931 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

En eller flere? Hvordan vurderer man det? En eller flere? Hvordan vurderer man det?

Hej alle,

Mille er min første hund jeg har hvor jeg ikke samtidigt har andre hunde.. Og jeg savner lidt at ha en flok og ved af erfaring hvor stor en glæde mine andre har haft af hinanden og det vil jeg gerne gi Mille.. Så jeg går lidt og drømmer om at få en hund mere men..

Hvordan kan man vurdere om ens hund vil trives bedst som alene hund eller om en hund mere vil være super?

Mille er MEGET knyttet til mig og er en smule separations angst (kan godt være alene hjemme).. Hun kan hvis der kommer hunde i hendes hjem godt have lidt resourseforsvar men dette gælder feks slet ikk min mors hund som hun er vokset op sammen med (Fik dem med en uges mellemrum og de er bff's).. Hun er generelt glad for langt de fleste hunde men kan feks ikk li andre bulldogs (dog med undtagelser) og kan reagere hvis andre bliver sure, hun finder sig ikke i alt (undtagen fra min mors hund).. Hvis feks en fremmed hund i hundeskoven hopper op af mig og vil snakke eller jeg udviser opmærksomhed overfor en anden hund så kommer hun og vil også nusses men bliver ikke sur eller lignende dog har hun ikk resourseforsvar omkring godbidder ude i hundeskoven feks.. Og igen, dette gælder ikke min mors hund på nogen måde mht resourseforsvar nogensinde! Men generelt kan jeg være i tvivl om hvorvidt hun egentlig nyder at ha min fulde opmærksomhed herhjemme - men så igen, så ELSKER hun når vi er Meget sammen med min mor og hendes hund (eller feks de gange vi har sovet hos min mor).. Hun deler iøvrigt gladeligt alt med min mors hund.. Og hun virker også til at være blevet en glad del af min venindes hunde flok på 3 som vi går ture med dagligt..

Umiddelbart tror jeg at det skal være en hvalp da jeg ellers er bange for at hun vil ha resourseforsvar (hun er SKIDE sød ved hvalpe og har tonsvis af tålmodighed!!) og måske kan lettere blive jaloux/sur.. Hvor jeg tror at hvis det er en hun kan opdrage lidt på løbende og som vokser op her, så vil det gå langt nemmere! Jeg ville jo så også i så fald vælge en hvalp, der ikke ligefrem var den der var mest fremme i skoene for at undgå to der sys de skal bestemme.. - det ville i så fald blive endnu en tæve..

Hvilke tanker har I der har flere sammen gjort jer? Og ja, hvordan vurderer jeg hvordan hun vil trives bedst?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En eller flere? Hvordan vurderer man det?
  • #1   27. feb 2020 Jeg har lært at være realistisk. Da Lucky var ung elskede han alt og alle, at passe hunde i flere dage af gangen var intet problem, Lucky fandt det hyggeligt.
    Så jeg troede lidt naivt, at han bare ville elske en hvalp lige fra starten. Det var ikke tilfældet, men med tiden er de blevet bedste venner og uadskillelige. De savner meget tydeligt hinanden hvis de er adskilt.
    Når vi får hvalp i huset igen forhåbentligt indenfor 1 års tid, ved jeg at Lucky ikke bliver begejstret fra starten, men jeg er sikker på at han nok skal tø op med tiden. Rosa er jeg meget spændt på hvordan reagere, men jeg er ikke 1 sekund i tvivl om at når hun først åbner op for hvalpen, at hun får så meget glæde af at have en hvalp i huset smiley

Chihuahuaerne er generelt kendte for at være gode i flok, især med deres egen race. Så jeg er ikke bekymret for at det ikke kommer til at fungere, men jeg er også forberedt på at de voksne lige skal have tid til at vænne sig til hvalpen. smiley

• #2   28. feb 2020 Men hvilke ting tænkte du på af adfærden hos Lucky før du valgte hund nr.2? "kun" at han elskede andre hunde? smiley og at de plejer at være gode i flok? smiley

• #3   28. feb 2020 Lucky havde dengang ikke nogen negativ adfærd omkring andre hunde overhovedet, hverken hjemme eller ude, eller i forbindelse med mad, legetøj osv. Så der var ærligt ikke så meget at tænke over som havde noget med ham at gøre smiley

• #4   28. feb 2020 Okay smiley

• #6   28. feb 2020 Jeg synes personligt ikke man skal vente "bare" fordi ens hund måske ikke vil blive bedste venner med den eventuelle ny hund. Det er noget andet, hvis man ret sikkert kan sige, at pga hundens sind og adfærd vil det ikke gå.
    Det at have hund er i sig selv en egoistisk handling, man har jo hund for sin egen skyld i forvejen, hvorfor ikke have to, hvis man ønsker to:)

• #7   28. feb 2020 Jeg har egentlig aldrig været i tvivl om, at Bella ville blive glad for at få en lillesøster. Hun er verdens bedste legetante for hvalpe, og er meget rimelig og rummelig over for irriterende unghunde. Og så er hun bare så sød og regelret smiley

Det var noget af en mundfuld for hende at blive fuldtidsstoresøster, men Dorit var så også en af de her forfærdelige hvalpe, som kun overlevede, fordi hun var nuttet smiley Jeg overvejede faktisk om Bella havde hjerteorm igen, fordi hun var så træt. Men hun var bare udmattet af at have fået en djævlehvalp smiley

Dorit bliver en forfærdelig storesøster om et par år, og jeg ved at jeg skal være meget, meget skarp på at sætte ind i deres relation - for begges skyld. Men jeg ved at hun ender med at blive en god storesøster.

Hvordan jeg ved det? Altså, det er noget med den måde mine hunde interagerer med andre. Og noget med at se lykken over at være 2 smiley Jeg smelter når de putter, tumler, leger fangeleg eller bare ligger sammen og gumler ben. Jeg elsker at de er to når de er alene hjemme. Jeg elsker at de elsker hinanden så højt smiley

Med det du fortæller om Mille og din mors hund, så tror jeg at Mille vil få stor glæde af en anden hund. Måske ikke lige når den er hvalp og hele tiden vil lege og bide, men med tiden.

Det sværeste som ejer, er at man skal huske at give den gamle hund en hel masse opmærksomhed, og man skal huske at støtte den gamle hund i, at det er hvalpen der skal indordne sig - ikke omvendt.

Hvilken race tænker du?

• #8   28. feb 2020 Ja jeg er slet ikke i tvivl om både juice og funky vil finde en hvalp afskyelig på alle fronter. Også derfor er der ikke kommet nogen her..

• #9   28. feb 2020 Jeg er ikke så vild med hvalp. Jeg synes tiden er lang og Ziva er ikke så hensynsfuld til små størrelser. Jeg er mere tryg ved at have fået en 1 årig end at skulle passe på Ziva ikke får skadet en lille hvalp.

Ziva elsker alle hunde. Hun elsker at lege. Hun elsker at putte. De har ikke helt ro nok til at putte endnu, men det skal nok komme.

Abby var for min skyld. Ziva er til jagt, Abby er til tricks og putte med mig. Jeg plejer maks at gå 15 km med Ziva for at skåne hendes led, men synes det er hyggeligt at når jeg træner de lange vandreture, at så kan jeg skifte hund undervejs.

Jeg elsker at have en hund med på sheltertur.

Ziva har praktisk talt aldrig udvist nogle tegn på ressourceforsvar. Jeg har ikke set nogle med Abby.

• #10   28. feb 2020 aslan ville elske en ven smiley ace ville have hadet det lol

jeg tror ikke man er i tvivl hvis det dur

• #11   28. feb 2020 A, så langt er jeg ikke helt kommet endnu.. Den race mit hjerte banker for er bare de franske pga deres helt specielle sind og jeg ved fra tidligere at det kan lykkedes at finde sunde eksemplarer (Emma var kerne sund feks), men det er stadig et gamble, så jeg er virkelig splittet.. Har overvejet om jeg skulle få en griffon ellers har jeg også overvejet en fransk bulldog/dsg blanding - dem jeg har mødt har alle lange snuder og har været sunde og raske også vælge en der umiddelbart virker til at være fransk mellem ørene men ikke af udseende.. Men ja, jeg er VIRKELIG splittet da det er skide svært når mit hjerte banker for de franske.. Har også haft en boston i tankerne, men ja.. Det er svært da alt andet vil være et kompromis - sådan føles det ihvertfald umiddelbart..

• #12   28. feb 2020 Altså jeg har det lidt sådan at jeg har hund(e) for min egen skyld - ikke for den anden hunds skyld. Perle er snart 8 år og har derfor efterhånden 'begrænset' holdbarhed. Hendes nyrer er ikke tiptop så bliver hun 9-10 år skal jeg vist være glad. Sammen med hende har jeg Clinton på snart 4 år. Han er da glad nok for Perle men kunne egentlig sagtens undvære hende. Han er ikke særlig glad for hvalpe; faktisk synes han de er jævn irriterrende og skulle bare skride allesammen. Men altså når Perle ikke er her mere, så kommer han dælme til at finde sig i en ny Doberhvalp; jeg skal have en ny træningskammerat til at afløse hende. Jeg vil forvente at han er afvisende i starten, men så vil han nok slå sig til tåls med at den ikke skal 'hjem igen' og affinde sig med den.
    Jeg har tidligere haft en hund, der heller ikke brød sig om andre hunde end den gamle. Da den gamle faldt bort fik vi en ny hvalp. Hende 'skrimpen' der ellers ikke kunne fordrage andre hunde end sin 'storesøster', modtog faktisk hvalpen med åbne arme. De to var de bedste venner resten af deres liv.
    Bare et andet perspektiv og input smiley

• #13   28. feb 2020 Har iøvrigt også haft dværg puddel og shih-tzu oppe at vende selvom jeg egentlig helst vil ha en korthåret smiley

• #15   1. mar 2020 Luna var meget knyttet til mig (og senere min kæreste), hun ville bestemt ikke have syntes det var fedt, hvis jeg havde fået nummer 2.

Quila er lige modsat og elsker andre hunde og mennesker. Så jeg har givet hende en lillesøster, som hun elsker smiley

Jeg var slet ikke i tvivl smiley

Kommentér på:
En eller flere? Hvordan vurderer man det?

Annonce