der 7-10 sekunder i mikroovnen. Hvis det får samme konsistens som halvvarm stearin, altså meget blødt, men stadig til at kunne forme, er det perfekt.

Det kræver lidt øvelse og snilde at lægge det perfekt på en klo, og det tager nok nogle forsøg. Prøv dig frem i forhold til hvor flydende det skal være. Du kan eventuelt lægge en blød klump inderst, som formes om kloen, og så glatte efter med noget helt smeltet.

Jeg har brugt det i alle de år jeg har haft Bella, og når først bivoks sidder rigtigt, holder det snildt i en uge.

Som bonus er bivoks åndbart, og har en antibakteriel effekt.

• #12   9. dec 2020 Smart. Jeg har en flækket lilletå negl men jeg har tapet den ind for at den ikke river neglen af. Det vil jeg da klart købe i dag, hvor skal jeg lede?

• #13   9. dec 2020 En biavler er det bedste. Ellers har de tit fine plader i helsekostforretninger. Jeg får den altid af min gamle nabo smiley Eller altså, jeg er på min 2. plade på 9½ år smiley

• #14   9. dec 2020 Her har jeg klippet lilletåen fri for pels, og lagt bivoks på. Bare for at vise hvordan det ser ud.

profilbillede
Kommentér på:
Negle revnet oppefra - råd?

Annonce