852 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

M B S
M B S
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283

Opdræt i UK? Opdræt i UK?

Jeg står (som nogen ved) og flytter til UK d. 02 april (Føj det er tæt på smiley ) og når jeg engang er faldet godt til derovre og har fundet ud af om jeg vil blive boende eller ej, vil jeg gerne have hund.

Men nu er jeg typen der foretrækker at være ude i rigtig god tid med at undersøge, spørge ind til og derved træffe en beslutning jeg selv føler jeg selv kan stå inde for smiley

Derfor ville jeg så småt begynde at lure lidt på opdræt i UK, men men jeg er gået lidt i stampe, for aner virkelig ikke hvor jeg skal lure, altså i Danmark har vi jo DKK, men hvad hedder det i UK? Er det FCI eller er der en anden gruppe og hvilken er bedst? Jeg vil jo helt klart have en hund med stamtavle og en hund hvor jeg har nogle muligheder for at kigge tilbage på tavlen, se HD/AD status osv. osv.

Håber nogle har lidt viden indenfor emnet smiley

På forhånd tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opdræt i UK?
  • #1   24. mar 2014 I UK er det The Kennel Club (KC) -KC er ikke medlem af FCI men samarbejder med dem.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#3   24. mar 2014 Jamen se der bliver jeg jo lidt lost Michelle, for FCI er det ikke internationalt?
    Dvs. jeg skal gøre op med mig selv hvilke af de to klubber jeg vil indenfor? Eller?

Umiddelbart kan jeg dog se at en af racerne jeg har kigget på ikke er på nogen af deres race lister smiley

• #4   24. mar 2014 Som skrevet samarbejder KC med FCI -dvs at du f.eks. kan overføres en KC-hund til DKK (eller en anden FCI-klub), deltage i FCI-arrangementer osv.
    Så det er ikke enten/eller nej smiley

Hvad er det for racer du kigger på?

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#5   24. mar 2014 Listen pt. hedder:
    SBT
    Bull terrier
    Beauceron
    Amerikansk bulldog
    Kortpelset collie

Også har jeg et par racer i kikkerten som jeg skal have undersøgt nærmere smiley
    Pt. var det dog lige ambullen jeg ledte efter, skulle lige undersøge noget i forhold til typerne og deres standarder smiley

• #6   24. mar 2014 Når du en gang ligger dig fast på en race er der jo også den mulighed at du kontakter en anerkendt dansk opdrætter af denne, og foreligger vedkommende dit ønske og så spørger om vedkommende kender nogle gode engelske opdrættere... er det en dansk opdrætter der evt. deltager i internationale shows/udstillinger er der jo en chance for at de har nogle gode anbefalinger ..

• #7   24. mar 2014 Ambull er ikke FCI-godkendt, så den vil du heller ikke kunne finde med DKK-tavle. Så lige ved den race, må du altså vælge om du vil FCi (KC) eller om du vil have ambull... du kan ikke få begge dele smiley

• #8   24. mar 2014 Hov, og så skal du være obs på at UK osse har nogen regler om "farlige hunderacer" -så du skal lige sikre dig at du ikke ender med en hund der risikerer at blive fjernet. Jeg er ikke sikker på hvordan det fungerer i UK, men ved bare fra engelske bekendte, at der har været en del sager om hunde der er fjernet for at ligne de forbudte racer... så værd at have i baghovedet smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#9   24. mar 2014 Well har ikke lagt mig fast på ambull smiley Det var som sådan bare for at lige undersøge noget kort, der er intet der er sikkert endnu smiley
    Var som sådan godt klar over den ikke var FCI eller DKK godkendt, havde bare ladet mig fortælle den var godkendt i UK under deres forbund, hvilket den så ikke er.

Skal dog under alle omstændigheder have en hund med stamtavle, der bliver der ikke gået på kompromis smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#10   24. mar 2014 hanne - Det kunne være et bud, dog er det lidt hip som hap hvem jeg kontakter først, har slet ingen kontakter i forhold til gode opdrættere i DK da jeg ikke har været i hundeverdenen LÆNGE smiley

Så det er udelukkende min mavefornemmelse, fornuft og self. sundhed (fysisk som psykisk) jeg lader mig styre af når jeg skal kigge hund smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#11   24. mar 2014 Michelle ja den er jeg obs på smiley

Der er 4 racer i UK der er forbudt, pitbull, japanese tosa, dogo argentino og fila braziliero smiley

• #12   24. mar 2014 du kan jo altid lure på DKK kenneler, og derefter også spørge herinde om der er nogen der kender til dem ....

Godt for internettet kan nå fra land til land smiley

• #13   24. mar 2014 Jeg tror jeg ville starte med at finde ud af hvilken race det var jeg ville have, for det er en noget blandet liste du har lige nu, og så kan du bagefter nemmere undersøge opdrættere osv, synes det er svært at råde, når der er så mange forskellige racer du kigger på.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#14   24. mar 2014 hanne ja det er en vidunderlig ting smiley

Nadja . jeg søger ikke råd? Og jeg behøver skam ikke revidere min liste endnu. Jeg påtænker først hund om et års tid til halvandet, der bliver fjernet og tilføjet racer rimelig jævnligt som jeg får besøgt opdrættere og søgt mere information.

Kommentér på:
Opdræt i UK?

Annonce