{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

Det er simpelthen for meget {{forumTopicSubject}}

Jeg er medlem af denne her chihuahua gruppe på facebook. Her er lige et resume af et opslag fra i dag..

- Hej, *hunds navn* ville meget gerne vide hvor gammel han skal være før han må mødes med en hun chihuahua..

*lidt snakken frem og tilbage om hvorvidt han skal være 10 mdr, 1 eller 2 år*

-Hanner skal bare være kønsmodne, det er omkring 9 mdr. alderen. Jeg har selv haft lidt hobby avl, og min han var total liderlig og lavede de flotteste hvalpe.

- Min hund er også skide flot, så selvfølgelig skal han have nogle hvalpe, han er nemlig også vildt liderlig. hvornår begyndte du?

- Det er vigtigt at få ham tjekket for patella, ellers er der ingen problemer. Han begyndte at pare min søns Peter Plys og kom ud over det hele, så var jeg ikke i tvivl. Fik ham testet for patella og brugte ham så ellers til mine tæver og udlejning til andre tæver.

- Super, det ville jeg få gjort.

- Han var ca 9 mdr.

- Kan jeg skrive i pb?

- *Her kommer så en lang besked fra mig med lidt af en skideballe, selvom jeg prøver at holde det i en ordentlig tone*
Men hvad er changen lige for at de ville lytte til en pige på 19? De er jo sikker iih så voksne og ved hvad der er bedst for deres hunde..
Jeg måtte simpelthen bare lige ud med det, jeg kan slet ikke tro på det jeg lige har læst.. Håber et eller andet sted at det er for sjovt..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er simpelthen for meget
  • #2   1. okt 2013 Ja, for jeg har jo ret til at have min mening, siger de, og at deres hunde muligvis humper fordi de er stressede, det er i hvert falde løgn..
    Jeg har i noget tid nu også over ejet om jeg skulle melde mig ud af den gruppe, jeg bliver alt for tit i dårligt humør af opslag som disse, og jeg er vist også ved at være godt upopulær (:

• #3   1. okt 2013 Prøv at skrive til en af de trunter, om de var irteresseret i at få børn som 13 årrige, selvom drengene på 14-15 år også var "åååh så liderlige"! - Hvem skulle tage ansvar?!

Jeg tror desværer ikke at sådanne tåber kan snakkes til fornuft, men man kan jo håbe på (ikke for hvalpenes skyld) at de ikke kan komme af med hvalpene, fordi der forhåbentligt er flest ansvarlige mennesker derude i samfundet (ikke at jeg tror det, for det er vist for meget at håbe på) smiley

• #4   2. okt 2013 Det var dog et grimt og ulækkert sprog at bruge om dyr "liderlig" AD siger jeg bare smiley
    Så forkert på alle punkter den måde de snakker om sine hunde..

• #5   2. okt 2013 GODT at jeg IKKE er hund derhjemme!!! smiley

• #6   2. okt 2013 Stakkels små hunde.

Da jeg var til mit første træf med lucky da han var ca 4,5 mdr. Begyndte han at humpe en af de andre hvalpe, fordi han blev overtræt/stresset, det gik altid udover en bestemt bamse herhjemme så jeg vidste jo udmærket godt hvorfor og tog ham derfor op til mig så han kunne falde til ro.
    Selvom der var ca 7 personer udover mig og den ene endda er opdrætter, var der ikke en eneste der troede på det var stress, det kunne I hvert fald kun være dominans. -.-'

• #7   2. okt 2013 oplys dem også om at de hæfter i forhold til købeloven ...

og så håber jeg ikke de nogensinde hører om Hg men bliver på Fb, for det er decideret ulækker læsning ....

• #8   2. okt 2013 Det er faktisk lift ærgerligt. Nu har jeg søgt lidt rundt på nettet, for at finde en hjemmeside der giver retningslinjer vedrørende avl. Jeg kan ikke finde nogen, hvor der står andet end at en hanhund kan parre når den bliver kønsmoden. De eneste steder dette bliver modsagt, er på diverse debatforums, men de fleste ville nok mere gå efter hvad der står på en hjemmeside, da det virker mere troværdigt, end nogen på et debatforum, man ikke ved hvem er..

• #9   2. okt 2013 Ja KAN parre, men det er jo nok fordi de sider kun forholder sig til de fysiske fakta .......

Er der ingen steder der står det anbefales at hunden er andet end kønsmoden, nemlig psykisk færdigudviklet/moden...

Hvis nu man søger efter "anbefalet alder ved parring" fremfor hvornår den KAN parre .....

• #10   2. okt 2013 Umiddelbart ikke, nej (:

• #11   2. okt 2013 Man kan jo nok ikke betegne dem som de sprødeste pølser på grillen smiley

Begge mine hanhunde har da været fuldt klar til at parre tæver fra de var 6-8 måneder gamle. Men det har de da ikke fået lov til!?! De har sandelig heller ikke fået lov til at parre bamser, legetøj, dyner, puder osv. Men med det er det jo nok smag eller behag.

• #12   2. okt 2013 Det er simpelthen for meget... De kunne have godt af at læse lidt rundt på HG, det ville de nok blive lidt klogere af. Det er her jeg har fået meget af min viden omkring hunde smiley

• #13   2. okt 2013 Anna, det har jeg nemlig også, jeg er så glad for at der er så mange søde og kloge hundemennesker her på hg, der gider dele ud af deres viden og erfaring. TAK (: i skulle næsten have et helt takkeindlæg (:

• #14   2. okt 2013 @ Mia ..... ha ha den der skal kopieres til næste en TS brokker sig over alle de grove tanter på HG .....

• #15   2. okt 2013 Haha, ja gør endelig det (:

• #16   7. okt 2013 er man medlem af klub (jeg er D.R.Uer) så står der i deres stambøger de minimum skal være 15 mdr (han) for at bruges i avl, bl. andet fordi patella attesten og avlsgodkendelsen først kan tages efter de er mindast et år......

• #17   7. okt 2013 Wow. Sikke et sprog om sine hunde :s
    Jeg læser kun på de mere seriøse hundegrupper på facebook. Ganske simpelt fordi det andet gør mig for trist at se på.

Kommentér på:
Det er simpelthen for meget

Annonce