Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varme i bil
  • #1   18. jul 2020 Altså jeg kigger ikke på temperatur når vi køre, mere i forhold til om jeg vil lade hunden sidde alene i en lukket bil??

• #2   18. jul 2020 Michelle der er ercondision

• #3   18. jul 2020 Hvordan skulle det kunne skade hunden at der er 20 grader inde i bilen ?
    Hvis de tog skade af at opholde sig i 20 grader, så kunne vi jo slet ikke have hunde her hjemme i sommerperioden.
    Bare i dag er det 26 grader ude, og jeg kan ikke se, på hundene at det skader dem, min vælger at være ude i haven det meste af dagen på trods af de 26 grader.

• #4   18. jul 2020 Ja og indenfor om vinteren er det også som oftest 20 grader eller mere. ??

Jeg er ikke helt sikker på om det er meningen at hunden bare skal køre med og så med ud, eller om den skal være alene i bilen. ??

Jeg ville uden problemer køre med hunden, men jeg ville ikke efterlade den i en lukket bil på denne tid af året (som udgangspunkt) ??

• #5   18. jul 2020 De fleste af os har mere end 20 grader i husene. Hele året rundt.

• #6   18. jul 2020 Ja da, det er noget andet når man selv er i bilen også.

• #7   18. jul 2020 Hvis du selv kan holde ud at sidde i bilen, kan hunden også.
    At efterlade hunden i bilen er en anden snak.

• #8   18. jul 2020 når bilen kører og du skriver der er aircondition, så er det slet ikke noget problem.

som Malene også skriver, kan du selv holde ud og sidde i bilen, så kan hunden også sagtens.
    men taler vi om en slukket bil, hvor hunden sidder efterladt alene i solen - så det en helt anden snak.

• #10   18. jul 2020 Oki så er jeg mere rolig. Det føles bare så varm da vikørte der

Tak skal i have. Jwg har lige klippet ham da hanhavede det alt for varmt den lille mand

• #13   18. jul 2020 når der er AC er der cirkulation

• #16   18. jul 2020 15 - man forlader den jo heller ikke mens man kører smiley

• #17   18. jul 2020 Anton kunne ikke sidde i en bil med 20 grader udenfor, han ville få det for varmt

Vil det sige, at man så ikke kan køre til træning med sin hund hele sommeren/de dage temperaturen er 20 grader ? smiley

Ingen af mine hunde har haft problemer med at sidde i en bil, hverken med 20 grader inde i bilen eller udenfor, hellere ikke når det er varmere. Han har hellere ikke problemer med at sidde alene i bilen når vi er til træning.

Bilen er hermetisk lukket og meget mindre, med meget mindre luftcirkulation.

Hvorfor er bilen hermetisk lukket ?
    Min er ikke, selv om mit A/C ikke virker er der en udmærket luftcirkulation i bilen, endda mere den derhjemme i huset, for ruderne i min bil kan rulles ned og så strømmer der dejlig luft igennem.
    Når ikke vi kører, så er ruderne rullet ned og bagklappen står op, og så er der vist akkurat lige så meget luftcirkulation som derhjemme i huset, hvis ikke mere.

• #21   18. jul 2020 Hellere ikke mine Laekenois, som havde tyk krøllet pels led overlast hverken ved 20 grader eller mere.
    Hellere ikke de andre tykpelsede hunde jeg har trænet sammen med hat lidt overlast.

• #23   18. jul 2020 Skrigehundene, hvad er det du svarer på? TS skriver at der er 20 grader i bilen, at det er en køretur fra Silkeborg til Mors og at bilen har a/c. Jeg forstår ikke hvordan det kan være for varmt?

Mine 2 piger som begge har temmelig meget underuld, ligger også i en slukket bil, selvom der er +30 grader ude. Vinduerne ned, silvershade på bilen, transportabel a/c på batteri og i år har de også fået køledækkener og kølemåtter. Det fungerer glimrende.

• #24   18. jul 2020 Så længe der er A/C, er det fint. Her bruger vi kun A/C hvis det er for varmt ude, til at nedrullede vinduer, kan holde temperaturen i bilen nede.
    Alle steder hvor vi kan køre 80km i timen, eller mindre, har vi alle vinduer rullet godt ned, så Skye kan have fjæset ude af vinduet, imens vi kører.
    På motorvej må vi så bruge A/C

Hvis hun skal være alene i bilen, så er ruderne rullede så meget ned, at hun kan have hovedet ude, og babyalarmen holder øje med temperaturen i bilen.
    Hun sidder i en "hængekøje" på bagsædet.

profilbillede
  • #25   18. jul 2020 @Skrigehunden.
    Nej.
    Korthåret eller langhåret hund har intet med hundens evne til at håndtere kulde/varme. smiley

• #26   18. jul 2020 Skrigehunden:
    Der er INGEN som snakker om at EFTERLADE hunden i en bil med 20 grader UDENFOR.

Ts spørger, om der sker noget ved at køre en tur med en hund i en bil med aircondition, hvor der er 20 grader inde i bilen. Så nej, det giver sgudda ikke sig selv.

• #29   18. jul 2020 Skrigehunden: Anni snakker da også om 20 grader inde i bilen? Og om at selvfølgelig kan hunde klare 20 graders varme. 20 grader er immervæk 20 grader uanset om det er inde i en bil eller inde i et hus.

• #30   18. jul 2020 Skrigehundene, tror du helt seriøst, at folk herinde, efterlader deres hunde i varme biler? smiley

Når jeg efterlader mine hunde i bilen, så er der væsentlig køligere i bilen, end noget andet sted de kan opholde sig, inkl hjemme. I bilen kan jeg holde temperaturen på omkring 22-23 grader, hvorimod temperaturen hjemme i dagtimerne er omkring 25 grader, når solen bager og der er fra 28 grader og op udenfor.

Overvej om du måske bare tænker i for snævre baner, og overvej om du kunne gøre livet SÅ meget nemmere for både dig og hund, hvis du investerede i lidt udstyr. BOT køledækken til omkring 200 kr, kølemåtte fra Dummyshoppen til under 200 kr, silvershade (afhængigt af bilens størrelse) 400 kr og transportabel a/c til 200 kr. Alle tingene holder i mange sæsoner, og pengene er godt givet ud smiley

• #32   18. jul 2020 A, hvad er det for et transportabel a/c du har?

• #33   19. jul 2020 Anni, det er sådan en lille kvadratisk en, hvor man hælder vand på. Man kan købe dem i mange webshops. Og så købte jeg en powerbank, som kan holde den gående i en del timer.

Skrigehundene, det er jo dejligt at du ikke er nødt til at have hund i bilen, men jeg tænker måske at du skal overveje om vi der gør det, er så forfærdelige smiley Mine hunde bliver efterladt i bilen i forbindelse med træning og konkurrencer. Og jeg tror godt at jeg på mine hundes vegne kan skrive under på, at de hellere vil have et aktivt liv, hvor de af og til skal ligge i bilen, end et liv uden træning smiley

• #34   19. jul 2020 A, jeg havde købt en, men det var virkelig noget skrammel, men ville da gerne investere i en der virker ordentligt.

• #35   19. jul 2020 Min er nu heller ikke kram, men den virker da endnu, vist nok på 3. sæson. Det er den her jeg har: https://manillo.dk/kooldown-mini-aircondition-air-cooler-ventilator-til-hjemmet.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ProductID=3149&gclid=EAIaIQobChMIpbGikPjY6gIVhOF3Ch3OPw7xEAQYASABEgIP4fD_BwE

• #36   19. jul 2020 Tak for link smiley
    Den vil jeg straks investere i.

• #38   19. jul 2020 Isabelle: et batterie med usb-stik, så du kan bruge det til at oplade mobil fx.

• #41   19. jul 2020 Ja Isabelle, ellers måtte man jo smide den ud når den var tom, og det er jo ikke smart. smiley

https://powerbanken.dk/produkt-kategori/powerbanks/

• #43   19. jul 2020 Kan en babyalarm også måle temperatur? Det er da smart smiley

• #44   19. jul 2020 Buch: ja nogen af dem kan. Og give alarm, når temperaturen overstiger et predefineret niveau.

• #45   19. jul 2020 Buch. Jep.
    Den giver lyd hvis det bliver for varmt/koldt (du indstiller selv grænser).
    Den giver alarm hvis forbindelsen ikke er stærk nok (min rækker 800 meter i fri linje), hvis fx. du er inde i et stort supermarked, med mange betonvægge, hvor forbindelsen ikke rækker (er kun sket i SuperBrugsens slagterafdeling indtil videre), så du kan springe de butikker over, når det er varmt udenfor.
    Og du kan høre hunden i bilen. Om den gør, hyler, flytter på sig, halser ... og om andre tager kontakt til den etc.

Men hvis de skal have ordentlig rækkevidde, er de også ret dyre. Jeg synes den har vist sig, at være det hele værd, heldigvis smiley

Kommentér på:
Varme i bil

Annonce