854 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hvor skal man henvende sig Hvor skal man henvende sig

Hej.

Hvor skal man henvende sig hvis man ved at der bliver hentet hvalpe fra udlandet og solgt uloveligt i dk?

Håber på hurtig hjælp da jeg ikke syntes at det er okay og synd for både hvalpe og de kommende ejere som jo ikke ved det.

Hilsen Anja

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor skal man henvende sig
  • #1   30. jan 2014 Politiet.

• #3   30. jan 2014 Politi og evt DKK

• #4   30. jan 2014 hun har før været meldt til politiet og der sker ikke noget.

• #6   30. jan 2014 Ja skat er et rigtig godt bud

• #7   30. jan 2014 Hun betaler ingenting, hun henter dem i udlandet, hun henter mange på en gang og så har hun en hund der hjemme som er "mor" til dem og det samme har 2-3 andre personer hun kender, som hun også tar hunde med hjem til. Hun tjener MEGET på det, og gør det tit. Men det er jo svært at bevise da hun har en hunhund som nogen gange får hvalpe selv og andre gange har hentet hvalpe. lige nu ved jeg at hun har hentet hvalpe og en af de andre også har.

• #9   30. jan 2014 Hvad er det der gør det er synd for hvalpene?

• #10   30. jan 2014 At de er avlet som farbriks hunde og hentet til dk, der er ikke avlet ud fra sundhed men kun penge. Og der er også synd for dem som køber dem, de får at vide at der er papir på forældrene som de også kan se(der er papir på dem som hun viser frem som forældre til hvalpene) der er avlet ud fra at få mange hvalpe og ikke deres sundhed.

• #11   30. jan 2014 alternativt så er der medierne... det kan godt få rykket lidt hos myndighederne når noget først står som en overskrift i hele landet.

• #12   30. jan 2014 Det duer ikke med medierne, for så har hun ingen hvalpe mere før der er helt ro på igen og når det hele så er glemt, kan hun så begynde igen.

• #14   30. jan 2014 Nej, det er det ikke

• #15   30. jan 2014 politi og fødevarestyrelse tænker jeg. Det kræver jo tilladelser + uddannelse at have erhvervsmæssigt hundehold/at handle med hunde, så selvom hun kan få overbevist nogen om at det er hende selv der avler dem, så skal hun altså stadig have nogen ting i orden for at måtte lave mere end 2 kuld årligt

Og så skal hvalpene jo have papirerne i orden i forbindelse med import -derfor kommer fødevarestyrelsen ind i billedet.

• #16   30. jan 2014 Politi, fødevarestyrelse og skat. Henter hun altid hvalpe af sin egen race, siden du siger det med at man jo ikke kan bevise om det er hendes hund der har fået dem? smiley

Du kan jo prøve at melde det, eventuelt se om du kan få hende til at skrive det i en besked til dig at de er hentet i udlandet... Ved at skrive med hende (helt uskyldigt) om det smiley

• #17   30. jan 2014 Og så kan der vel kræves DNA analyse hvis der er tvivl om det er tævens egne hvalpe???

• #19   30. jan 2014 pia h - det er vel falsk varedeklaration

Svarer jo lidt til at du køber en pakke øko-koteletter, som i virkeligheden er fra burkøer.

• #20   30. jan 2014 Det er altid samme slags som hendes egen hund og de 2-3 andre hun også henter til(nogen af hendes familie) jeg tror bestemt at hun sørger for ikke at komme over 2 kul hvalpe pr. hund hun henter hjem til. Jeg tror bestemt ikke at jeg kan få ud af hende at de er hentet i udlandet. Jeg har aldrig mødt hende eller snakket med hende. Men jeg kender en rigtig godt som snakker med hende, Så jeg er hel sikker i min sag. og jeg kan også få at vide hvornår hun har hvalpe. lige nu ved jeg at hun har og at en af de andre har fået af hende. De er på dba.

• #21   3. feb 2014 Det burde vel være tydeligt for en dyrlæge om tæven er mor til hvalpene?? Det er da tydeligt at se på vores tæver;-) Håber sådan noget skidt bliver stoppet!!!

Kommentér på:
Hvor skal man henvende sig

Annonce