2.035 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Barf, hvordan gir i grønt/hvilken form? Barf, hvordan gir i grønt/hvilken form?

Nu får Mille et foder primært bestående af skånsomt tørret kød og indmad (98% - ziwi peak lam), man kan vel kalde det tørbarf..og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at gi lidt grønt ved siden af for at tilføje lidt fibre.. Så derfor er mit spørgsmål:

Hvordan gir I jeres hunde grønt? Rå grøntsager? Flager der er blødet op/tørret grønt? Veggie dåsemad/tilskuds vådmad? Kogte? Eller andet?

Kunne godt tænke mig at høre hvilke muligheder der er så skyd løs med hvad I kender til af forskellige muligheder mht at tilføje grønt/fibre til kosten når man fodre barf/tør barf smiley

Selv overvejer jeg dette

https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_vaadfoder/herrmanns_oeko/herrmanns_tilskudsfoder_hund/594533?gclid=CjwKCAjwnrjrBRAMEiwAXsCc48vEdtF3ICbhZTu1LvIM_CPHxolm_P3ioAAikMpCTUqbravG9MHtVhoCHQAQAvD_BwE

Har prøvet de der "flager"/tørret grønt der skal blødes op i vand det er ikke lige sagen.. Har også prøvet frossent grønt optøet - heller ingen succes.. Men tilgengæld kan hun godt li kogt grønt og generelt kan hun li frugt..

PS nu spørger jeg dumt.. Ødelægger det fibrene hvis det koges?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barf, hvordan gir i grønt/hvilken form?
  • #2   3. sep 2019 Tja i stedet for at hælde 3. Dags rester i skraldespanden, så hældes de i hundene. Simpelt.

• #4   3. sep 2019 3# Hvor pokker køber man græskar på dåse? :s

• #5   3. sep 2019 1# Fordi de dage hun skider 3 gange er den 3. Pølse blødere end jeg ville ønske og slutningen på nr.2 kan også være lidt blød.. Ikke dårlig mave og det er også en forbedring, men altså hvis det kunne gøre det sidste ville det da bare være dejligt.. Plus jeg egentlig ikk ved hvad jeg tænker om en kost der består så overvejende af kød, altså det er jo også mere kød en folk der barfer nærmest.. Men hun er på det fordi det fungere med hendes allergi, hun ELSKER det, og afføringen er rimelig fin..

• #9   4. sep 2019 Mine får rester og afskær.. I dag har de hver især fået,udover et kyllingelår med rygstykke, en skive agurk, et halvt æbleskrog, et blad rød spidskål, en kvart durum med salat og kebab, en halv hjemmebagt bolle med smør, 2 rå æggeblommer, tørkost i haven til morgenmad (2 håndfulde til deling) og lidt godbidder til træning her til Aften.

• #12   4. sep 2019 Jeg koger noget, primært det hårde.. og andet forbliver råt.
    Lavede 20 liter mos forleden, bestående af hokkaido græskar, rødbeder, persille, sød kartoffel, gulerødder, squash, spidskål, blåbær og en stor bøtte afskær af div grønt fra ugens aftensmad og en blød banan .
    Delvist kogt, blendet og hældt i passende beholdere.

Det varierer hvad jeg bruger, græskar er snart billige, så der plejer jeg at koge og blende hvad jeg kan få plads til, det er nemlig ret godt for hundene smiley

De optager fint det blendede, og det er nemt at blande i maden.

• #13   4. sep 2019 Jeg køber det enten som frostfoder eller på dåse hos Zooplus. Det vigtigste (udover at helt rå grøntsager ofte ryger gennem hunden uden at blive fuldt optaget) er her hos os, om den kræsne hund i det hele taget vil æde det.

• #14   4. sep 2019 #12 Hvor store beholdere har du det i? Og hvor mange dage tager du op til? Og hvor meget får de pr dag? smiley

• #16   4. sep 2019 #14
    Ialt bruger jeg 300- 500 gr dagligt, sådan cirka..
    Bruger de store plastbeholdere der kan gå i fryseren med ca en liter eller to i. Det kan fint holde sig optøet i køleskabet en uge.

• #17   4. sep 2019 Cairnen får 3-4 skefulde og de to store 150-250 gr. hver
    Vejer det aldrig, men sådan cirka smiley

• #18   4. sep 2019 8# Vil utroligt gerne prøve med butternut græskar, men har udelukkende set andre slags græskar i butikkerne når jeg har kigget... Hvilke butikker købes det i? Og er det kun en sæson vare? Hvorfor ikke bare koge græskar før det laves til mos? Gør det en forskel? smiley

• #19   4. sep 2019 Alle jer der laver det til mos, er det for at det hellere spises eller hvorfor? smiley

• #21   4. sep 2019 Tak for forklaringen os uddybningen smiley

• #34   6. sep 2019 33# Fedt, tak for links! smiley

Kommentér på:
Barf, hvordan gir i grønt/hvilken form?

Annonce