572 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

mindske kløe ved loppe angreb mindske kløe ved loppe angreb

Vores kære bølle har oveni hans urinvejsinfektion. Nu også redet sig en god gang lopper... Han blev behandlet med noget natur halløj kæresten gav ham de sidste par måneder, men jeg synes virkelig ikke det hjalp noget nu har han fået frontline i sidste uge. som vi altid før hen har brugt..
Og nu er lopperne ellers aktive.. Før kløede han bare en smule og vi så ingen lopper...
Nu kravler de over alt og han er ved at blive sindssyg.
Jeg har støvsuget og vasket tæpper...
De bliver ved med st kravle på mig og hunden.. Katten klør ikke hun har dog også loppe halsbånd på..

Er der et eller andet fikst man kan gøre ved at mindske hans kløe..? Og er det pga giften at de nu også hopper på mig?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mindske kløe ved loppe angreb
  • #2   6. aug 2019 Da Keiko fik lopper så fik han Bravecto.
    alt det kunne vaskes på 60/90 grader blev vasket på 60/90 grader.
    og der blev støvsuget HVER DAG - mindst 3-4 uger bagefter.
    så så vi aldrig noget til dem igen

i så slemt et tilfælde der skal der nok støvsugeres længere end 3-4 uger

• #3   6. aug 2019 Vi har ingen lopper set før han fik en anden slags kur og hans kløe er kun blevet værre efter kur og lopperne er kommet frem...

Han fik kuren lørdag og det er kommet derefter.
    Der var lidt kløen af og til før derfor jeg synes vi skulle skifte mærke men det her er blevet helt slemt

• #4   6. aug 2019 det kan være han ikke længere kan tåle frontline

• #5   6. aug 2019 Men det ændre jo ikke på at lopperne er blevet mere aggressive efter behandling.. Det er det jeg ikke helt forstår at før så vi ikke én eneste loppe det var bare en mistanke og tid til en ny behandling og BUM så er der lopper over alt...

• #7   6. aug 2019 måske den anden kur rent faktisk virkede smiley

• #8   6. aug 2019 Lopperne har desværre efterhånden udviklet resitens overfor frontline, så det kan sagtens være der problemet er. Jeg har været i hjem hvor der blev brugt frontline og hvor der var fyldt med lopper.

Han kan have fået loppeallergi, hvilket du kan få noget kløestillende for ved dyrlægen, men når det vrimler med lopper på den måde er det nok nærmere "bare" loppebidende han reagere på. Jeg er blevet bidt af lopper og jeg kan sige at jeg til hver en tid vil have lus frem for lopper, det klør som en i fa..... Og de er bare overalt.

Uanset ville jeg nok kontakte dyrlægen og tage en snak om, om der er noget i kan gøre her og nu.

• #9   6. aug 2019 Jeg ville nok tage et bad af hunden i shampoo mod utøj og så få sprøjtet hjemmet, mens jeg sov ude.
    Det lyder vildt!

• #10   6. aug 2019 Vi giver Capstar hver 2. dag til pakken er brugt og sprøjter omgivelserne med Trinol 810. Så er vi lopperne kvit.

• #11   6. aug 2019 Låner lige tråden, da vi selv er ramt af lopper.

program vet piller, er der nogen der har go erfaring med dem?

• #12   7. aug 2019 Dem gav vi vores Kerry Blues i 90'erne. Jeg synes egentlig de virkede ret godt. Havde helt svedt dem ud. De virker ved ikke ved at slå lopperne ihjel, men at lavere ikke får denne "æggetand" til at bryde ægget med. Der klække altså ikke nye æg. Jeg tror vi kombinerede med Capstar og Absolut spray (findes jo ikke mere) til omgivelserne, hvis der var et større angreb. Men program vet var godt til forebyggende. Vi sprøjtende i øvrigt altid deres transportkasser inden vi satte hunden i bilen efter endt træning. Så døde de lopper de evt måtte have scoret under leg. Der sprøjtende vi med Frontline. Det var sjældent vi havde lopper.

Kommentér på:
mindske kløe ved loppe angreb

Annonce